تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/04 - 02:01
کد خبر: 279417

نوزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور برگزار شد

نوزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، نوزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی، با حضور روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور و برخی مسئولان وزارت علوم برگزار شد.

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در نوزدهمین اجلاس دانشگاه‌های سطح یک، با تأکید بر اهمیت این نشست‌ها و ظرفیتی که برای کشور ودانشگاه‌ها ایجاد کرده است، گفت: دانشگاه‌های سطح یک از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها هستند که ورود به آنها آرزوی هر جوانی است و ما مفتخریم که بهترین‌های کشور هم به لحاظ دانشجو و هم به لحاظ هیأت علمی در این دانشگاه‌ها حضور دارند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر مسئولیت بزرگ دانشگاه‌های سطح یک افزود: این موقعیت بار سنگینی بر دوش ما قرار می‌دهد، چرا که باید نهایت همت خود را مبذول داریم برای اینکه جوانان بتوانند به بهترین نحو در این دانشگاه‌ها درس بخوانند، چون آینده کشور دست این جوانان است.

وی افزود: بخش عمده دستاوردهای علمی که امروز در دنیا به آن افتخار می‌کنیم توسط همین دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سطح یک به دست آمده است و بنابراین، سرمایه‌گذاری روی این دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد. ما به خوبی به ارزش این سرمایه واقف هستیم.

نیلی احمدآبادی با تأکید بر اینکه این ظرفیت‌ها باید در اختیار جامعه قرار بگیرد، گفت: وضعیتی که امروز در آن قرار داریم همراه با موفقیت‌ها و مشکلات است. قطعاً موفقیت‌های ما ناشی از خوب عمل کردن ما و عمل به آنچه محققان و دانشمندان می‌گویند بوده و آنجا که ضعف داریم یعنی عمل نکرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه معضلاتی چون محیط زیست، آب، برق و... مسائلی قابل پیش‌بینی بوده است، نوع نگاه به منابع کشور چه منابع انسانی، منابع زیرزمینی و سایر منابع، را علت ایجاد مشکلات موجود در کشور دانست. رئیس دانشگاه تهران افزود: با مروری بر پایان‌نامه‌هایی که در گذشته انجام شده، می‌بینیم که وضعیت امروز قابل پیش بینی بود، ولی گاهی فکر می‌کنیم اینها حرف‌های روشنفکری و یا به اصطلاح سر کلاسی است، اما بی‌توجهی به آنها در عمل کشور را به چالش با مشکلات می‌کشاند. 

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: این دانشگاه‌ها بر مدار علم اداره می شوند، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بر مبنای علم است و علم هم دروغ نمی‌گوید، علم واقعیت را بیان می‌کند. این ما هستیم که باید بر علم و این یافته‌ها تکیه و عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه گفت: خواسته دانشگاه‌ها این است که علمی که تولید می‌کنند در جامعه به عمل تبدیل شود. ما نیازمند الگوهایی هستیم که ارتباط با جامعه بهتر شود. هم‌اکنون نیز همکاری نسبتاً گسترده‌ای با دستگاه‌ها داریم و دستگاه‌هایی که بیشتر علاقه‌مند بودند از این ظرفیت بیشتر استفاده کردند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه افزود: دانشگاه‌ها هم باید سیاست‌هایی را پیاده کنند از جمله اعضای هیأت علمی را بیشتر تشویق کنیم تا به مسائل کشور بپردازند و به مشکلات کشور توجه کنند و بدین ترتیب توسعه‌ای پایدار را برای کشور رقم بزنیم.

نیلی احمدآبادی با اشاره به برگزاری جلسات روسای دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف افزود: هدف ما این است که به مسئولان منطقه اعلام کنیم که این ظرفیت بزرگ در خدمت کشور به‌ویژه منطقه قرار دارد و انشاءالله بتوانیم از ظرفیت‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم.

سید احمدرضا خضری مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های سطح یک بار اصلی آموزش، تحقیقات و موضوع و مباحث بین‌المللی را بر دوش دارند، گفت: عصاره آموزش عالی در همین ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور است که اینجا رؤسای آن با علاقه‌مندی و با توان جدی همواره برای حل مشکلات کشور عموماً حل مشکلات منطقه‌ای، محلی و شهرستانی وارد صحنه شده‌اند.

وی در پایان افزود: استان مازندران جزو استان‌های خوشبخت کشور است، نعمات فراوانی دارند و از آنجا که خیلی از دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس در این منطقه دارای مرکز مطالعاتی یا دانشکده هستند می‌توان از ظرفیت‌های عمده این دانشگاه‌ها برای حل مسائل منطقه استفاده کرد.

روسای سایر دانشگاه‌های سطح یک کشور در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف حوزه آموزش عالی کشور پرداختند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top