تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/03 - 15:14
کد خبر: 279351

در گفتگوی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با خبرنامه دانشجویان ایران مطرح شد؛

بودجه ۱۸ میلیون یورویی اروپا هیچ تأثیری در جلب اعتماد ایران ندارد

کمک ۱۸میلیون یورویی اعلام شده منحصر به ایران نیست و سازمان‌های مختلف نظیر اتحادیه اروپا برای سایر کشورها نیز چنین مبالغی در قالب همین کمک‌ها ارائه کرده است. لذا باید گفت این موضوع ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد و موضوعی است که در زمینه کاری خودش پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به کمک 18 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به ایران گفت: ما با دو موضوع کاملا متفاوت مواجهیم. نخست برجام و همه مباحث مربوط به آن. دوم بسته های حمایتی مالی که در پی توافقات کشور ها با نهاد ها و سازمان های بین المللی نظیر اتحادیه اروپا به آنها تعلق می گیرد.

وی در توضیح موضوع نخست اظهار داشت: طبق اجازه رهبر انقلاب ما بعد از خروج آمریکا از برجام مذاکرات با اروپا را ادامه دادیم که در نهایت منتهی شد به بسته پیشنهادی اروپا. بسته ای که شرط لازم قضیه بود اما به هیچ روی کافی نبود و راه های عملیاتی شدن پیشنهادات آنها و انتظارات ما در آن به اندازه کافی دیده نشده بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همچنان از اروپایی ها خواستار شفاف کردن مواضعشان و اقداماتی که میخواهند برای حفظ برجام در مقابل آمریکا انجام دهند و ضمانت اجرایی آن اقدامات هستیم.

جمالی اضافه کرد: این موضوع روند خاص خودش را طی می کند و جامه عمل پوشاندن به انتظاراتی چون تضمین فروش نفت و میعانات گازی و محصولات پتروشسیمی، ارتباطات شرکت های اروپایی با ایران، مراودات بانکی و ... عمده مسائلی هستند که ما درباره آنها با اروپایی ها ذیل موضوع برجام در حال رایزنی و مذاکره هستیم.

وی در ادامه موضوع دوم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کمک 18 میلیون یورویی اعلام شده منحصر به ایران نیست و سازمان های مختلف نظیر اتحادیه اروپا در برخی زمینه ها نظیر محیط زیست و توسعه آب و ... برای کشورها کمک هایی در نظر می گیرند و مبلغ مورد اشاره نیز در قالب همین کمک ها قابل توصیف است. لذا باید گفت این موضوع ارتباطی با توافق هسته ای ندارد و موضوعی است که در زمینه کاری خودش پیش می رود.

بودجه ۱۸ میلیون یورویی اروپا هیچ تأثیری در جلب اعتماد ایران ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصویب اختصاص این مبلغ به ایران همزمان با آغاز تحریم های ثانویه آمریکا و وضعیت بحرانی برجام، یادآور شد: این مبلغ اساسا نمی‌تواند کمک تأثیر گذاری برای ایران باشد و به واسطه آن اعتماد سازی کند.

جمالی ادامه داد: ایران کشوری است که در سال میلیاردها دلار درآمد دارد و 50 میلیون یورو یا 18 میلیون یورو در بودجه چند ده میلیاردی آن نمی‌تواند تأثیر آنچنانی و جایگاه چشمگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هرگز به خاطر 18 میلیون یورو یا حداکثر 50 میلیون یورو اعتمادش جلب نمی شود و به این واسطه ایران تغییری در سیاست های اصولی و منطقی خود نداده و چنین مبالغی اساسا ما را از مسیری که در پیش گرفته ایم منصرف نخواهد ساخت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top