تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/06/07 - 21:26
کد خبر: 280027

فراخوان جذب ۴۰۰ عضو هیأت علمی برای دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در شهریور ماه فراخوان برای جذب هیأت علمی داریم، گفت: ۴۰۰ ردیف داریم تا از بین افراد دارای شرایط و ترجیحاً کسی که معلمی هم کرده است، جذب کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری هفته دولت که در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای آموزش‌ و پرورش واقع در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، اظهار کرد: امسال صدمین سال تربیت معلم است و فراز و فرودهای متعددی را از دارالمعلمان طی کرده است؛ در سال ۹۰ از تعداد ۴۰۰ مرکز تربیت معلم، ۳۰۲ مرکز تعطیل شد و ۹۸ مرکز باقی ماند که در حال حاضر پردیس دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی با بیان دغدغه اول و آخر من، تربیت معلم شایسته و تراز است، گفت: اگر کسی برنامه خوبی درباره دانشگاه فرهنگیان داشته باشد، خودم جایم را می‌دهم و مشاورش می‌شوم.

خنیفر با بیان اینکه تلاش کردیم ۲۵ هزار ردیف دانشجومعلم برای سال تحصیلی جدید بگیریم، افزود: امسال ۱۷ هزار ردیف بر اساس ماده ۲۸ گرفته شد البته باید این افراد دروس پداگوژی را آموزش ببینند.

وی با اشاره به جذب معلم از طریق ماده ۲۸ و فعالیت سرباز معلم و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مدارس، گفت: در بین این گروه‌ها، معلمان خوبی وجود دارند اما باید به سمتی جذب معلم از طریق نظام تربیت معلم برویم و از ظرفیت‌های تربیت معلم استفاده شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه مأموریت‌گراست، ادامه داد: در تعداد، نیاز، آموزش و جذب اختیاری نداریم و بر اساس ظرفیت موجود ورود می‌کنیم.

وی در واکنش به این جمله که یکی از دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش تضعیف دانشگاه فرهنگیان است، گفت: وزیر آموزش و پرورش تمام قد از روز تأسیس دانشگاه فرهنگیان و در سمت‌های دیگر از فعالیت این دانشگاه حمایت کرده است و اگر این حمایت نبود ما امسال ۲۵ هزار ردیف برای جذب دانشجو معلم و ۱۷ هزار ردیف بر اساس ماده ۲۸ را نمی‌گرفتیم؛ دیروز هم در مجلس عنوان شد که سؤال کامل و صحیحی نیست و از این سؤال عبور شد.

* نیاز دانشگاه فرهنگیان به ۲۰۸۰ عضو هیأت علمی

خنیفر درباره فراخوان هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان افزود: تا سال ۱۴۰۴ به تعداد ۲۰۸۰ عضو هیأت علمی نیاز داریم که باید از بین متقاضیان دارای شرایط وزارت علوم انتخاب شوند؛ اگر به ما هر سال ۴۰۰ ردیف دهند، فراخوان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه فراخوان برای جذب هیأت علمی داریم، ادامه داد: ۴۰۰ ردیف داریم تا از بین افراد دارای شرایط مانند شرط معدل، سن، کف امتیاز پژوهشی و سابقه علمی و ترجیحاً کسی که معلمی هم کرده است، جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره به‌روز کردن محتوای آموزشی دانشجومعلمان افزود: امسال بسته‌های آموزشی را برای دانشجومعلمان طراحی کرده‌ایم که برخی از بسته‌ها از طریق الکترونیکی هستند و در حال بررسی و تولید محتوای بالغ بر ۹۰ ماده درسی هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره رتبه دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: رتبه‌بندی بر اساس محصولات مانند تهیه مقاله، برگزاری سمینارهای علمی و بین‌المللی است و دانشگاه فرهنگیان در بخش آموزش تکمیلی تعداد دانشجوی زیادی ندارد؛ ضمن اینکه وزارت علوم نیز به دلیل نداشتن دانشیار، تنها اجازه فعالیت در ۶ رشته تحصیلات تکمیلی را داده است و بر همین اساس رتبه بالایی نداریم.

* بررسی برای تحصیل دانشجومعلم خارجی در دانشگاه فرهنگیان

خنیفر با بیان اینکه مصاحبه مهارت‌آموزان تمام شده است و مصاحبه داوطلبان کنکور سراسری آغاز شده است، افزود: جلوی آموزش‌های کوتاه را گرفتم و دوره آموزشی مهارت آموزان باید یکساله برگزار شود.

وی درباره دوره کارورزی اظهار کرد: بخش مهمی از کارورزی باید در کلاس درس اتفاق بیفتد، که تغییرات جزئی در کارورزی داریم که این دوره را مهارت‌محور کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تحصیل دانشجومعلم خارجی در دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال بررسی روی حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه فرهنگیان به عنوان مثال تربیت دانشجومعلم افغانستانی، هستیم.

وی درباره لزوم بازسازی و نوسازی فضای فرسوده برخی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان افزود: یک میلیون متر مربع در کل کشور فضا و ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز داریم که بسیاری از آنها نیاز به بازسازی دارند؛  ضمن اینکه فضاهای خالی در دانشگاه‌ها آزاد و پیام نور وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و نباید نگران ظرفیت فیزیکی دانشگاه در صورت جذب دانشجویان بیشتر باشیم.

* معلم مفت حرف می‌زند اما حرف مفت نمی‌زند

خنیفر درباره تربیت معلم فاخر، گفت: معلم مفت حرف می‌زند اما حرف مفت نمی‌زند؛ تلاش‌هایی در این چند سال صورت گرفته است اما آن توجه و حمایتی که به معلمان پس از جنگ جهانی در دنیا شد در ایران صورت نگرفت؛ در حقیقت معلمی فاخر است که بتواند کتاب بخرد، مطالعات داشته باشد، به شبکه‌های مختلف وصل شود و حتی در همایش‌های بین المللی حضور یابد.

 وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود ۱۰ هزار استاد حق‌التدریس کمبود دارید، اظهار کرد: امسال نیازمان هزار استاد حق‌التدریس است البته اگر ۱۰ هزار استاد حق‌التدریس بدهند بهترین دانشجومعلمان را تربیت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تأسیس دانشگاه جامع فرهنگیان گفت: مطالعات تطبیقی در کشور انجام شد و مشخص شد که برخی کشورها چنین دانشگاهی را دارند و ما نیز می‌توانیم ۳۱ مرکز جامع تربیت معلم ایجاد کنیم؛ بر همین اساس مطالعات آن انجام شده و ۱۱ استان اعلام آمادگی کرده‌اند که زمین در اختیار ما می‌گذارند و نمایندگان برخی استان‌ها هم وعده‌هایی برای کمک داده‌اند اما باید در این خصوص از مراجع مربوطه مجوز داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرهنگی
1397/06/08 - 01:07

دانشگاهی که استاد ودانشجو همه بی سوادهستند
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top