تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/05 - 10:20
کد خبر: 279612

بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی؛

در صورت برخورد ناعادلانه با مهاجرین صدای آنها خواهیم بود

در صورت برخورد ناعادلانه با مهاجرین صدای آنها خواهیم بود

جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام می دارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام میدارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت  مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"...و همینطور مهمان‌هایی که داریم، خوب افغانی هستند، مسلمان هستند یا فرض کنید که عراقی هستند یا بیچاره‌ها  از خانه‌های‌شان دور کردند، مال‌شان را بردند، خودشان را فرستادند اینجا، خوب باید چه کرد با این‌ها؟ نباید این ها را پذیرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آن‌ها هم مسلمانند، ما باید از آن‌ها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آن‌ها و این دولت است که دارد این کار ها را می‌کند.
" امام خمینی ره"

انقلاب اسلامی ایران با شعار حمایت و پشتیبانی از مستضعفین  جهان باعث برانگیختن امید همه مظلومان جهان شد و همان طور که بنیانگذار آن  اعلام کرد « ما شریک غم همه ی مظلومان جهان هستیم » قرار بود ملجأ و پناهگاه بی پناهان باشد.

حال جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب با قرار گرفتن در منطقه ای متلاطم و دچار جنگ و ترور، میزبان مهاجرینی از کشورهای منطقه و همسایه شده است. صرف نظر از وظایف انقلابی و انسانی ما برای حمایت از مستضعفین، این امر با وجود هزینه ها و تبعات آن در صورت مواجهه ی انسانی و اسلامی ملت و دولت ایران میتواند زمینه ساز پیوند بیشتر و عمیق تر  بین ملت ها  و صدور ارزش های متعالی انقلاب اسلامی گردد. محبت  و علاقه ای که به واسطه ی این برخورد  انسانی با مهاجرین بین دولت و ملت ایران با کشورهای دیگر ایجاد می شود میتواند بیش از تمام هزینه های رسانه ای فرهنگی برای دیپلماسی  عمومی مؤثر واقع شود. اما متأسفانه هر از گاهی اخباری از برخوردهای نامناسب با این مهاجرین  میشنویم.

اخیراً خبر تلخ هجوم  و تخریب سرپناه مهاجرین پاکستانی،  برخوردهای نامناسب با اتباع عراقی به بهانه شایعاتی در رابطه با بروز کدورت هایی در روابط بین دولت ایران و عراق و همچنین خبر فوت جانباز ایرانی بر اثر رد مرز به تصور افغانستانی بودن او (سرنوشتی که روزانه برای هزاران زن و مرد و کودک افغانستانی  اتفاق میافتد)  از این دست بود.

در این شرایط از مردم و مسئولین محترم تقاضا داریم با بهبود دیدگاه و رویکرد خود نسبت به مهاجرین، مانع تکرار چنین برخوردهایی گردند و با اقدام به تسهیل و کاهش هزینه ها برای اخذ مجوز  برای حضور قانونی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان مهاجرین، کسب مشاغل متناسب با توانمندی هایشان، بهره مندی از امکانات معیشتی، رفاهی و بهداشتی لازم به آنچه وظیفه ی انسانی و در راستای فرهنگ و منافع ملی ایرانیان است عمل کنند.

جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام میدارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت  مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود.

امیدواریم با بهبود وضعیت مهاجرین در معیشت و تحصیل و آموزش و اشتغال، علاوه بر دستیابی به زیست  در خور شأن انسانی، در آینده توانایی  خدمت رسانی مفید چه در کشور خودشان و چه ایران فراهم گردد.

بیشتر بخوانید// غربت شیعیان پاکستانی در تهران +عکس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/06/05 - 13:41

چرا اینقدر دیر؟ ده روز است که عدالتخواهان دارند به رفتار وحشیانه پلیس شیعه خانه امام زمان با تعدادی شیعیان بی پناه اعتراض می کنند. و البته آنچه به جایی نرسد فریاد است.
1397/06/05 - 16:03

خدا خیرتون بده حتما این کارو بکنید. من که خبر گم شدن دو بچه پاکستانی رو به خاطر فرار از دست ایرانی ها رو شنیدم خیلی ناراحت شدم. چرا باید ایران اینطور برخورد کنه؟
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top