تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/06 - 16:41
کد خبر: 279827

کسرخدمت فرزندان ایثارگران کلید خورد

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز اجرایی شدن کسرخدمت فرزندان ایثارگران خبر داد و جزئیاتی از کسرخدمت ۱۲ روزه مشمولان این قانون را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اجرایی شدن قانون کسر خدمت ایثارگران و ابلاغ آن به یگان‌های نیروهای مسلح در تاریخ 3 شهریور اظهار کرد: پس از جلسات مختلف مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با نمایندگان مجلس در خصوص بند «د» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه نهایتاً مقرر شد، فرزندان ایثارگران به ازای هر یک ماه اسارت و رزمندگی و هر یک درصد جانبازی، مشمول 12 روز کسر خدمت می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بر این اساس تنها سربازان در حال خدمت قادر به استفاده از این کسر خدمت خواهند بود و مشمولانی که به خدمت اعزام می‌شوند نیز می‌توانند از این کسر خدمت استفاده کنند؛ البته مشمولانی که والدین آن‌ها 28 ماه یا بیشتر سابقه ایثارگری داشته باشند، بدون نیاز به اعزام به خدمت می‌توانند معافیت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سربازان غایب نمی‌توانند از کسر خدمت 12 روزه فرزندان ایثارگران استفاده کنند تاکید کرد: با توجه به اینکه کسر خدمت مذکور در قانون ششم توسعه آمده، لذا این امکان تا پایان برنامه ششم فراهم است.

کمالی با تاکید بر اینکه در این قانون امکان انتقال کسرخدمت درنظر گرفته شده به برادر مشمولان نیز وجود دارد ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که ممکن است کسر خدمت‌های موضوع این قانون بیش از زمان باقی مانده از خدمت برخی سربازان باشد لذا این سربازان می‌توانند باقی مانده کسرخدمت خود را به برادر خود منتقل کنند.

رئیس اداره انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: همچنین کسرخدمت 12 روز فرزندان ایثارگر قابلیت تجمیع با کسر خدمت بسیج و محققین را نیز دارا است و این سه کسر خدمت قابل جمع شدن را دارند و در این مورد نیز اگر میزان کسر خدمت محاسبه شده بیش از باقی مانده زمانی است که از خدمت مشمولان مانده، امکان انتقال مابقی کسر خدمت، به برادر مشمولان نیز وجود دارد.

کمالی اضافه کرد: بدیهی است که در این قانون امکان تجمیع سوابق رزمندگی، اسارت و جانبازی والدین برای فرزندان آن‌ها وجود دارد و متقاضیان می‌توانند سوابق والدین خود در این سه بخش را با یکدیگر تجمیع کرده و کسرخدمت آن‌ها بر اساس سوابق تجمیعی ایثارگری والدین‌شان محاسبه می‌شود.

به گفته وی با توجه به ابلاغ آیین‌نامه مذکور در سوم شهریور ماه ممکن است برخی یگان‌ها هنوز نسبت به این قانون اطلاع کامل نداشته باشند، لذا این موضوع نباید جای نگرانی برای مشمولان این قانون ایجاد کند چراکه تا پایان هفته آینده، این موضوع در تمام یگان‌های خدمتی اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه بر اساس این قانون حدود 300 هزار سرباز، مشمول کسر خدمت مذکور می‌شوند گفت: بر اساس سرشماری انجام گرفته که به دنبال ثبت نام فرزندان ایثارگران صورت گرفت، حدود 300 هزار سرباز از این کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند و کسانی هم که پیش از این در پلیس +10 ثبت نام نکرده بودند نیز می‌توانند از این کسرخدمت ها استفاده کنند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top