تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/10 - 18:01
کد خبر: 280276

والیبال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران بی آنکه حتی یک ست را به رقیبان خود واگذار کند موفق شد قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست مقتدرانه مغولستان، پاکستان، چین و قطر به فینال بازی های آسیایی رسید تا برابر کره جنوبی، یکی از قدرتهای سنتی قاره به میدان برود.

شاگردان کولاکوویچ که با تمام قدرت در این مسابقات حاضر شدند در آخرین رقابت خود با کره جنوبی در لیگ ملت های والیبال به آسانی به پیروزی رسیدند و به همین دلیل انتظار می رود تا باز هم بتوانند با تکرار پیروزی برابر کره جنوبی، مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کنند.

داور اول این دیدار سواپارک ناتانون از تایلند و علی محمود ابراهیم از ابراهیم نیز داور دوم این دیدار خواهد بود که از ساعت 16:30 دیدار ایران و کره جنوبی را قضاوت خواهند کرد.

ست اول
* تیم ملی ایران با تصمیم کولاکوویچ ست اول را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، امیر غفور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی آغاز کرد تا کولاکوویچ با استفاده از ترکیب اصلی خود دیدار را آغاز کند.

* دو تیم در امتیازات ابتدایی نزدیک به یکدیگر پیش رفتند و سرویس های خوب بازیکنان تیم کره جنوبی در امتیازات ابتدایی باعث شد تا تیم ایران به سختی امتیازات را کسب کند اما با گذشت امتیازات ابتدایی مسابقه این تیم ایران بود که با یک دفاع خوب توانست اولین اختلاف امتیازی را ایجاد کند.

* سرویس های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اشتباهات بازیکنان کره جنوبی افزایش پیدا کند و تیم ایران توانست قبل از کره جنوبی به امتیاز 8 برسد تا اولین وقت استراحت فنی در شرایطی اعلام شود که ایران با امتیاز 8 بر 5 از حریف خود پیش بود.

* بعد از این وقت استراحت، کره به جریان بازی برگشت و توانست با یک سرویس و یک دفاع خوب اختلاف با ایران را کم کند اما سرویس خوب غفور باز هم اختلاف امتیازی به نفع ایران ایجاد کرد و هوشمندی سعید معروف دو امتیاز حساس را برای ایران به ارمغان آورد.
* با این وجود باز هم کره ای ها با دو امتیاز سرویس به جریان بازی برگشتند تا نشان دهند در این دیدار حریف جدی و سختی برای ایران هستند و در نهایت در شرایط وفت استراحت فنی دوم اعلام شد که ایران با نتیجه 16 بر 14 از حریف خود پیش بود.

* شاگردان کولاکوویچ بعد از این وقت استراحت فنی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند و سرویس های معروف و عبادی پور کمک کرد تا اختلاف امتیازی میان دو تیم بیشتر شود تا سرمربی کره جنوبی مجبور به اعلام وقت استراحت شود.

* دو امتیاز عالی تیم ملی برابر کره جنوبی بعد از این وقت استراحت فنی باعث شد تا سرمربی کره جنوبی مجددا درخواست وقت استراحت دهد.
* این وقت استراحت هم کمکی به تیم ملی والیبال کره جنوبی نکرد و شاگردان کولاکوویچ با تکیه بر سرویس های فوق العاده معروف توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 17 به پایان برسانند.

* پایان ست اول : ایران ۲۵- کره جنوبی ۱۷

ست دوم
* ایران ست دوم را نیز با سرویس خوب و دریافت فوق العاده عبادی پور آغاز کرد تا از اولین امتیاز مسابقه برای کره جنوبی خط و نشان بکشد و 3 امتیاز از حریف خود پیش بیفتد.

* شاگردان کولاکوویچ در ادامه امتیازات این ست باز هم بی اشتباه پیش رفتند و توانستند با امتیاز 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول برسند.

* بازیکنان تیم ملی کره جنوبی بعد از این وقت استراحت روند خوب خود را از سر گرفتند و برای اولین مرتبه توانستند در امتیاز 9 با ایران برابر شوند تا بازی حساس تر از قبل دنبال شود. با این وجود بازیکنان ایران اجازه ندادند تا بازی حساس شود و خیلی زود دوباره فاصله امتیازی ایجاد کردند تا به این ترتیب با امتیاز 16 بر 13 به استقبال وقت استراحت فنی دوم بروند.


* تیم ایران با ادامه روند بی اشتباه خود در شرایطی که کولاکوویچ در امتیازات پایانی به معنوی نژاد و قائمی فرصت حضور در زمین داده بود، تیم ایران توانست باز هم بدون اشتباه ظاهر شود با نتیجه 25 بر 22 برنده این ست باشد.

* پایان ست دوم : ایران ۲۵- کره جنوبی ۲۲

ست سوم
* کره جنوبی این ست را بهتر از ایران آغاز کرد و توانست در ابتدای مسابقه از حریف خود پیش بیفتد اما سرویس های خوب غفور باز هم ایران را پیش انداخت تا 3 امتیاز عقب افتادن ایران جبران شود و تیم ملی با نتیجه 8 به 5 اولین وقت استراحت فنی را سپری کند.

* ملی پوشان والیبال ایران در ادامه نمایش مقتدرانه و بدون اشتباه خود به آسانی توانستند این ست را نیز به پایان برسانند و در روزی که تیم ایران رنگ و بوی همیشگی و مقتدر خود را داشت، کره جنوبی را شکست داد تا به مدال طلا دست پیدا کند.

* پایان ست سوم: ایران ۲۵- کره جنوبی ۲۱

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top