تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/20 - 09:50
کد خبر: 277212

رئیس شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان:

۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان در زاهدان مستقر است

رئیس شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی استان در زاهدان مستقر است، در عمل عمده سرمایه گذاری استان در زاهدان انجام می شود و کنارک نیز به دلیل بهره برداری از ظرفیت دریا دومین منطقه مورد توجه برای صنعت گران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، در استان 14 ناحیه و 13 شهرک صنعتی وجود دارد و همه این مناطق اقتصادی فعال هستند اما منطقه دوست محمد هنوز به مرحله نهایی و دریافت زمین نرسیده است که اگر برسد این تعداد به 28 ناحیه و شهرک صنعتی افزایش می یابد، در همین مناطق فعال هزار و 280 واحد صنعتی و صنفی وجود دارد که بیشتر آن را واحدهای صنفی تشکیل داده و در مجموع این واحدها برای 13 هزار نفر اشتغال زایی داشته اند.

وی با اشاره به این که عمده واحدهای صنعتی و معدنی در شهرک های صنعتی مستقر است، گفت: با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت بیش از هزار و 300 واحد صنعتی در استان فعال شده است که از این میان بیش از 750 واحد در شهرک های زیر مجموعه شرکت شهرک های صنعتی فعالیت می کنند.

به گفته سارانی، یکی از امتیازهایی که استان نسبت به دیگر مناطق کشور دارد نزدیکی شهرک های صنعتی به شهرهاست، برای افرادی که وارد شهرک های صنعتی استان می شوند، در مناطق غیر برخوردار غیر از زاهدان، چابهار و کنارک تا 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شد و زمین ها در اقساط 36 تا 48 ماهه تقسیط می شود، گاهی متناسب با طرحی که زمین زیاد نیاز دارد تا 60 قسط تقسیط می شود و برای افرادی که تصمیم به تولید در این شهرک دارند از 20 تا پنج درصد تخفیف داده می شود.

وی گفت: طبق آمار و اطلاعات جمع بندی شده میزان فعالیت واحدهای تولیدی استان از نرم کشوری بالاتر است و به نوعی واحدهای مشکل دار و تعطیل استان هم از میزان کشوری آمار پایین تری دارد، این در حالی است که تا پایان تیر امسال هزار و 280 واحد و نزدیک به هزار طرح رصد، بررسی و برنامه ریزی شد، 70 واحد بالای 70 درصد پیشرفت تکمیل شود‌.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز اصناف کوچک همایشی در تهران برنامه ریزی شده که با نمایشگاهی از صنایع کوچک و متوسط کشور همراه است و حدود هزار واحد صنعتی کشور در این برنامه شرکت می کنند‌.

سارانی خاطرنشان کرد: در استان برای حضور در این نمایشگاه با واحدهای صنعتی مذاکره و برای همه این واحدهای صنعتی پیگیری شد تا غرفه بگیرند و محصولاتشان را ارائه دهند که 18 واحد صنعتی استان برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top