تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/04 - 13:02
کد خبر: 279483

انتقاد بین‌المللی از محرومیت سرمربی فلسطین؛

گل‌به‌خودی رژیم صهیونیستی و دست رو شده فیفا

گل‌به‌خودی رژیم صهیونیستی و دست رو شده فیفا

رژیم اشغالگر قدس در عرصه ورزش به‌خصوص در کارنامه فوتبالی خود در حجمی قابل تامل سابقه شکست سیاسی، رسوایی در اعمال فشار بر فیفا، رشوه و فساد دارد. شاید حداقل سه بار پرونده نژادپرستی باشگاه بیتار این رژیم جعلی به فیفا رسیده و البته این فدراسیون جهانی نیز تکلیفش در پرونده‌های مربوط به اسرائیل مشخص است و معمولا ضمن آنکه تلاش می‌کند از خود چهره‌ای صلح‌طلب و عدالت‌محور نشان بدهد، مشخصا به سمت پروپاگاندای خبری حرکت کرده و با غول‌های رسانه‌ای وابسته به این رژیم، خبرسازی‌های عجیبی را برای فراموش شدن ماجرا دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از آغاز جام‌جهانی روسیه، ورود اسرائیل به کوچه بن‌بستی به نام هویت، برای مقامات صهیونیستی بسیار گران تمام شد. جشن فلسطینی‌ها به خاطر حرکت تاریخی آرژانتین در پس زدن دعوت اسرائیل موضوع ساده‌ای نبود که صهیونیست‌ها به راحتی از کنارش عبور کنند.

درواقع وقتی مقرر شد آرژانتین با تیم ملی موسوم به اسرائیل بازی به اصطلاح دوستانه و تدارکاتی برگزار می‌کند، مقامات فوتبال فلسطین با ارسال نامه‌ای به فیفا و اتحادیه فوتبال آرژانتین خاطرنشان کردند: «وقتی سرزمین فلسطین اشغال نظامی شده و آپارتاید حاکم است و حقوق اولیه انسانی رعایت نمی‌شود، چگونه تیم ملی آرژانتین نام بازی خود را بازی دوستانه انتخاب می‌کند؟»

فیفا البته در آن زمان خاموش ماند و تصمیم به سکوت مصلحتی گرفت اما آرژانتین سکوت نکرد و با اینکه در دل جمعیت خود حجم مهمی از مردم یهودی را جای داده، تسلیم لابی یهود و اراده بی‌منطق اسرائیل نشد و به این بازی به ظاهر دوستانه تن نداد.

انتخاب تیتر جنجالی «ایندیپندنت» نیز نمک غلیظی بود که بر زخم چرکین رژیم غاصب صهیونیستی پاشیده می‌شد. «ایندیپندنت» نوشت: «گل‌به‌خودی تاریخی اسرائیل!»

این گل‌به‌خودی وقتی به‌شدت برای مقامات صهیونیستی دردآور بود که بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال نیز از نرفتن آرژانتین به خاک و سرزمین‌های اشغالی حمایت کردند و با ریاست فوتبال فلسطین عکس یادگاری و حمایتی گرفتند، ستارگانی مانند بوفون، سولانو، رونالدو، ریو فردیناند، مارادونا، اوزیل، کاکا، آزارد، کانتونا و تورام با حمایت‌های علنی خود ماجرا را بیش از پیش به سمت فلسطین سوق دادند و اسرائیل در این میان سرش بی‌کلاه ماند و به یک شکست بزرگ رسانه‌ای، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی تن داد.

دو بانک بزرگ بین‌المللی قول داده بودند در صورت برگزاری این بازی به اصطلاح دوستانه حمایت مالی تاریخی از مسابقه به شرط پخش مستقیم آن داشته باشند که این قرارداد خوب مالی از بین رفت و فدراسیون فوتبال رژیم غاصب صهیونیستی مجبور به پرداخت غرامت شد. هرچند که آرژانتینی‌ها با انجام این دیدار سود یک میلیون و 400 هزار دلاری(در صورت بازی کردن مسی، 300 هزار دلار اضافه) به جیب می‌زدند اما عطای دیدار با صهیونیست‌ها را به لقایش بخشیدند.

صهیونیست‌ها بیکار ننشستند، ماجرا تا جایی پیگیری شد که درنهایت فیفا تسلیم فشارهای جهانی شد و منابع خبری این‌گونه به استقبال ماجرایی قابل پیش‌بینی و تاسف‌انگیز رفتند؛ فیفا رئیس فدراسیون فلسطین را یک سال محروم کرد!

حتی نشریه «سان لندن» با انتشار کلمه «متاسفانه» نوشت: «فیفا با وجود حکم قاطع قبلی و حمایت از حق آرژانتین برای بازی نکردن در خاک یک کشور، متاسفانه رای خود را این‌گونه تکمیل و ریاست فدراسیون فوتبال فلسطین را یک سال محروم از حضور و فعالیت اعلام کرد!»

در واقع فیفا معتقد است که جبرئیل الرجوب، به این فضا دامن زده و با سخنرانی‌های خود خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته و نباید ماجرا را سیاسی جلوه می‌داد و این در حالی است که فیفا اساسا، سیاسی بودن دعوت اسرائیل از آرژانتین را در آستانه جام‌جهانی 2018 نادیده گرفته و فراموش کرده که اسرائیل حتی محرومیت آرژانتین از جام‌جهانی را در اقدامی کاملا بیهوده و عبث اما به‌شدت سیاسی خواستار شده بود.

در این هیاهو، اسرائیل تلاش کرد در رسانه‌های بین‌المللی این‌گونه به اذهان عمومی القا کند که مسی رسما به ترور تهدید شده بود و آرژانتین مجبور به رد دعوت شد اما مقامات ارشد فوتبال آرژانتین در این خصوص شفاف‌سازی کرده‌اند و مشخص شده که آنها با استقلالی کامل و بدون توجه به مسائل سیاسی، این بازی بی‌موقع و بیهوده را از تقویم کاری خود خارج کرده‌اند.

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top