تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/10 - 14:05
کد خبر: 280246

در دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان چه خبر است؟

بلاتکلیفی ۵۰۰ دانشجوی دختر در آستانه‌ی سال تحصیلی

بلاتکلیفی ۵۰۰ دانشجوی دختر در آستانه‌ی سال تحصیلی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان مدعی شدند که این دانشگاه با تغییر کاربری خوابگاه مرکزی و اصلی دانشگاه به ستاد اداری، این ساختمان که ویژه‌ی اسکان دانشجویان ساخته شده بود را در اختیار کارمندان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان غیر بومی در آستانه‌ی آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها، مسئله‌ی اسکان است. این دغدغه البته برای دانشجویان دختر دوچندان خواهد شد. این مسئله را در کار مشکلات این روزهای تخصیص خوابگاه دولتی به دانشجویان و همچنین افزایش افسارگسیخته‌ی نرخ اجاره‌بهای مسکن عمومی در سراسر کشور به ویژه شهرهای بزرگ قرار دهید. با این حساب اگر در فاصله‌ی کمتر از دو هفته مانده به آغاز سال تحصیلی، عده‌ای دانشجویان متوجه شوند که سیستم خوابگاه دانشجویی دانشگاهشان دچار تغییراتی شده و مکان خوابگاه یا امکانات آن متفاوت از آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودند شده باشد، تمام محاسبات این دانشجویان برای یک ترم پیش رو به هم می‌ریزد.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی تماسی با خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدعی شدند که این دانشگاه با تغییر کاربری خوابگاه مرکزی و اصلی دانشگاه به ستاد اداری، این ساختمان که ویژه‌ی اسکان دانشجویان ساخته شده بود را در اختیار کارمندان قرار داده است.

از سویی دیگر، 500 نفر از دانشجویان این خوابگاه قرار است به خوابگاهی تحت عنوان «شهید آوینی» که به گفته‌ی دانشجویان، سطح بسیار پایین‌تری از امکانات و شرایط زندگی را نسبت به خوابگاه مرکزی دارد منتقل شوند. دانشجویان همچنین می‌گویند که این تصمیم خلق‌الساعه و ناگهانی در روزهای پایانی مردادماه و در شرایطی که هنوز بسیاری از دانشجویان از آن اطلاعی ندارند اتخاذ شده است.

برخی دیگر از این دانشجویان دیگر مدعی شدند که مسئولین دانشگاه در پاسخ به سوالاتی از جمله اینکه «چرا ساختمان شهید آوینی را برای امور اداری دانشگاه انتخاب نمی‌کنند؟» گفته‌اند که این ساختمان در شان کارمندان دانشگاه نیست و اتاق‌های این ساختمان برای امور اداری کارمندان در ساعات اداری کوچک است!

این در حالی است که هر یک از اتاق‌ها در حال حاضر برای 4 نفر از دانشجویان دختر در نظر گرفته شده است و مهمترین سوال از میئولین دانشگاه زنجان، همین‌جا به وجود می‌آید که چگونه یک اتاق برای امور اداری دو یا سه کارمند کوچک است اما برای اسکان شبانه‌روزی 4 دانشجو کافی است؟ احتمالا برای دانشجویان هم سوال به وجود خواهد آمد که چگونه مسئولین دانشگاه‌شان یک ساختمان را در شان فعالیت کارمندان اداری نمی‌دانند اما همان محل را به عنوان محل اسکان دختران دانشجویان در نظر می‌گیرند؟


عکس تزئینی است

دلیل دیگر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای این تصمیم، لزوم نزدیک بودن ساختمان اداری دانشگاه به ساختمان اصلی دانشگاه عنوان شده است در حالی که بسیاری از دانشجویان دختر نسبت به اینکه مسیرشان از دانشگاه برای شرکت در کلاس‌ها و همچنین شیفت‌های شبانه‌روزی بیمارستان موسوی دور شده، اعتراض دارند.

به هر حال دانشجویان دختر دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نسبت به این اتفاق معترض و نگران هستندو اتفاقی که شاید بسیاری از این دانشجویان را بنا به دلایل خاص، ناگزیر به انصراف از خوابگاه و تلاش برای اجاره منزل کند. در این میان بعید نیست دانشجویانی باشند که همزمان با عدم توانایی تردد به خوابگاه دور از محل تحصیل، توان پرداخت اجاره منزل و حاشیه‌های آن را نیز نداشته باشند که در این صورت، معلوم نیست آینده تحصیلی و زندگی این دانشجویان، تحت‌الشعاع چه مسائلی قرار خواهد گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران، ضمن انتشار دادخواست دانشجویان معترض زنجانی، آماده‌ی انتشار پاسخ  و واکنش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زنجان خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top