گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 2788

حمله سایت قالیباف به خواهر احمدی نژاد

برخی می گویند برای کنترل ترافیک نباید خودرو تولید شود در حالی که این به اقتصاد ملی را ضربه می زند بنابراین این از زیر مسئولیت در رفتن است، ما باید زیر ساختها را آماده کنیم، باید در حمل و نقل عمومی تنوع داشته باشیم، اینکه در بحث منوریل مقاومت شد، به نظر مقاومت های سیاسی بود نه کارشناسی، چرا که اگر قرار است حمل و نقل افزایش یابد باید با توجه به ساخت شهر باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پروین احمدی نژاد عضو شورای شهر تهران در بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت : بی‌آرتی در خیابان‌های کم‌عرض بی‌فایده است.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازشفاف، عضو شورای شهر تهران در رابطه با مشکل ترافیک این شهر، با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید متناسب با بافت شهری باشد، اظهار داشت: وسایلی همچون منوریل برای تهران ضروری است ولی متاسفانه با این پروژه ها سیاسی برخورد می شود، خطوط BRT برای خیابان‌های کم عرض تهران جز ترافیک سودی ندارد.

عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با توجه به مشکل ترافیکی در تهران به علل اصلی این مشکل پرداخت و اضافه کرد: از طرفی جمعیت شهر تهران افزایش یافته و سکنه شهرهای اطراف تهران نیز زیاد شده است، و از طرفی این افزایش جمعیت افزایش خودرو را به همراه داشته است، این دو موضوع بار ترافیکی تهران را زیاد کرده، این در حالی است که مدیریت شهری فکری برای افزایش ظرفیت ها نکرده است.

وی افزود: برخی می گویند برای کنترل ترافیک نباید خودرو تولید شود در حالی که این به اقتصاد ملی را ضربه می زند بنابراین این از زیر مسئولیت در رفتن است، ما باید زیر ساختها را آماده کنیم، باید در حمل و نقل عمومی تنوع داشته باشیم، اینکه در بحث منوریل مقاومت شد، به نظر مقاومت های سیاسی بود نه کارشناسی، چرا که اگر قرار است حمل و نقل افزایش یابد باید با توجه به ساخت شهر باشد.

احمدی نژاد توجه به نوع وسایل حمل و نقل عمومی را با اهمیت عنوان کرد و گفت: باید دید کدام وسیله حمل و نقل عمومی به صرفه است، یک بخش برعهده مترو است و یک بخش هم توسط سایر وسایل حمل و نقل مثل منوریل باید انجام شود، حال اینکه دائما BRT را گسترش دهند آن هم در خیابانهای کم عرض، به نظر بیش از آنکه کارشناسی باشد صرف هزینه است.

وی ادامه داد: ابتدا که BRT آمد آن را به اتوبوس های تندرو ترجمه کردند، در حالی که تندرو نیست، چرا که خیابان‌های کم عرض ما یک بخش عمده اش به این اتوبوس ها تعلق پیدا کرده و یک بخش محدود آن به تاکسی ها و ماشین های شخصی تعلق یافته است، ما شاهدیم که زمانی که اتوبوس های BRT در ایستگاه می ایستند، سایر اتوبوس ها پشت آن صف می کشند لذا این معنای تندرو بودن ندارد.

احمدی نژاد با نمایشی خواندن برخی پروژه های شهرداری اظهار داشت: کیفیت ها فدای زمان می شود، اعتقاد دارم که مدیرت شهری باید توام با علم باشد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با برخی پروژه ها سیاسی برخورد می شود خاطر نشان کرد: ما در اداره شهرباید دنبال این باشیم که از چه طریقی پروژه ها اجرا شود.

اما اظهارات خواهر رئیس جمهور در حالی است که وی توضیح نمی دهد اگر بی آر تی نبود آیا همین مردمی که با این اتوبوس ها حمل و نقل می کنند باید از این خیابان های به قول ایشان تنگ و پر ترافیک و با تاکسی عبور می کردند ؟ آیا اینگونه مشکل حمل و نقل مردم حل می شد ؟ آیا ایشان تا کنون یک بار به این ایستگاه ها آمده اند تا ببینند روزانه ده ها هزار شهروند تهرانی چگونه مشکل خود را با این وسیله نقلیه حل می کنند ؟

اما جالب است که ایشان به عنوان عضو شورای شهر به جای اینکه بر نظر کارشناسان مبنی بر مناسب نبودن منوریل برای شهر تهران تأکید کند از نقطه نظرات برادرش دفاع می کند . این در حالی است که ایشان به عنوان وکیل مردم تهران در شورای شهر باید ببینند کارشناسان چه می گویند و شهرداری تهران با استفاده از نظرات چه کسانی از تن دادن به این خواسته احمدی نژاد صرف نظر کرده است ؟

