تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/04 - 23:38
کد خبر: 279560

نصرالله: غرب آماده سناریوی شیمیایی برای حمله به سوریه می‌شود

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به بحران روحی نظامیان صهیونیست با وجود گذشت چندین سال از جنگ ۳۳ روز سال ۲۰۰۶ ،از آمادگی غرب برای سناریوی شیمیایی و متعاقب آن حمله نظامی به سوریه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در جریان مراسم این حزب با عنوان «شموخ و انتصار» در ورزشگاه التضامن واقع در منطقه الهرمل لبنان گفت:  از شما به سبب این حضور چشمگیر تشکر می کنم. همواره اراده و عزم شما قوی است.به همه شما در عیدتان خوش آمد می گویم. جشن آزادسازی دوم جشن ملت، ارتش و مقاومت لبنان است. مایه خرسندی است که جشن عید آزادسازی دوم امسال در شهر شهیدپرور هرمل که سهم به سزایی ایفا کرده است و در معرض خطرات، حملات و بمباران و خودروهای بمبگذاری قرار گرفته است و خم به ابرو نیاورده است.

پیروزی حاصل معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت است

وی افزود: پیروزی به دست آمده حاصل معادله ارتش، ملت و مقاومت است.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: اکنون با گذشت دو سال زوایا آشکارتر شده است و از همه می خواهم که این سئوال را مطرح کنند که پس از هفت سال خطرناک و بسیار سخت و حوادث هولناک اگر داعش یا جبهه النصره یا دیگر گروهها در سوریه یا عراق پیروز می شدند اوضاع به چه نحوی پیش می رفت و سرنوشت منطقه و خلیج فارس و لبنان چه می شد؟ سرنوشت ملت لبنان چه می شد؟ اگر داعش به بعلبلک و هرمل می آمد سرنوشت مردم این مناطقه چگونه بود؟

وی تاکید کرد: ما در جشنی به سر می بریم که همگی توانستیم روستاها و مزارع و اراضی مان را از لوث تروریستها آزاد کنیم. سرعت تصمیم گیری ساکنان منطقه و ساکنان بقاع و مقاومت لبنان در مقابله با تروریست ها در داخل لبنان و سوریه قابل توجه است زیرا دولت در آن زمان آشفته حال بود و توان تصمیم گیری نداشت. اگر پیروزی های ارتش سوریه در سوریه نبود پیروزی در جرود رقم نمی خورد.

نقش جوانان در نبرد با تروریسم

سید حسن نصرالله گفت: نقش جوانان و حضور آنها اساس در هر نبردی که ما در آن شرکت کردیم بود. در نبرد با داعش و جبهه النصره حضور جوانان بیش از حد نیاز جنگ بود. از فرماندهان پرسیدیم و گفتند که نمی توانیم مانع جوانان شویم. اگر امروز اراده مشارکت در هر عملیاتی در سوریه بگیریم خواهیم یافت که جوانان ما با اشاره ای حضور می یابند. این نسل حماسه ساز، آگاه و با بصیرت است.

نظامیان صهیونیست از بحران روحی و روانی جنگ ۲۰۰۶ رها نشده اند

مشکل و بحران واقعی نزد ارتش رژیم صهیونیستی عامل انسانی و عدم توانایی در جذب جوانان است. اولویت جوانان اسرائیلی رفتن به واحدهای غیر رزمی است و شاهد افزایش بحران روحی و روانی نزد نظامیان ارتش اسرائیل هستیم. ارتش اسرائیل توانش را توسعه داده اما از سال ۲۰۰۶ تاکنون نمی توانند که روحیه شکست نزد نظامیان خود عوض کنند و تغییر دهند. در سال گذشته ۴۴ هزار نظامی صهیونیست به روانشناسان مراجعه کرده اند.

