تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/22 - 18:00
کد خبر: 277703

پایان حضور تیم ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

نمایندگان کشورمان در آخرین روز از رقابت‌های بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان خوش درخشیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در پایان رقابت‌های تیم ها در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی، تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب عناوین مختلف جهان شدند.

سروش صادق نژاد عضو هیئت رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا گفت: در بخش رقابت‌های دانش آموزی و در لیگ ربات های انسان نمای دانش آموزی تیم مشترک مدرسه رباتیک امیرکبیر و موسسه پژوهشی آرمان موفق شد در رقابت با سایر رقبای خود از سایر کشورها به مقام سوم این رقابت ها برسد. در همین لیگ تیمی دیگر از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام چهارم رقابتها شد.

در بخش لیگ ماموریت غیرممکن در رده سنی U19 تیم رباتیک دانش آموزی تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم و سوم گردید. در مجموع نیز تیم رباتیک دانش از مدرسه دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این بخش از رقابت‌ها شد.

در همین رده سنی تیم آرمان از موسسه علمی و پژوهشی آرمان نیز به مقام چهارم دست یافت. در همین لیگ و در رده سنی U14 تیم رباتیک سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام سوم این رقابت ها شد.

در بخش تیم های مشترک بین المللی نیز تیم مدرسه سلام کوشش در رده سنی U14 با همکاری تیمی از کشور تایوان موفق به کسب مقام اول لیگ ماموریت غیرممکن دانش آموزی شد. در بخش مدیریت بحران شهری نیز، تیم آرمان از موسسه آموزشی و پژوهشی آرمان مشهد موفق شد رتبه اول طراحی خلاقانه ربات را به خود اختصاص دهد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: در بخش دانشجویی نیز در لیگ ربات‌های انسان نما سایز بزرگسال تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام دوم و در لیگ چالش ربات های چرخدار، تیم AUTBot همین دانشگاه موفق شد در رقابت با حریفان خود به مقام سوم این مسابقات دست یابد.

در بخش شبیه سازی فوتبال و شبیه ساز چالش ربات های چرخدار نیز تیمهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم این رقابتها شدند. وی افزود: در روز گذشته نیز در بخش دانش آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیمی Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.

در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد.

در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی موفق به کسب مقام سوم این لیگ شد.

در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت ها شد.

در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد که در مجموع رقابتها کاروان رباتیک جمهوری اسلامی ایران با کسب 16 مقام مختلف در این رقابت ها به کار خود پایان داد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 15 تا 21 مردادماه سال 97 و با حضور 250 تیم از کشورهای مختلف دنیا در شهر تایچونگ کشور تایوان برگزار شد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2019 نیز سال آینده در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در زمان برگزاری مسابقات جهانی سال 2018، با ارائه پیشنهادی قوی از سوی کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، میزبانی رقابت‌های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 به کشور عزیزمان ایران واگذار شود که با احتساب آن ایران تابستان 1399 میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در کشور خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top