خانم احمدی نژاد که معتقد است شهرداری کار سیاسی می کند باید پاسخ دهد نسبت مترو به منوریل در جهان چقدر است و چرا کشورهای پیشرفته دنیا برای حل مشکل ترافیک خود از منوریل استفاده نمی کنند و چرا همه این کشوهای پیشرفته برای حل مشکل ترافیک از مترو استفاده می کنند ؟

خانم احمدی نژاد باید پاسخ دهد اگر از رفتارهای سیاسی در زمینه مدیریت شهری انتقاد دارد چرا به هیئت دولتی که زیر نظر برادرش هست توصیه نمی کند اعتبارات مصوب مجلس در تبصره 13 را به شهرداری اختصاص دهد ؟ ایشان به عنوان وکیل مردم در شورای شهر چه اقدامی برای دریافت مطالبات مدیریت شهری از دولت و حل مشکلات متروی تهران انجام داده اند ؟ ایشان چند بار پیگیر شده اند که برای حل مشکلات این مردم مظلوم اعتبارات متروی تهران که در آستانه بحران قرار گرفته پرداخته شود ؟ حتماً می دانند که کمیسیون اصل 90مجلس نیز در این زمینه گزارشی تهیه کردند .

خانم احمدی نژاد باید پاسخ دهد در طول دوران عضویت در شورای شهر تهران چه طرح ها و اقدامات مثبتی را رای حل مشکلات ترافیک پایتخت پیگیری کرده اند ؟

خانم احمدی نژاد باید پاسخ دهد که چرا از برادرش نمی پرسد چرا در زمان شهرداری اش که قرار بود منوریل صادقیه را در عرض چند ماه به سرانجام برساند کاری نکرد و تنها چند ستون برای شهروندان به یادگار باقی گذاشت ؟

خانم احمدی نژاد باید به این نکته توجه کنند که امروز باید بیش از آنکه برای رئیس جمهو خواهری کنند باید برای مردم تهران وکالت کنند و با در نظر گرفتن انصاف به مردم بگویند که چه کسانی رفتار سیاسی دارند ؟

ایشان پیش از عضویت در شورای شهر تهران یکی زا فرهنگیان شریف این شهر بوده و هست و البته تخصص فنی و عمرانی ندارد . لذا بهتر است در طول دوران عضویت در شورای شهر تهران در مسائل عمرانی و فنی از نظرات کارشناسان بهره بگیرد . کارشناس حمل و نقل و ترافیک هم فقط برادر ایشان نیست . بلکه صدها استاد برجسته و دانشگاهی در این زمینه کار کرده اند و نظرات متفاوتی دارند و اتفاقاً مطابق نظرات کثریت قریب به اتفاق آنان بوده است که منوریل تهران کاری غیر کارشناسی تشخیص داده شده و شورای شهر تهران نیز با توجه به همین نظرات چنین تصمیمی گرفته است .

هر چند اگر همان پروژه ای که در زمان شهرداری دکتر احمدی نژاد آغاز شده بود به سرانجام می رسید و نیمه کاره و پس از صرف میلیاردها تومان از بودجه شهرداری رها نمی شد ، امروز مردم راحت تر می توانستند قضاوت کنند .

اما سوال آخر از خانم احمدی نژاد که مدعی هستند مدیریت شهری فکری به حال مشکل ترافیک تهران نکرده این است که ایشان به عنوان عضو شورای شهر تهران چه فکری برای حل این مشکل کرده اند ؟ نگویند منوریل که این فکر ایشان نیست . فکر برادرشان هست . خود خانم احمدی نژاد به عنوان وکیل تهرانی ها چه برنامه ای برای حل مشکل ترافیک تهران دارد ؟

ایشان که عضو شورای شهر تهران هستند . می توانند با ارائه نظرات کارشناسی و جلب نظر دیگر اعضای شورای شهر شهرداری را وادار به اجرای مصوبات شورا و نظرات خود کنند . چرا چنین نکرده اند ؟ حتماً ایشان به خوبی می دانند که شورای شهر جای طرح نظرات کارشناسی است نه نظرات سیاسی و خانوادگی . بنابراین بهتر است ایشان از فرصت باقی مانده استفاده کنند و برنامه های خود برای حل مشکل ترافیک را در اختیار خبرنگاران و اعضای شورای شهر تهران قرار دهند تا همگان بدانند که ایشان برای مردم تهران چه می کنند .

نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.