حمایت گسترده مردمی از مقاومت ضد تروریستها

وی افزود: حمایت مردمی گسترده در مقابله باتروریسم قابل توجه بود. بسیاری از احزاب مخالفت ما قواعد و پایگاههای مردمی شان از ما حمایت کردند. هشت سال است که می جنگیم و بستر و حامیان مقاومت خسته نشده و شاهد حمایت بیشتری هستیم. در نبرد الجرود شاهد بودیم که آذوقه برای رزمندگان ارسال می شد و امروز باوجود همه تحریم ها و محاصره ما برقرار هستیم و خواهیم ماند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: برخی رسانه ها در راستای تهدید کردن پایگاه مردمی ما تلاش کردند اما راه به جایی نبردند. ما برحق هستیم و متزلزل نخواهیم شد. تجربه جدید ارتش، ملت و مقاومت قابل توجه است زیرا برخی تصور می کردند که این پس از سال ۲۰۰۶ تمام شده است با وجود آشفتگی دولت در به کار بستن حداقل اوضاع دفاعی اما ارتش جانفشانی کرد و شهیدانی تقدیم کرد و پس از آن شورای عالی دفاع تصمیم به نبرد فجر الجرود گرفت و ارتش ثابت کرد که توان شکست تروریستها و تکفیری ها را دارد.

وی بیان کرد: معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت بخشی از قدرت اساسی ما است. ما همه مرزها و کوههای خود را آزاد کردیم و برای ملت عزیز امنیت به ارمغان آوردیم. پس از آزادسازی اول در جنوب و آزادسازی دوم در بقاع می گوییم که هیچ اشغالگری جایی در لبنان ندارد. ما به آزادی، حاکمیت و عزت و کرامت و حاکمیت واقعی بدون تبعیت از احدی در این دنیا پایبندیم و این ملت توان تحقق آنرا دارد.

دبیر کل حزب الله افزود: بحث پنجم دلبستن به آمریکا بود یکسال قبل هنگامی که شورای عالی دفاع تصمیم به نبرد الجرود گرفت؛ آمریکایی ها از ارتش خواستند که نبرد با داعش را به تاخیر اندازد. آمریکایی ها مداخله کردند و تهدید به قطع کمک ها کردند. برای آمریکا ساکنان بقاع اهمیتی ندارد زیرا آمریکایی ها به دنبال بازی خود در منطقه هستند.

واشنگتن به دروغ از شکست داعش دم می زند و حامی تکفیری هاست

وی افزود: آمریکایی ها هنگامی که می گویند داعش را شکست داده اند دروغ می گویند زیرا کسی داعش را شکست دارد که به شکل عملی با داعش مقابله کرد. آمریکایی ها با بالگردهای خود از داعشی ها حمایت می کنند. آمریکا به منافع احدی در منطقه توجهی ندارد و کسانی که سرنوشت خود را با آمریکا گره زده اند به تاریخ رجوع کنند و ابتدای آن ویتنامم تا شاه که هنگامی که ضعیف شد از آن چشم پوشی کردند و ویزای درمانی به وی ندادند.

آمریکا همپیمانان خود را به راحتی رها می کند

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: گروههای مسلح که افسران اردنی، آمریکایی و سعودی با همکاری اسرائیل آنها را هدایت می کردند دچار فرسایش شدند و پس از شکست عرصه را ترک کردند. آمریکا از ادوات خود چشم پوشی می کند و همپیمانی برای آمریکا در این دنیا وجود ندارد و آنچه در جنوب رخ داد چشم پوشی و دست برداشتن از حمایت شان بود. این آمریکا ارزش و اخلاق ندارد و منافع و سیطره و هیمنه برایش مهم است و امروز در آزادسازی دوم باید خطاب به همه گروههای سیاسی بگوییم آیا رئیسی که به کشورهای خلیج فارس می گوید که ما از شما حمایت می کنیم و شما باید پول بدهید آیا اخلاق مدار است؟ باید از این همه تجارب درس گرفت و همه ملتهای منطقه ای باید درس بگیرند.

