تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 07:24
کد خبر: 278453

عراق بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه عراقی ها بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارند، گفت: تحریم های آمریکا نقض حقوق بشر است لذا این کشور نباید تسلیم باج خواهی ایالات متحده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، جلیل  رحیمی جهان‌آبادی در خصوص اظهارات نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه برای حمایت از ملت این کشور به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند هستند، گفت: باید اذعان کرد دولت ها عموما بر اساس منافعشان رفتار می کنند از این رو در ارتباط گرفتن با کشورها ضرر و زیان و همچنین سودشان را در نظر می گیرند.

عراقی ها بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارند
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عراقی ها بین تعامل با آمریکا که بعد از سقوط حکومت صدام آنها را مورد حمایت قرار داده و همچنین ایران که حمایت های ویژه ای از این کشور انجام داده بر سر دوراهی قرار گرفته اند، تصریح کرد: در واقع عراقی ها دوست ندارند ایالات متحده را از خودشان دلخور کنند و همچنین نمی خواهند ارتباط دیرینه با ایران اسلامی که همسایه این کشور محسوب می شود را تیره و تار کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این جریان بستگی به هنر عراق دارد، ادامه داد: باید یادآور شد ایران و عراق اشتراکات زیادی دارند و این در حالیست که در همسایگی همدیگر نیز قرار دارند لذا اگر عراقی ها به عوامل اثرگذاری مانند موارد مذکور توجه کنند، نباید هیچگاه تسلیم خواسته های ظالمانه آمریکا شوند.

اروپایی ها مصداق ایستادگی در برابر آمریکا هستند/عراق همانند اروپا رفتار کند
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وقتی اروپایی ها به عنوان متحد استراتژیک آمریکا با اقدام این کشور مخالفت می کنند این توقع ایجاد می شود که عراقی ها نیز با ایالات متحده همراه نشوند، اظهار کرد: در واقع عراقی ها باید به منافع خودشان توجه کنند و به منافع ایران نیز دقت کنند.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه حتما وزارت امور خارجه رایزنی هایی با مسئولان عراقی خواهد داشت، افزود: در این بین این آمادگی وجود دارد که از ظرفیت پارلمانی قوه مقننه در قالب بین المجالس آسیایی برای بهبود روابط تجاری، اقتصادی و تسلیم نشدن عراق مقابل به زیاده خواهی های آمریکا استفاده کنیم.

تحریم های آمریکا نقض حقوق بشر است/عراق تسلیم باج خواهی ایالات متحده نشود
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراقی ها باید بدانند که تحریم های مدنظر ایالات متحده، تحریم شورای امنیت و سازمان ملل نیست بلکه باج خواهی و اقدام آشکار برای نقض حقوق بین الملل است.

وی ادامه داد: از این رو هر کشوری که در کنار آمریکا برای اعمال نقض حقوق بین الملل قرار بگیرد جز بی اعتباری و تیرگی روابطش با کشورهای دنیا، منافعی بدست نخواهد آورد.

نظر نخست وزیر عراق دیدگاه همه جناح های سیاسی این کشور نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حرف العبادی نظر همه مردم عراق نیست زیرا عراق دارای گروه های سیاسی مختلف است، گفت: نباید اجازه دهیم آمریکایی ها روابط ایران و عراق را تیره و حلقه محاصره اقتصادی را تنگ تر کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید عراقی ها را به سمت فهم درستی از اتفاقات منطقه و جهان سوق دهیم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اقدام آمریکایی ها خلاف امنیت منطقه و منافع جهانی دولت ها است و در این بین بیشترین آسیب به آمریکا و همپیمانانش وارد خواهد شد.

اخیرا نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top