تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 13:19
کد خبر: 278546

در حاشیه ارسال پیامک تخلیه خوابگاه برای دانشجویان دوره PhD دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

کابوس تخلیه خوابگاه با یک پیامک ساده

نزدیک به سه ماه پیش نیز محمد آقاجانی رئیس این دانشگاه در دیدار با دانشجویان از تجهیز خوابگاه‌ها به یخچال‌های جدید و باقی امکانات خبر داد ولی شواهد نشان می‌دهد دانشگاه قدمی در این راستا برنداشته است و حتی به کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها نیز اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح دیروز پیامکی با مضمون زیر برای دانشجویان مقطع PhD و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارسال شده بود که به آنها مهلتی ۵ روزه برای تخلیه خوابگاه‌ها داده شده:

دانشجوی محترم
با سلام، به اطلاع می رساند به استناد ماده 25 آیین نامه اسکان و با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاهی، مجوز اسکان دانشجویان Ph.D و دستیار لغو می‌گردد. لذا حداکثر تا تاریخ 97/6/1، نسبت به تسویه و تخلیه خوابگاه اقدام نمایید.

"مدیریت امور دانشجویی دانشگاه"

خوابگاه ؛ حداقلی ترین امکانات هر مرکز آموزشی برای دانشجویان در کشورهای مختلف است که آسایش و رفاه را برای ادامه تحصیل برای دانشجویان به خوبی مهیا می کند و از این رو دانشجویان مقطع دکتری که به زمان و مکان مناسب تری برای تحصیل نیاز دارند و دانشگاه نیز به خصوص دانشگاه های دولتی که دانشجویان نخبه را جذب می کند موظف است تا این شرایط را به خوبی فراهم کند.

با توجه به کاهش ظرفیت‌های بسیاری از رشته‌ها در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و نیز خالی بودن بسیاری از ظرفیت‌های خوابگاهی در طول سال، دانشجویان این دانشگاه انتظار دارند معاونت فرهنگی دانشجویی در رابطه با علت کاهش ظرفیت‌های خوابگاهی روشنگری نمایند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از معاونت توسعه دانشگاه می خواهند تا از برنامه‌ها و طرح‌های خود برای احداث خوابگاه‌های جدید و ایمن و افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی گزارشی به آنها ارائه بدهد.

این درحالی است که تاریخ آخرین خوابگاه افتتاح شده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ۲۵ سال قبل بر می‌گردد و ظرفیت ورودی‌ها و رشته‌های تازه تاسسیس نیز افزایش پیدا کرده‌است ولی ظرفیت خوابگاه‌ها و تعداد آنها نیز همچنان در حال رکود می‌باشد.

نزدیک به سه ماه پیش نیز محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با دانشجویان خوابگاه الزهرا از تجهیز ۱۴ خوابگاه دانشگاه به یخچال‌های جدید و باقی امکانات خبر داد ولی این طور که شواهد نشان می دهد دانشگاه قدمی در این راستا برنداشته است و حتی به کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها نیز اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید// ۱۴ خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز می‌شوند

واکنش های دانشجویان به پیامک مدیریت امور دانشجویی دانشگاه:

کاربر دانشجویی نوشته است:« اخه کی میتونه در عرض 5 روز خوابگاه رو تخلیه کنه و یه جای دیگه پیدا کنه. کاری که کردن واقعا غیر منطقیه . فقط بلدن استرس به دانشجو وارد کنن یه روز با تخلیه خوابگاه یه روز با ندادن شهریه یه روز با حضور اجباری و... .»

کاربردیگری گفت:« اصلا هم کمبود ظرفیت ندارن- با اینکارشون یه طورایی دارن بومی سازی میکنن- تا یک شهرستانی بخاطر هزینه بالای اسکان در تهران یا هر شهر دیگه پا نشه بره تهران!»

دانشجوی دیگری در پیامی نوشت:« با این حرفا هیچی درست نمیشه, بنظرم تنها راه رفتن از اینجاس ,لاقل ى پنج سال حس بد داریم, نه همه عمر!! هر روز ى جور با روان آدم در هر جایگاهی باشی, بازی میکنن, عین خیالشونم نیس, فقط و فقط جیب شون پر بشه و پول گاو و گوسفند چوپانی آقازاده هاشون در بیاد.»

کاربر دیگری نوشت:« بعد از کاهش ظرفیتها اینم از خوابگاها...»

دانشجوی معترض مقطع دکتری در پیامی اشاره کرد:« واقعا شرمنده مسئولین دانشگاه شدیم با این حجم از توجه و امکانات و رفاه و آسایش روح و روان و ... و صد البته رتبه های علمی این دانشگاه تو کشور و سطح دنیا که قطعا مسئولین عامل اصلی بودن این پیشرفت ها بودن و دانشجویان چیزی جزء سربار دانشگاه نبودن. واقعا مچکریم...»

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درپیامی در صفحه اینستاگرامی دانشگاه به مقایسه خوابگاه‌های دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه‌های ایران خصوصا دانشگاه شهید بهشتی پرداختند.

* گزارش از محمد کفیلی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top