تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/12 - 10:37
کد خبر: 280531

وزیر علوم در اصفهان:

۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قریب به ۵هزار شرکت دانش‌بنیان را در مراکز پارک های علم و فناوری در کشور پشتیبانی می‌کنیم که این شرکت‌ها از دستاوردهای خوبی برخوردار هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، منصور غلامی صبح امروز در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری، خطاب به میهمانان این همایش، با بیان اینکه "خوشحال هستیم که میزبان شما در اصفهان و در ایران هستیم"، اظهار داشت: برای شما یک نشست پربار و حضور لذت‌بخش در شهر اصفهان را آرزو دارم.

وی افزود: در ایران توجه به فناوری‌ها، هدایت برنامه‌های علمی به‌سمت استفاده از فناوری‌های جدید و حضور دانش جدید در توسعه اقتصاد ملی، سابقه حداکثر 2دهه‌ای دارد، هرچند در دنیا هم این سابقه بیش از نیم قرن نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این 2 دهه با تلاش برنامه‌ریزی ، دستاوردهای خوبی را در زمینه علم و فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش و فناوری داشتیم.

وی اعلام کرد: در مجموع در کشور 43 پارک علم و فناوری داریم که یکی از بزرگترین آنها شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است.

غلامی تصریح کرد:  پارک‌های علمی و تحقیقاتی محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که قریب به 5هزار شرکت دانش‌بنیان را در مراکز پارک‌ها پشتیبانی می‌کنیم که رشد این شرکت‌ها از دستاوردهای خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه 42 هزار شغل در این مجموعه شرکت‌های قرارگرفته در مراکز رشد و پارک‌ها ایجاد شده‌اند، گفت: از نظر ثبت علائم تجاری رشد خوبی داشتیم که در سال گذشته 370 ثبت علائم تجاری در این حوزه صورت گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، هماهنگی‌هایی با دانشگاه‌ها برای رشد علوم فناوری به‌دست آوردیم، به‌طوری که دانشگاه‌ها در تأمین پشتیبانی فکر کمک و به‌سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت می‌کنند، این دانشگاه‌ها کنار فعالیت خود از ظرفیت پارک‌های موجود برای تربیت نسل جدید استفاده می‌برند.

وی با تأکید به اینکه "دانشجویان ما برای آینده توأم با فناوری باید تربیت شوند"، گفت: دانشگاه‌ها حتماً در این زمینه برنامه‌های مدونی را ارائه می‌دهند تا دانشجویان توانمند را برای شناخت مسائل و ارائه پیشنهاد تربیت کنند.

غلامی تصریح کرد: این همکاری بین دانشگاه و پارک‌های فناوری کنار اغلب دانشگاه‌های بزرگ ما فرایندی را شکل می‌دهد که ما در جریان اقتصاد به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در کشور ما برنامه‌های ایجاد بازار برای حضور این شرکت‌ها و مؤسسات در مراکز رشد پارک‌های فناوری فراهم می‌شود که افق خوبی را برای حضور علم و فناوری در سطح جامعه و در بستر اقتصاد کشور فراهم خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top