تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 09:29
کد خبر: 278501

برای جذب دانشجوی بیشتر؛

دانشگاه یاسوج بورس تحصیلی می‌دهد +جزئیات

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج از اعطای بورسیه تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به کاهش ورودی دانشگاه ها آیین نامه بورس تحصیلی طراحی و تدوین شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهدی نوری پور در گفتگو با مهر گفت: به جرات می‌توان گفت که دانشگاه یاسوج جزء معدود دانشگاه‌های چارچوب‌مند و قانون‌محور به لحاظ تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به توانمندی های دانشگاه یاسوج افزود: اگرچه دانشگاه یاسوج دانشگاه نوپایی است اما وضعیت مطلوبی در حوزه آموزش و پژوهش دارد که ماحصل زحمات همه مدیران، کارکنان و اعضای هیات علمی از ابتدا تا کنون بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج افزود: در میان دانشگاه های جامع کشور رتبه دانشگاه یاسوج، رتبه خوب و قابل توجهی است و در نظام سطح بندی موجود از بسیاری از دانشگاه هایی که با دانشگاه یاسوج در یک سطح قرار دارند از لحاظ رتبه بندی جلوتریم.

نوری پور ادامه داد: با توجه به کاهش ورودی های دانشجویان دانشگاه‌ها در سال های اخیر آیین نامه دانشجویان ممتاز و آیین نامه بورس تحصیلی طراحی و تدوین شده است.

وی در خصوص ساز و کار جذب داوطلبان برتر و تشویق دانشجویان ممتاز گفت: برای جذب داوطلبان برتر و برای ایجاد انگیزه در دانشجویان ممتاز دانشگاه یاسوج دستورالعملی طراحی شد .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل، دانشجویانی که در دو نیمسال متوالی حداقل ۳۲ واحد و معدل بالای ۱۷ داشته باشند و همچنین برندگان مدال های المپیادهای دانشجویی و دانش آموزی و دارندگان رتبه های خوب کنکور در مناطق مختلف آموزشی برحسب جدول تدوین شده مشمول این قانون می شوند.

وی اضافه کرد: در بازنگری آیین نامه بورس برای دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰تومان، برای کارشناسی ارشد ۲۰۰۰۰۰۰تومان و برای دانشجویان دکتری در هرترم ۲۵۰۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

نوری پور در خصوص امتیازات ویژه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت: تحصیل در دو رشته همزمان، کمک هزینه های تحصیلی، شرکت رایگان در دوره ها و کارگاهها و کمک هزینه شرکت در کنفرانس های علمی از جمله امتیازات ویژه اعطایی به دانشجویان ممتاز تحصیلات تکمیلی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top