تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 15:18
کد خبر: 278567

آغاز به کار هفت مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه‌های پیام نور

دانشگاه‌های پیام نور واحد شهرهای یزد، کرج، کرمان، اصفهان، اردبیل، تبریز و ساری طی مراسمی با حضور دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دارای مرکز رشد و نوآوری شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه پیام نور، دکتر زمانی در این آئین که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه پیام نور مرکز ساری برگزار شد، هدف از ایجاد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه را ترغیب دانشجویان و استادان به انجام فعالیت‌های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی آنان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این هفت مرکز، شمار دانشگاه‌های پیام نور دارای مراکز رشد و نوآوری به ۱۰ واحد رسیده که در مراکز استان‌ها فعال است، گفت: باید با وفاق و همدلی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.

دکتر زمانی افزود: دانشگاه پیام نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیئت علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد، بستر توسعه جامعه را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در سال‌های گذشته مقوله آموزش را بیشتر مورد توجه قرار می داد، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاه‌ها، این دانشگاه نیز تلاش کرده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور توضیح داد: در نسل سوم دانشگاه‌ها، مباحث پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام نور نیز فعالیت‌های دانش بنیان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت‌هایی را انجام دهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود، افزود: دانشگاه‌ها باید در حل معضلات منطقه کارآفرینی و گره گشایی کنند و علم را در منطقه خود بر اساس ظرفیت‌ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و رونق اقتصادی برساند.

دکتر زمانی اظهار داشت: نقش‌آفرینی دانشگاه پیام نور در سرمایه‌گذاری منطقه خود باید گسترده‌تر شود، چرا که معتقدیم دانشگاه‌ها یکی از حلقه‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه هستند.

رییس دانشگاه پیام نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار دانشجو، چهار هزار عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار کارمند است.

وی جهت‌دهی علمی دانشگاه‌ها به سمت بین‌المللی شدن را ضروری دانست و افزود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین‌المللی با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.

دکترزمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاه‌های کشور می توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top