کُردها تصمیم درستی گرفتند

وی اعلام کرد: منطقه شرق فرات تحت سیطره کردهاست و احزاب کُرد تصمیم به گفتگو با دولت سوریه گرفتند و این تصمیم درستی است زیرا آنها نمی دانند که آمریکا چه زمانی آنها را خواهد فروخت. آنها باید هوشیار باشند.

آمادگی  تروریستها برای سناریوی شیمیایی در ادلب و حمله نظامی کشورهای غربی به سوریه

نصرالله بیان کرد: همه شواهد نشان دهنده آمادگی برای سناریوی شیمیایی جدید در ادلب است. غرب آماده سناریوی شیمیایی برای حمله به سوریه می شود و از جنایاتی که در حق کودکان یمن روا داشته می شود چشم پوشی می کند و در برابر این جنایات ساکت است. ما می گوییم که آنچه در منطقه رخ می دهد در نتیجه اقدامات ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو است. ترامپ در آمریکا احساس خطر می کند. اگر ترامپ ساقط شود پرونده های نتانیاهو گشوده خواهد شد و بن سلمان نمی داند به کجا برود.

هنگامی که به دروغ حزب الله را مسئول وخامت اوضاع قلمداد می کنند

دبیر کل حزب الله لبنان افزود:در داخل لبنان گفته می شود که حزب الله حاکم امور است و هیچ تصمیمی بدون موافقت حزب الله اتخاذ نمی شود. آنها دروغ می گویند و هدفشان این است که حزب الله را مسئول اوضاع کنونی لبنان قلمداد کنند. اوضاع کشور، فساد و همسویی و اختلافات سیاسی با هدف تخریب وجهه در برابر دنیا و مایوس کردن ملت ما است. ما کمترین نفوذ را داریم ما بزرگترین حزب در لبنان هستیم اما کمترین مشارکت در قدرت سیاسی را داریم. در موضوع تشکیل دولت ما همچنان بر گفتگو داخلی تاکید داریم. وقت تنگ است نباید که گره جدیدی در موضوع تشکیل دولت ایجاد شود. برخی در جریان ۱۴ مارس می گویند که علت واقعی تاخیر در تشکیل کابینه دادگاه بین المللی است که حکمش را در ماه سپتامبر صادر خواهد کرد. دادگاه بین المللی مفهومی برای ما ندارد و آنچه صادر کند ارزش ندارد خواه حکمش محکوم کردن باشد خواه تبرئه. به کسانی که به دادگاه بین المللی دلبسته اند می گوییم که با آتش بازی نکنید. از زمان انتخاب میشل عون گفته می شود که رئیس جمهور سیاستی که حزب الله دیکته می کند را اجرایی می کند و دروغ می گویند و می دانند که دروغ می گویند و این حرفها بی پایه است. رابطه میان حزب الله و عون احترام متقابل و عزت است و احدی دیدگاهش را بر دیگری تحمیل نمی کند و اینکه می گویند به نفع حزب الله کار می کند در راستای هدف قرار دادن عون و جریان ملی آزاد لبنان است.

تاکید بر ضرورت تشکیل سریع دولت لبنان با توجه به محدود بودن زمان

وی بیان کرد: در موضوع تشکیل کابینه وقت تنگ است. برخی می گویند که دولت میقاتی و سلام یکسال طول کشید تا تشکیل شود و این درست نیست که چون تشکیل دولت های قبلی یکسال زمان برده است پس این دولت هم باید یکسال برای تشکیلش زمان برده شود. ما نمی خواهیم که احدی موانع جدید در برابر تشکیل دولت ایجاد کند و بحث رابطه با سوریه و بیان وزارتی باید به پس از تشکیل دولت موکول شود. مصلحت لبنان در بازگشت آوارگان با کرامت و امنیت است و باید تصمیم جدی گرفته و سازوکار و ضوابط بررسی شود اما تصمیم جدی تاکنون گرفته نشده که بخواهد مورد بررسی قرار گیرد.

