تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/22 - 17:34
کد خبر: 277698

اعتراض دانشجویی به منع پذیرش در دانشکده هوانوردی

ادامه یافتن این رویه ضربه مهلکی به ساختار مهندسی و منابع انسانی صنعت هوانوردی وارد خواهد کرد که گویا با بی تدبیری مسئولان ذی ربط در آینده ای نه چندان دور شاهد به بار نشستن آن خواهیم بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویى دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در نامه ای خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  نسبت به منع پذیرش دانشجو در این دانشکده اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم  
سلام علیکم
 در دو سال اخیر و با توجه به منع جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری در مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور و مورد توجه قرار دادن نیاز روز افزون صنعت هواپیمایی کشور به تربیت نیروی متخصص و متعهد در شرایطی که تحت ظالمانه ترین تحریم ها به ویژه در این حوزه قرارگرفته ایم برخود دانستیم مطالبی را جهت یادآوری و تذکر در این باب به استحضار مسئولان آن وزارت و سیاست گذاران آموزش عالی برسانیم:

با توجه به سبقه هفتاد ساله دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری که تنها مرکز حائز صلاحیت تربیت نیروی متخصص متناسب با نیاز صنعت هوانوردی کشور در چهار رشته: مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی مراقبت پرواز، مهندسی مخابرات هواپیمایی و مهندسی الکترونیک هواپیمایی در کشور است و حجم تجربیات و امکانات موجود در آن که زمینه ساز ایجاد دید مناسب دانش آموختگان نسبت به صنعت می باشد و نیاز کشور را از به کارگیری نیروی خارجی در این زمینه برطرف نموده، به نکته ی قابل توجهی می رسیم و آن عدم مدیریت منطقی مسئولان و برنامه ریزی آشفته سیاستگذاران در حوزه آموزش صنعت و تلاش بی سابقه برخی مدیران دولتی برای تضعیف جایگاه این مرکز علمی است.

جای بسی تاسف است که تمامی کشور های توسعه یافته غربی و شرقی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی گسترش و توسعه ی دانشگاه های هوانوردی و ایجاد قطب علمی هوانوردی در منطقه هستند، حال آنکه در کشور ما نه تنها اقدامی برای توسعه و خروج از بحران سیاست زدگی و اصلاح شیوه ی مدیریتی این مرکز آموزش تخصصی دولتی صورت نگرفته بلکه در قدم های متوالی نسبت به تقلیل جایگاه آن از دانشکده به مرکز آموزش عالی و هم اکنون از اقدام برای تعطیلی آن از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده اند.

با نهایت تاسف باید گفت که فرآیند تربیت نیروی انسانی صنعت به مراکز علمی-کاربردی ای واگذار شده است که در سال های اخیر به صورت قارچ گونه در بستر مدیریت ناکارامد توسعه یافته اند و به محلی برای تامین منافع شخصی بعضی افراد ناکاردان تبدیل شده اند. مراکزی که از ابتدایی ترین امکانات آموزشی و کارگاهی واستانداردهای بین اللملی برخوردار نیستند و هیچ گونه سنجش و ارزیابی از سطح توانایی افراد متقاضی به عمل نمی آورندو بستر لازم برای شکل گیری شخصیت علمی و شغلی دانشجو راکه تنها در یک محیط دانشگاهی که دارای عضو هیات علمی و کادر آموزشی متخصص است محقق می شودبرآورده نمی سازند.

ادامه یافتن این رویه ضربه مهلکی به ساختار مهندسی و منابع انسانی صنعت هوانوردی وارد خواهد کرد که گویا با بی تدبیری مسئولان ذی ربط در آینده ای نه چندان دور شاهد به بار نشستن آن خواهیم بود.

علی رغم پیگیری های صورت گرفته و تاکید مسئولان بالادستی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لزوم تربیت دانشجوی زبده و در تراز انقلاب اسلامی در این صنعت، سیاست های اعمالی آن وزارتخانه محترم برخلاف منافع ملی و در جهت تضعیف آموزش در حوزه صنعت هوانوردی می باشد. نظر به اهمیت موضوع در شرایط کنونی انتظار میرود در سال جاری و در اندک فرصت باقی مانده، شاهد بازگشت سیاست های اعمالی به ریل توسعه و گسترش تنها مرکز دولتی آموزش تخصصی صنعت هوانوردی کشور باشیم.

و من الله التوفیق ...
بسیج دانشجویی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top