تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 19:18
کد خبر: 278401

به روزرسانی امنیتی تجهیزات سیسکو

مرکز مدیریت امداد وهماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای با اعلام هشدار نسبت به حمله سایبری به پروتکل سیسکو، از مدیران شبکه های سازمانی خواست دستگاههای مرتبط با این آسیب پذیری را بروزرسانی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ماهر، کمپانی سیسکو به روز رسانی امنیتی مهمی را منتشر کرده که این به روزرسانی برای سیستم عامل IOS و IOS XE خود است و در بسیاری از محصولات سیسکو به کار می رود.

این آسیب پذیری که با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱ معرفی شده، یکی از حملات جدید cryptographic علیه پروتکل IKE است که در IPSec مورد استفاده قرار می گیرد. معرفی این حمله جدید که به تازگی در مقاله ای با نام  The Dan­gers of Key Reuse: Prac­tical At­tacks on IPsec IKE  منتشر شده، هفته آینده در بیست و هفتمین نشست امنیتی USENIX در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا صورت خواهد گرفت.

محققان اعلام کردند که پیاده سازی این حمله بر علیه پروتکل IKEv۱ در Cisco با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱، در Huawei با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۷-۱۷۳۰۵ ، در Clavister با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۸۷۵۳ و در ZyXEL با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۹۱۲۹ معرفی خواهند شد.

این محققان که از دانشگاه Ruhr-University بوخوم آلمان و از دانشگاه Opole لهستان هستند، اعلام کردند که این آسیب پذیری ها را به سازندگان محصولات اطلاع داده اند که پاسخ سازندگان دستگاه های آسیب پذیر این بوده که به روز رسانی هایی برای رفع این آسیب پذیری ها منتشر کرده اند.

در این میان سیسکو بیشترین محصولات آسیب پذیر را دارا بوده است، مشخص شده که سیستم عامل IOS و IOS XE آسیب پذیر هستند که با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱ معرفی شده است.

امروز سیسکو به روز رسانی برای هر دو سیستم عامل خود منتشر کرد و اعلام کرد که دستگاه های دارای دو سیستم عامل فوق که دارای تنظیمات احراز هویت rsa-encr هستند آسیب پذیر هستند.

براساس توضیحات سیسکو، این آسیب پذیری از راه دور به نفوذگران احراز هویت نشده این اجازه را می دهد که Encrypted Nonces از یک نشست کاری رمزنگاری شده با استفاده از پروتکل IKEv۱ را با موفقیت به دست بیاورند. علت وجود این آسیب پذیری، اشتباه در عملیات Decryption در نرم افزار پاسخ دهنده است.

نفوذگر می تواند با استفاده از یک متن رمزنگاری شده خاص که برای فرستادن به دستگاه دارای پروتکل IKEv۱ طراحی شده است، اطلاعات مربوط به رمزنگاری RSA استفاده شده در آن پروتکل را بدست بیاورد. همچنین نفوذگر می تواند با بازآوری IKEv۱ Nonces ها، دیتاهای رمزنگاری رد و بدل شده توسط پروتکل IPSec را که در اغلب ساختارهای VPN مورد استفاده قرار می گیرد را رمزگشایی کند.

مرکز ماهر اعلام کرد: توصیه اکید به مدیران شبکه در سازمانها و شرکت ها می شود که سریعاً دستگاه های خود را که شامل این آسیب پذیری می شود به روز رسانی کنند.

فروردین ماه امسال آسیب پذیری بحرانی تجهیزات سیسکو، باعث تهدید سایبری در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران شد. آسیب پذیری سیستم های سخت افزاری تحت شبکه شرکت سیسکو، اختلال در دیتاسنترهای بیش از ۱۵۰ کشور را به همراه داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top