تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/05/18 - 03:08
کد خبر: 277007

۳۰ درصد پایان‌نامه‌های دانشگاه یاسوج در حوزه صنعت است

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های این دانشگاه در حوزه صنعت است که در صورت همکاری مسئولان این آمار می‌تواند تا ۶۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، احمد عریان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و الگوسازی از کارآفرین برتر حوزه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان، وسعت جغرافیایی گسترده‌ای ندارد و خیلی سریع می‌توانیم آن را به آبادانی برسانیم.

وی افزود: 11 درصد آب‌های کشور یا در این استان قرار دارند یا از آن عبور می‌کنند، بین 20 تا 23 درصد نفت کشور در این استان قرار دارد و یکی از پرجاذبه‌ترین استان‌های کشور بوده که گیاهان دارویی منحصر به فردی را در خود جای داده است، با وجود این ظرفیت‌ها باید پرسید که ما و گذشتگان ما چه اشتباهی کرده‌ایم که الان در این وضعیت هستیم؟ و چه باید بکنیم که پسوند کمتربرخوردار را از خود دور کنیم؟

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه ما باور نکردیم که پیوند بین دانشگاه و صنعت و فرهنگ و جامعه می‌تواند استان ما را توانمندتر کند، گفت: جایی که صنعت و دانشگاه با هم پیوند بخورند محصولات فاخر قابل صادرات بیرون می‌آید.

عریان عنوان کرد: در طول 40 سال گذشته توجه کمی به دانشگاه یاسوج شده است و تاکنون از اعتبارات استانی کم استفاده کرده‌ایم، این در حالی است که ما می‌توانستیم جز چند دانشگاه برتر کشور باشیم.

وی با بیان اینکه اگر همه همت کنیم می‌توانیم در 10 سال آینده دانشگاه توانمندی داشته باشیم، خطاب به وحید گرجی کارآفرین برتر حوزه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌های ما الگو می‌خواهند شاید گاهی نقش یک الگو مهم‌تر از نقش استاد برای دانشجویان باشد بنابراین از شما می‌خواهیم تجربه خود را از شروع کار و آرمان‌های خود به دانشجویان ما منعکس کنید.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: 20 تا 30 درصد پایان‌نامه‌های ما در حوزه صنعت است که این آمار می‌تواند تا 60 درصد افزایش یابد.

عریان با بیان اینکه مسئولان ما در 40 سال گذشته توجهی به دانشگاه یاسوج نداشتند، گفت: تا زمانی که پایان‌نامه‌های ما هدفمند نشود هم استان فقیر خواهد ماند و هم دانشگاه در سطح پایینی باقی می‌ماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top