تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 16:43
کد خبر: 278589

توافق 4 میلیون دلاری با رن روی ‌هوا؛

قدوس در دوراهی لالیگا، لوشامپیونه

سامان قدوس به‌عنوان یکی از ستارگان تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال ایران به‌خصوص در جریان جام‌جهانی 2018 روسیه از پیش از جام‌جهانی زیر ذره‌بین باشگاه‌های کوچک و بزرگ دنیا قرار گرفت و البته در این میان پیشنهاد اروپایی‌ها برای این ستاره جوان و خوش‌آتیه فوتبال کشورمان از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، سامان قدوس به‌عنوان یکی از ستارگان تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال ایران به‌خصوص در جریان جام‌جهانی 2018 روسیه از پیش از جام‌جهانی زیر ذره‌بین باشگاه‌های کوچک و بزرگ دنیا قرار گرفت و البته در این میان پیشنهاد اروپایی‌ها برای این ستاره جوان و خوش‌آتیه فوتبال کشورمان از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

قدوس، متولد ۱۵ شهریورماه ۱۳۷۲به‌عنوان یک بازیکن دورگه ایرانی – سوئدی تلاطم عجیبی را بر سر دوراهی ایران و سوئد تجربه کرد و در نهایت تصمیم گرفت برای فلات مادری خود توپ بزند.

او در چند بازی مهم تیم ملی در روسیه به‌عنوان طلایی کی‌روش به بازی رفت و نشان داد که در سیستم مرد پرتغالی ایران خوب حل شده و می‌داند که چگونه دستورات یک مربی حرفه‌ای را در زمین پیاده کند.  سامان در ترکیب اوسترشوندس خوش درخشیده و اکنون خود را در معرض یک انتقال سرنوشت‌ساز و بزرگ می‌بیند، از دید او انتقال به رن فرانسه قطعی است و چندبار هم در مصاحبه‌های خود از این انتقال ابراز رضایت کرده اما ماجرا گویا چیز دیگری است؛ ستاره دوملیتی ایران در روزهایی که مشتریان جدی از فرانسه و اسپانیا داشت برای کوچ از لیگ سوئد با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد. در حالی که رسانه‌های سوئدی و فرانسوی از انتقال قدوس به باشگاه رن خبر داده‌اند، اکنون یک دردسر جدید برای جدایی او از اوسترشوندس ایجاد شده است.

اوئسکا یا رن؟

گفته می‌شود باشگاه اوئسکای اسپانیا ادعا کرده که با قدوس یک پیش‌قرارداد امضا کرده و به همین دلیل، این بازیکن باید راهی این باشگاه شود؛ در غیر این صورت به فیفا شکایت خواهد کرد. گزارش «فرانس فوتبال» در این خصوص جالب توجه است؛ «ستاره ایرانی – سوئدی به نظر بسیار آماده است و می‌تواند در لوشامپیونه خوش بدرخشد اما عملکرد غیرحرفه‌ای او یا وکیلش در این میان دردسرساز شده است، مشخص نیست که وی با یک باشگاه اسپانیایی پیش‌قرارداد امضا کرده یا خیر و اگر این موضوع صحت داشته باشد، خودش باید پاسخگو باشد، نه باشگاه خریدار او. در هر حال این کارها به یک بازیکن جوان صدمه وارد می‌کند و چهره حرفه‌ای او را حتی اگر مقصر وکیلش باشد، به خطر می‌اندازد.»

با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به پایان بازار نقل‌وانتقالات تابستانی باقی‌مانده، در صورتی که این ادعا صحیح باشد، کار انتقال قدوس به تیمی خارج از لیگ سوئد دشوار خواهد شد؛ مگر اینکه طرفین خیلی زود بتوانند راه‌حلی پیدا کنند. در ادامه این گزارش آمده است: «طبق گزارش‌های مستند، باشگاه سوئدی با انتقال قدوس به طرف فرانسوی به مبلغ سه‌ونیم میلیون یورو معادل چهار میلیون دلار و در صورت فروش مجدد با 20درصد از قرارداد قبلی موافقت رسمی داشته است اما بی‌نظمی در مذاکرات هماهنگ نشده مخصوصا با طرف اسپانیایی این پرونده به ظاهر ساده را بسیار پیچیده کرده است.»

واکنش فدراسیون سوئد

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال سوئد نیز روز گذشته درخصوص پرونده قدوس به رسانه‌های سوئد و فرانسه در قالب یک کنفرانس خبری گفت: «این یک موضوع مشخص است که جهت انتقال یک بازیکن باید باشگاه این بازیکن و مشتری وی با یکدیگر به توافق برسند. از جزئیات پرونده اطلاعی ندارم و همان چیزهایی را می‌دانم که رسانه‌ها مطلع شده‌اند و این اولین مشکل قدوس است چراکه باید از راه قانون وارد شود و فدراسیون یا سازمان لیگ و لااقل باشگاه خود را در جریان مذاکراتش قرار دهد. اگر واقعا چیزی را امضا کرده و باشگاه سوئدی از آن بی‌خبر است، این موضوع تاسف برانگیز بوده و باید بررسی شود.»

نیاز به شفاف سازی

روزنامه«Financial Tribune» نیز در وب‌سایت خود ضمن انتشار گزارشی مفصل از پرونده ستاره ایرانی در این خصوص نوشته است: «قدوس به احتمال زیاد هرگز حرکت غیرقانونی انجام نداده اما در این میان باید شفاف‌سازی صورت می‌گرفت و وکیل یا مدیر برنامه او باید این موضوع را حل کند. طرفین سوئدی و فرانسوی حق دارند در جریان کارهای او باشند تا تکلیف خود را روشن کنند. فیفا تنها جایی است که می‌تواند در چنین شرایطی وارد عمل شده و درباره این موضوع تصمیم بگیرد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top