تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/28 - 21:12
کد خبر: 278624

همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه هلندی

تفاهم‌نامه همکاری در حوزه سلامت غذا بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و موسسه ریکیلت دانشگاه واخنینگن هلند امضا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برنامه جامع سلامت با امضای پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و موسسه ریکیلت دانشگاه واخنینگن هلند در تالار اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

این برنامه با حضور دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه، علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئولان و رایزنان سفارت هلند در ایران، مدیریت دفتر اروپایی وزارت امور خارجه، مدیرکل موسسه سلامت غذای دانشگاه هلند، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این برنامه با همکاری سازمان غذا و دارو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف استفاده از ظرفیت همکاری های دو جانبه علمی و فناوری این دانشگاه و موسسه تحقیقاتی دانشگاه هلند و اجرای موفق این برنامه در ایران درحال اجراست.

ارتقای استانداردهای کنترل مواد غذایی در ایران

وی با اشاره به افتتاح دوره آموزشی «ارزیابی آزمایشگاه ها با آزمون های بین المللی کارایی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: هدف از اجرای این دوره ارتقای استانداردهای کنترل مواد غذایی در سراسر ایران است که با اجرای این طرح تحقیقاتی تکنولوژی روز دنیا در زمینه تقلبات موجود در آبمیوه ها به ویژه آبلیموها و میزان باقیمانده سموم آفت کش در ماتریکس موی انسان بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه هلند منتقل خواهد شد.

آقاجانی از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی را کنترل غذا در سراسر کشور اعلام و اظهار کرد: در این دوره قرار است مسئولان آزمایشگاه درخصوص رعایت هر چه بهتر نکات سلامت در مورد غذای سالم مورد استفاده مردم آموزش ببینند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ملی سلامت غذا با هدف انتقال تکنولوژی درخصوص آلاینده ها و غذاهای سالم اجرا می شود، افزود: ضمانت وجود غذای سالم برای مردم و صادرات آن به دیگر کشورها از جمله اهداف این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این دانشگاه را پیشرو در انجام فعالیت هایی برای عرضه غذای سالم در کشور برشمرد و گفت: حضور دانشمندان دانشگاه واخنینگن هلند در این طرح از جمله اقدامات دانشگاه به منظور تحقق اهداف در زمینه غذای سالم در کشور است که همزمان با انجام کارهای تحقیقاتی، اعزام دانشجو و کارگاه های آموزشی نیز اجرا خواهد شد.

آقاجانی با تاکید بر طرح های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه واخنینگن هلند خاطرنشان کرد: طرح های تحقیقاتی مشترک در زمینه «تقلب های مواد غذایی» و «آنالیز سموم» بین این دانشگاه و این موسسه هلندی آغاز شده و درحال توسعه است و ما برای تحقق این اقدامات مشترک، دانشجویان خود را به این موسسه اعزام کرده ایم و در آینده نیز اعزام خواهیم کرد.

همکاری های مشترک در زمینه علمی و تحقیقاتی ایران و هلند

در ادامه این نشست رابرت ون خورکوم مدیرکل موسسه سلامت غذای ریکیلت با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بین طرفین (متسا و ریکیلت) گفت: یکی از مهمترین علل این همکاری ها گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی است، در راستای این همکاری ها چالش های مشترک دو کشور در زمینه غذا مورد تمرکز و توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top