تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/20 - 12:45
کد خبر: 277252

افتتاح خط تولید صنعتی فریز درایر های دارویی و غذایی شرکت تکوین آزمایش پارسه

دکتر مجتبی ذوالفقاری عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه اراک و مدیر عامل شرکت تکوین آزمایش پارسه گزارشی از روند فعالیت، دستاوردها و محصولات فناورانه شرکت ارائه نمودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مراسم افتتاح خط تولید صنعتی فریز درایر های دارویی و غذایی شرکت تکوین آزمایش پارسه روز سه شنبه ۱۶ مردادماه در حاشیه سفر معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور به اراک و با حضور استاندار مرکزی، رئیس دانشگاه اراک و روسای دانشگاههای استان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر مجتبی ذوالفقاری عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه اراک و مدیر عامل شرکت تکوین آزمایش پارسه گزارشی از روند فعالیت، دستاوردها و محصولات فناورانه شرکت ارائه نمودند.

در ادامه استاندار استان مرکزی افزود: نخبگان و دانشمندان ایران اسلامی با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، هر روز جلوه های جدید افتخار آفرینی و درخشش را در مرزهای دانشی و فناوری نمایان می کنند که این سرمایه بزرگ کشور است.

وی بیان کرد: نمونه ای از این افتخارات، راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی در شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک است که با یک کار تیمی و مشارکت 30 نفر از نخبگان و دانشمندان استان مرکزی ایجاد شده و می تواند کشور را در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر قرار دهد.

استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت این شرکت ها پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یاوه سرایی های دشمنان نظام است.

آقازاده اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان دارد و جوانان باید با تلاش ویژه در این شرکت ها بیش از پیش ورود کنند.

در حاشیه این افتتاح دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات دارند و افزایش ارزش افزوده تا مرز یک میلیارد دلار با جدیت دنبال می شود.

دکتر سورنا ستاری در جریان سفر به اراک و بهره برداری خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین پارسه اراک در جمع خبرنگاران افزود: برنامه مفصلی در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی است که اجرای کامل آن می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و صادراتی کشور کمک شایانی کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: سالانه حدود چهار هزار نفر از نخبگان شرکت های دانش بنیان در راستای این قانون، معاف از خدمت سربازی می شوند.
ستاری اظهار داشت: جوانانی که در واحدهای دانش بنیان فعالیت دارند، به دنبال استخدام شغلی نیستند و تنها با تکیه بر داشته های خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی و ملی، اقتدار و شکوفایی کشور را دنبال می کنند.

معاون رئیس جمهوری در خصوص راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک نیز گفت: این خط بسیار اقتصادی است و می تواند بازار بزرگی در صنایع غذایی داخل ایجاد کند.

ستاری افزود: این خط تولید، توانایی افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را داراست و ضایعات این بخش را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

شایان ذکر است خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک ظرفیت تولید سالانه ۵۰ دستگاه فریزدرایر دارویی و غذایی را دارد.
۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این خط تولیدی هزینه شده و با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۲۰ نفر در اراک ایجاد شده است.

با بهره برداری از خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی در اراک سالانه حدود۵۰۰هزار دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان آمده است.
شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک از سال ۸۸ در شهرک صنعتی شماره یک اراک فعالیت دارد و هم اکنون ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top