تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/30 - 19:52
کد خبر: 278972

ترانه‌های «خندوانه» چگونه ساخته می‌شوند؟

خواننده برنامه‌های «خندوانه» و «کودک‌شو» گفت: در روزهایی که حال مردم خوب نیست، خوانندگان نیز باید شکست‌های عشقی را فراموش کرده و به شاد کردن مردم با آثارشان بیندیشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، سیدعلی ضیاء، دوشنبه ۲۹ مردادماه در ابتدای برنامه «فرمول یک» گفت: به کمپین واجب الاجرایی فکر می‌کنیم که امیدواریم همه به آن بپیوندند و آن کمپین «نه به کاشت چمن» است. هرچند که مسئولان فضای سبز درکی از کم آبی ندارند.

وی افزود: اگر خرج کاشت چمن هزینه کاشت درختهای پهن برگی که فتوسنتز می‌کنند بشود بخشی از مشکل آلودگی هوای تهران هم حل می‌شود. اما کو گوش شنوا در میان مسئولان؟

این مجری موضوع برنامه امروز را خنده معرفی و اظهار کرد: این روزها حرف درباره خنده زیاد است و می‌گویند خنده ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری‌ها را درمان می‌کند! گاهی ویدئوهایی هم برایمان فرستاده می‌شود که می‌گویند حتما باید ببینید و بخندید. ولی من باز کردن این ویدئوها را حرام کردن مگابایت می‌دانم، گرچه می‌گویند اگر این ویدئوها را نبینید نصف عمرتان بر باد می‌رود!

پس از پخش آیتم «فرمولیشن» که انیمیشن‌هایی خاص برنامه «فرمول یک» است، ضیاء میزبان سیدهومن شاهی خواننده «خندوانه» و «کودک شو» شد.

وی در پاسخ به اینکه چطور سعی می‌کند آهنگ‌هایش فضای شادی داشته باشند، بیان کرد: اشعار کارهایم را خودم می‌نویسم. ذهن خلاقی می‌خواهد که با شعرت چیزهایی بگویی که بامزه باشد. شیوه کارم هم اینگونه است که معمولا با آهنگساز یک "بیت" درمی آوریم و روی آن ملودی می‌سازم. آهنگ تیتراژ «خندوانه» همین گونه ساخته شد.

این خواننده تصریح کرد: من عقیده دارم کارم این است که مردم را خوشحال کنیم وگرنه شکست عشقی را که همه خورده اند. به شعرهایی که من می‌نویسم هیپ‌هاپ می‌گویند اما ملودی آن خیلی بیشتر از شعر است و می‌شود گفت پاپی است که کلمات زیادی دارد.

گامنو درباره کنسرت خیابانی که این روزها زیاد درباره آن صحبت می‌شود، یادآور شد: خیلی دوست دارم روی استیج بروم و حتی برای کنسرت خیابانی هم آماده ام.

وی در این باره که آیا بازیگری برایش مهم تر است یا خوانندگی، توضیح داد: اولین اولویتم خوانندگی است اولین تجربه بازی ام هم در نمایشی به کارگردانی سجاد افشاریان بود که آنجا موسیقی هم داشتیم.

شاهی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به این سوال ضیا که در ماشین چه موسیقی گوش می‌دهد به آثار محسن چاوشی اشاره کرد و گفت: حالا وقت ساخت موسیقی‌های شاد و امیدوارانه است. شکست‌های عشقی را فراموش کنید. می‌دانم سیروان خسروی هم کاری درباره امید دارد که مطمئنم می‌گیرد.

یوسف کرمی، کمدین دیگر مهمان این قسمت بود که در سخنانی گفت: از سال ۷۹، ۸۰ وارد فضای حرفه ای کارم شدم. تئاتر خوانده ام. گرچه بازیگری به تحصیلات حرفه ای نیاز ندارد.

وی افزود: کارم را دوست دارم. خیلی‌ها به من می‌گویند صدای تو خوب است چرا نمی خوانی؟ ولی من خوانندگی را به اندازه کمدی دوست ندارم. هیچ چیزی به اندازه خنداندن مردم خوشحالم نمی کند.

این کمدین با اشاره به استندآپ کمدی‌های خندوانه اظهار کرد: چند سالی است اصطلاح استندآپ کمدی را می‌شنویم اما این کار تازه ای نیست. اعجوبه ای به نام مجید شاپوری داشتیم که جنجره فوق العاده ای هم داشت اما حالا کمتر کار می‌کند اما یک اسطوره است. آقای ماهی صفت و آقای صدوقی نسل بعد از او و اولین نسل بعد از انقلاب بودند. نسل ما هم از جمله من و حسن ریوندی و محمد شکوه هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه من هم استندآپ می‌کنم هم صداسازی و هم خوانندگی، تاکید کرد: رامبد جوان کار خوبی کرد اما باید افراد خوبی وارد این عرصه شوند. به نظر من دختر شیرازی که در کرج زندگی می‌کرد بهترین استندآپ این دوره خندوانه را اجرا کرد اما حذف شد.

وی در ادامه سعی کرد صدای گامنو را تقلید کند و البته به این موضوع اشاره کرد که تا به حال به تقلید صدای او فکر نکرده است.

این کمدین تصریح کرد: دو سه ماه است در فضای مجازی یک آیتم هم نگذاشته ام چون حال دل مردم خوب نیست.

وی در پاسخ به ضیاء که اتفاقا حالا وقت خنداندن مردم است، گفت: برخی دوستان مشکلات جامعه را در قالب طنز در می‌آورند اما چرا باید گرانی دلار به طنز تبدیل شود. اتفاقا این موضوع گریه آور است.

گامنو نیز در این خصوص افزود: قبول دارم که نباید موضوعات به شوخی گرفته شود اما بیشتر بخش طنز، اجتماعی است.

کرمی در پاسخ به ضیا قول یک اجرای رایگان برای نیازمندان را داد و گفت: من بیشترین اجراهایی را که رفتم ارگانی و سازمانی بوده است اما به کنسرت خنده فکر می‌کنم و استارت این کار بعد از محرم و صفر می‌خورد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه صدای دیگران را تقلید کنم به معنای ادای آنها را درآوردن نیست. خدا این توانایی در من قرار داده که مثلا می‌توانم صدای عادل فردوسی پور را تقلید کنم.

علی ضیا نیز در پایان به پیش فروش آلبوم‌های موسیقی از جمله آخرین آلبوم محسن چاوشی و لزوم حمایت از آثار فرهنگی اشاره کرد.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top