تاریخ انتشار: جمعه 1397/06/09 - 21:43
کد خبر: 280155

احتمال جدی حمله آمریکا به سوریه

پس از محکومیت پال منافورت و مایکل کوهن بحران داخلی ترامپ جدی شده و او مطابق سنت کلاسیک جمهوری خواهان برای کاهش فشار داخلی به یک شلوغکاری در خارج از مرزها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی محمدی در صفحه اینستاگرام خود از احتمال حمله آمریکا به سوریه و دلایل آن نوشت:

این احتمال جدی است که ظرف روزهای آینده امریکا یک حمله نظامی علیه سوریه انجام بدهد. علت های این امر چنین است:

یکم- پس از محکومیت پال منافورت و مایکل کوهن بحران داخلی ترامپ جدی شده و او مطابق سنت کلاسیک جمهوری خواهان برای کاهش فشار داخلی به یک شلوغکاری در خارج از مرزها نیاز دارد.

دوم- از حدود ۶ ماه قبل امریکا به سمت این ذهنیت راهبردی گرایش پیدا کرده که هرگاه در سوریه موازنه به سود نظام به هم خورد، در چارچوب راهبرد ‘موازنه فراساحل’ با یک حمله محدود مجددا مسلحین را تقویت کرده و صحنه را بالانس کند. اکنون وضعیت برای مسلحین بسیار فاجعه بارتر از یک عدم توازن تاکتیکی است و تدارکات آغاز عملیات ادلب نه فقط عدم موازنه بلکه محو کامل آنها از خاک سوریه را نوید می دهد. بنابراین از منظر موازنه قوا هم که بنگریم امکان مداخله نظامی امریکا تقویت شده.

سوم-دلیل سوم پاکسازی کامل جبهه جنوبی و ناکام ماندن کامل مذاکرات با روسها برای تعدیل حضور ایران در سوریه است. روسها صراحتا به امریکا و اسراییل گفته اند نه می خواهند و نه می توانند حضور ایران در سوریه را محدود کنند. از این منظر اصرار اسراییل بر این است که امریکا بقای اسد را مشروط به عدم الحاق سوریه به محور مقاومت ضد اسراییلی کند. امریکا از طریق استفاده نمایشی از گزینه نظامی احتمالا درصدد اثرگذاری روی اسد است تا در تبدیل جبهه جنوبی به زیرساخت جدید مقاومت علیه اسراییل احتیاط کند.

چهارم-چهارمین علت طرح ریزی جدی امریکا برای استقرار مستقیم یا نیابتی در جبهه شرقی و بستن کریدور عراق-سوریه است که عملا اتصال زمینی اجزاء محور مقاومت را کامل می کند.

با این حال هر نوع عملیات علیه سوریه صرفا نمایشی و فاقد اثر راهبردی خواهد بود و اگر اهداف ایرانی یا روس مورد حمله قرار گیرند امریکا مستقیما و به سختی هزینه خواهد پرداخت. اسراییل هم که صحنه گردان این بازی است باید تثبیت ارتش پهپادی-چریکی-موشکی مقاومت در مرز سرزمین های اشغالی را از همین حالا قطعی بداند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top