متوسل شدن اروپایی ها به لبنانی ها برای گشودن باب رابطه امنیتی با سوریه

کشورهای اروپایی از طریق لبنانی ها برای گشودن باب روابط با دستگاههای امنیتی سوریه تلاش می کنند. پس از جنگ سوریه مهمترین موضوع امنیت است آیا ما نیاز به هماهنگی امنیتی نداریم؟ باید بنشینیم و بررسی کنیم.

دشمنان پایگاه مردمی مقاومت را نشانه گرفته اند

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: وظیفه خود می دانم که از ساکنان بقاع به خاطر موضع خود و اعتماد سازی مجدد به ما و متحدان ما تشکر کنیم. در عید آزادسازی تاکید می کنم که به آنچه در انتخابات وعده دادیم عمل می کنیم. پس از انتخابات در دیداری که با نبیه بری داشتم درباره موضوعات مختلف که از جمله آنها مرتبط با بقاع بود گفتگو کردیم. اولویت در مرحله آتی بقاع است و توافق کردیم که اولویت با بقاع باشد. شورای توسعه بعلبلک-هرمل ایجاد خواهد شد. در حال حاضر با همکاری همه و با همکاری جنبش امل می توانیم که صفحه جدیدی از همکاری بگشاییم.

وی افزود: ما به اقدام جدی، صبر و تحمل و آگاهی درباره هر موضوعی نیاز داریم. اتهام وارد کردن به ما سبب تضعیف پایگاه مردمی حزب الله نمی شود بلکه آنرا تقویت می کند. دشمنان ما قانع شده اند که جنگ با حزب الله بی فایده و سخت است و راهکار نابودی اش در میان حامیانش و از بین بردن پایگاه مردمی آن است. بخشی از حملاتی که به ما می شود در راستای خدشه وارد کردن به وجهه رهبران حزب الله و مسئئولانش در میان مردمش است اما پایگاه مردمی حزب الله تاثیری از این تحرکات نمی پذیرد. با وجود ترور بهترین فرماندهان ما اما خون این فرماندهان قدرت فراوانی به حزب الله داده است.

ناکامی تحرکات برای تضعیف پایگاه مردمی مقاومت لبنان

نصرالله گفت: تصمیم به فشار مالی بر ما گرفتند و گمان می کنند که ما به همه مردم پول می دهیم. آنها تصور می کنند که اگر ما تحت فشار مالی قرار بگیریم مردم ما از ما فاصله می گیرند. آنها جوانانی مومن هستند که به خاطر پول و حقوق به جنگ نمی روند. آنها تصور می کنند که فشار مالی مردم را از ما دور خواهد کرد. برخی مسئولان حزب الله را فاسد تلقی می کنند ما به شکل منفی با آنها برخورد نمی کنیم اما شواهد و مدرک برای فاسد بودن آنها بیاورید. کسانی که خانه های خود را به روی جوانان بیروت و جنوب گشودند تا اردوگاه آموزش برپا کنند و کسانی که بهترین جوانان خود را به مقاومت دادند با مسئولیت بزرگ عمل کردند. به احدی اجازه ندهید که شما را به ضعف و تشتت بکشاند. به احدی اجازه تاثیرگذاری ندهید. فلتمن گفت که ۵۰۰ میلیون دلار برای دور کردن جوانان از حزب الله اختصاص دادیم اما نتوانست کاری انجام دهد. میخواهند که مردم را از ما دور کنند. به کسی اجازه ندهید که شما را به سوی ادبیات جاهلی، تردید و سستی در این عرصه ای که که طی ۳۰ سال معجزه ساز بوده، سوق دهد. مسئول حفظ این عرصه بر عهده شماست. حفظ ائتلاف عمیق میان حزب الله و جنش امل و همه گروههای سیاسی که به محور مقاومت ایمان دارند مهمترین واکنش به تحریمهای آمریکاست تا بتوانیم با شما در برابر هر اشغالگر بایستیم و پیروزی ساز شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top