تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/05 - 22:52
کد خبر: 279699

علت خودکشی حج‌گزار عراقی در مسجد الحرام!

که این شهروند عراق، حسین حمید الحیدری 43 ساله و از اهالی ناحیه نهروان در استان بغداد است و به همراه مادرش برای ادای مناسک حج به سعودی سفر کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن فهد الکنانی، سخنگوی بعثه حج عراق گفت، یک حج‌گزار عراقی با نام حسین حمید الحیدری که صبح روز جمعه 24 اوت در مسجد الحرام دست به خودکشی زد، به علت مشکلات روحی و شوک ناشی از مرگ فرزندش که چند ماه پیش فوت کرده، دست به این اقدام زده است.

بنا بر رسانه‌های محلی، فرد نامبرده در هنگام طواف و قبل از اقدام به خودکشی، دعاهای خاص مذهب شیعه و نام مقتدی صدر، رهبر جریان صدری را با صدای بلند تکرار می‌کرد.

این منابع خبری افزودند که این شهروند عراق، حسین حمید الحیدری 43 ساله و از اهالی ناحیه نهروان در استان بغداد است و به همراه مادرش برای ادای مناسک حج به سعودی سفر کرده بود. اما در پی اقدام به خودکشی الحیدری، مادرش نیز به شدت بیمار شده است.

از طرفی خالد العطیه، رئیس بعثه حج عراق روز جمعه 24 اوت خواستار تشکیل کمیته عالی به منظور تماس با طرف سعودی به منظور پیگیری پرونده مرگ این حج‌گزار عراقی شد که از سقف محیط مسجد خود را به داخل صحن طواف در مسجد الحرام پرتاب کرد.

حسن فهد الکنانی، سخنگوی بعثه حج عراق طی بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد گفت، کمیته‌ای عالی با ریاست حسین الموسوی، مدیر بعثه حج عراق، دکتر رمزی رسول، رییس تیم پزشکی وزارت بهداشت و درمان عراق، اعزامی به حج و نیز عبدالسلام احمد، رییس کمیته پیگیری بهداشت و درمان بعثه حج عراق، تشکیل شده تا درباره خودکشی این حج‌گزار عراقی تحقیق کند.

ریاست حرمین شریفین روز جمعه گزارش داد که یک حج‌گزار با بالا رفتن از حصارکشی بام اطراف مسجد الحرام خود را به داخل صحن طواف انداخته و خودکشی کرد که در این حادثه دو تن از حج‌گزاران در حال طواف نیز آسیب دیدند. در این گزارش آمده که نیروهای امنیتی در پی حادثه بلافاصله وارد عمل شده و مراجع ذیربط به تحقیقات خود در این باره ادامه می‌دهند.

سخنگوی یگان‌های ویژه امنیت مسجد الحرام در این زمینه گفت که در راس ساعت 8:10 صبح روز جمعه یک شهروند خارجی از روی بام اطراف مسجد الحرام با بالا رفتن از حصار، خود را به درون صحن طواف در طبقه هم‌کف انداخته فورا جان خود را از دست داد و دو تن از حجاح که در اثر برخورد با آنها آسیب دیدند به بیمارستان منتقل شدند.

منبع: کانال مطالعات عربستان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top