تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/12 - 19:04
کد خبر: 280597

از شاخصه جوان بودن تا سابقه‌ای ارزشمند در فعالیت‌های دانشگاهی؛

۸ ویژگی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

۸ ویژگی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب که در این حکم دانشگاه را مهمترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند دانسته و چشم انداز آینده کشور و سرنوشت ملت را در گروی همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس عنوان داشتند، ابراز امیدواری کردند تا با حضور علمای دین و فضلای روشن بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، بتوان به توفیق و هدایت الهی خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی تضمین شود.

در این خصوص رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دارای ویژگی هایی است که می توان امید داشت جامعه ی دانشگاهی در جهت کسب توفیق رسیدن به این چشم انداز، گام های موثری بردارد.

جوان بودن حجت‌الاسلام مصطفی رستمی شاید برای خیلی از دانشگاهیان تعجب آور باشد، مسئله ای که رهبر انقلاب پس از انتصاب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این موضع را تجدید کردند.

حجت الاسلام رستمی که متولد 1351 در شهرستان اسدآباد همدان می باشد، از سال 1365 تحصیلات حوزوی خود را آغاز نموده است و از درس خارج فقه و اصول علمایی همچون حضرات آیات سبحانی، وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، فاضل لنکرانی بهره برده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین در کنار دروس حوزوی دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری می باشد به طوریکه  او پس از گذراندن مقطع کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه مفید، در رشته حقوق بین الملل نیز از همین دانشگاه به پایان رسانده است و دانش آموخته دکتری انقلاب اسلامی در دانشگاه معارف اسلامی می باشد.

حجت الاسلام رستمی که در سوابقش همکاری با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیده می شود همچنین صاحب تألیفات متعددی از مقالات علمی پژوهشی در زمینه حقوق بین الملل و معارف اسلامی است.

گفتنی است تجربه سال ها حضور و فعالیت رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در کنار جوانی وی یکی دیگر از ویژگی هایی است که این انتصاب را امیدبخش کرده است. او که تا پیش از این حکم از سوی حجت الاسلام محمد محمدیان ریاست پیشین نهاد در سال گذشته به عنوان معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مشغول به فعالیت شده است، پیش از آن نیز سابقه مسئولیت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی همدان، بوعلی سینا همدان و صنعتی شریف از سال 1383 را دارا می باشد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در کنار انجام مسئولیت های مختلف در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، از مدرسین علوم حوزوی در حوزه علمیه قم و همچنین دارای سابقه تدریس دروس معارف اسلامی و حقوق بین الملل در دانشگاه های صنعتی شریف، بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان می باشد که باعث شناخت بیشتر او از محیط دانشگاهی گردیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top