تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/05/25 - 09:08
کد خبر: 278098

اردوغان آمریکا را ناامید کرد

سخنگوی کاخ سفید از یاس و ناامیدی رئیس جمهور آمریکا به خاطر مخالفت اردوغان با آزادی کشیش بازداشتی خبر داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید سه شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مخالفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با آزادی کشیش آمریکایی کاملا ناامید شده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از اردوغان خواست تا آندرو برانسون کشیش آمریکایی و سایر شهروندان آمریکایی بازداشتی در ترکیه را آزاد کند.

سندرز افزود: ما همچنان از ترکیه می خواهیم تا کار درست را انجام داده و این افراد را آزاد کند.

این در شرایطی است که اقدام ترامپ در دو برابر کردن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه موجب شده است تا ارزش لیره بیش از 25 درصد کاهش یابد.

اردوغان نیز وعده داده است تا محصولات الکترونیکی آمریکا را تحریم کند.

یک مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده است، گفت: ایالات متحده به فشارهای اقتصادی علیه ترکیه ادامه خواهد داد آن هم تا زمانی که کشیش بازداشت شده آزاد شود.

یک هیئت ترکیه‌ای که به تازگی از واشنگتن بازگشته است، نتوانسته است به پیشرفت محسوسی در خصوص پرونده برانسون و بهبود روابط بین دو کشور دست یابد.

واشنگتن پیش از این تحریم هایی را علیه دو وزیر ترکیه به خاطر پرونده اندریو برانسون کشیش آمریکایی که در ترکیه به اتهام فعالیت های تروریستی محاکمه شده است، اعمال نموده و این مساله موجب تشدید تنش در روابط دو کشور شده است.

دادگاهی در ترکیه در ماه جولای این کشیش آمریکایی را پس از 2 سال بازداشت موقت، به 35 سال حبس محکوم کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top