تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/21 - 20:30
کد خبر: 277508

مجلس از مذاکرات دریای خزر خبر ندارد

نماینده شیراز در مجلس در مورد شایعه مذاکرات مجدد ایران و روسیه بر سر دریای خزر گفت: اگر این مذاکرات حقیقت داشته باشد، مجلس در جریان آن نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرس؛ فرج الله رجبی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد شایعاتی در خصوص احتمال مذاکره مجدد ایران و روسیه بر سر رژیم حقوقی دریای خزر اظهار داشت: در این مورد دولت با مجلس هیچ گونه تعاملی نداشته و سیاست ها برای ما مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اگر بحث مذاکره بر سر رژیم حقوقی دریای خزر حقیقت داشته باشد، باید حداقل اجازه‌ای از مجلس گرفته شده تا کف و سقف تعاملات مشخص شود، افزود: البته ممکن است در کمیسیون‌هایی مطرح شده باشد اما به صورت علنی صحبتی با نمایندگان نشده و گاهی نیز به قانون اساسی مستند می‌کنند که تنظیم برخی سیاست‌ها برعهده مجلس نیست که باید گفت تمام قراردادها به مجلس ربط دارد و باید در جریان آن قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: از رئیس مجلس خواهم خواست که موضوع مذاکره بر سر رژیم حقوقی دریای خزر اگر حقیقت داشته باشد را در دستور کار قرار داده و نمایندگان را در جلسات علنی یا غیرعلنی توجیه کند چراکه این مسئله تعیین‌کننده مسئله امنیت ملی ما بوده و جای تأسف است که با نمایندگان در میان گذاشته نشده و رئیس مجلس به‌عنوان عضو شورای امنیت ملی باید به مجلس پاسخ گفته و به آن عکس‌العمل جدی نشان دهد.

رجبی با بیان اینکه چنین برخوردهایی با مجلس عیب دیگری نیز دارد که جایگاه مجلس را در کشور ضعیف می‌کند، ادامه داد: بحث رژیم حقوقی ایران در دریای خزر مانند حفظ حریم کشور در دفاع مقدس است که حتی یک وجب را نیز واگذار نکردیم و اهمیت این مسئله نیز کمتر از آن نیست.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: در شرایط فعلی کشور، مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و در این راستا بخش خصوصی نیز به‌صورت جدی باید وارد عرصه شده و تنها منتظر دولت نماند که تمام‌کارها را سامان دهد.

وی افزود: متأسفانه ما در چنین شرایطی معمولاً دولتی زده می‌شویم و می‌خواهیم دولت تمام کارها را درست کند.

وی در مورد بازار ارز با بیان اینکه رویکرد دولت ثابت نگه‌داشتن نرخ بود، اظهار داشت: مراقبت‌ها از اقتصاد و مداخله دولت در تعیین و حفظ نرخ ارز درست نبود اما با ایجاد بازار ثانویه ما به یک ثبات نسبی در نرخ ارز خواهیم رسید.

رجبی همچنین به نقدینگی‌های بانک‌ها اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 500 هزار میلیارد تومان سپرده در بانک داریم که هر موقع اتفاقی می‌افتد وارد بازار سکه و ارز می‌شود و همیشه شائبه اقتصادی ما این است که حتماً باید بازار مسکن را رونق دهیم تا شغل‌های وابسته به آن فعال شود که مجموع چنین تفکراتی اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.

نماینده شیراز در مجلس در مورد اینکه چرا حاضر به پرسش از رئیس‌جمهور در مورد مسائل اقتصادی نیز نشده است، گفت: اینکه شرایط فعلی مملکت چقدر آن مربوط به دولت است و چقدر آن نیست کاملاً مشخص است و درشرایطی که اصرار رهبری بر هم‌افزایی 3 قوا است، به لحاظ سیاسی و منطقی نپذیرفتیم که از رئیس‌جمهور سؤال کنیم.

این نماینده مجلس در مورد عدم انتخاب مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با بیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش استان نیازمند یک رویکرد خلاق و تحول‌گرا هستیم، گفت: عدم اتفاق‌نظر نمایندگان و ناتوانی وزیر موجب شده که مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس انتخاب نشود.

وی افزود: به نظر بنده برای مدیریت دستگاه‌ها باید شرایطی فراهم شود؛ یکی توانمندی، دوم پاک دستی و پاک‌دامنی و سوم هماهنگی باسیاست‌های دولت و پس‌ازآن مدیر را منصوب کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top