تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/17 - 16:01
کد خبر: 276950

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره فوت دو دانش‌آموز

وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای سه دانش‌آموز در اردوی گرجستان گفت: این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد از او توضیحی بخواهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تمهیدات دولت و وزارت آموزش و پرورش برای حادثه دیدگان اردوی دانش آموزی در گرجستان چیست؟گفت: از این اتفاق متاسف هستم و بارها به اولیای دانش آموزان اعلام کرده‌ایم که اینگونه سفرها هیچ ضرورتی ندارد، به خصوص که وقتی بدون اطلاع مقامات رسمی این اتفاقات می‌افتد.

وی با بیان اینکه چون این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد از او توضیحی بخواهیم و در این باره بیان داشت: همان طور که پیش از در مورد سفرهای خارجی گفته شده، برگزاری این سفرها هیچ توجیهی ندارد الا مواردی که در آن بحث مسابقات بین المللی دانش آموزان مطرح باشد که در این صورت تمامی مسائل ایمنی برای دانش آموزان رعایت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در سطح بین‌المللی و حوزه‌های ملی مثل ورزشی، دانش‌آموزان را خودمان بر اساس فرآیندهای تعیین شده به اردوها می‌فرستیم که تمام استانداردهای لازم و مراقبت‌های ایمنی برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند تا مسببین این موضوع تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.

بطحائی در ارتباط با ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس نیز گفت: امسال به طور جدی‌تر کارگروهی تشکیل دادیم که فرابخشی و متشکل از وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور است و امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند و همچنین ماهیت آموزش و پرورش که آموزش و پرورش اکسیژنی است تا صرف‌نظر از ملیت و تابعیت در اختیار همگان قرار بگیرد. امیدوار هستیم  سال تحصیلی پیش‌رو موفق‌تر از گذشته همه کودکانی که در سن تحصیل هستند از مزایای تحصیل برخوردار شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top