تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/13 - 12:38
کد خبر: 280706

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها:

جریانی به دنبال تزریق روحیه ناامیدی به جامعه است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یک جریان تهاجمی تمام داشته‌های جامعه را هدف قرار داده و به دنبال تزریق روحیه ناامیدی و ناتوان کردن جامعه و بی‌اعتماد کردن عناصر جامعه به یکدیگر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: باید مراتب خضوع خود را با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری جهت تصدی مسئولیت سنگین نمایندگی ایشان در دانشگاه‌ها ابراز کنم. از خدا می‌خواهم به شانه‌های ناتوان من قدرت بدهد تا از عهده این مسئولیت برآیم.

وی ادامه داد: اگر انسان را انسان امین حساب کرده و عالم را عالم امانت بدانیم که این‌گونه نیز است، انسان مؤمن از نظر خدا کسی است که اصل امانت باشد. یکی از مهم‌ترین امانت‌هایی که اکنون انسان می‌تواند امین آن باشد، انسان‌های دیگر هستند که در اختیار آنان قرار می‌گیرند. در حال حاضر اساتید و معلمان، بزرگترین امانتداران هستند و بار مسئولیت بزرگی بر عهده معاونان دانشجویی و متولیان دانشگاه‌ها است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مقام معظم رهبری در لطفی که به حقیر داشته و در چشم‌انداز حکمشان، کار ویژه‌هایی را برای دانشگاه‌ها تعریف کرده‌اند که اگر از نظر حکم رهبری به آنها توجه کنیم، دانشگاه پرورشگاه انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد برای آینده کشور است و چهار ویژگی برای این افراد ذکر کرده‌اند که می‌توان به دانش‌آموختگان صالح، فرزانه، پرکار و کارآمد اشاره کرد.

رستمی گفت: تربیت انسان صالح فرزانه، پرکار و کارآمد، کار شما است. در فضایی قرار داریم که از یک‌طرف ادعای قابل اثباتی می‌کنیم که فضای دانشگاه‌های ما بهترین فضای سالم عمومی جوانان کشور است. اخلاق و معنویت در دانشگاه‌های ما موج می‌زند.

وی تصریح کرد: بهترین فضاهای معنوی در دانشگاه‌های ما وجود دارد. دانشگاه‌ها در حرکت‌های معنوی همیشه پیش‌رو بودند. بهترین نمازجماعت‌ها در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. به طور مثال در دانشگاه صنعتی شریف به علت آنکه تعداد دانشجویان نمازگزار زیاد بوده و فضای مسجد دانشگاه گنجایش تمام دانشجویان را ندارد، دو وعده نماز ظهر برگزار می‌شود؛ دانشگاه‌های ما کارنامه قابل دفاعی دارند در عین حال که مسائل خود را نیز دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضراصلی‌ترین مسئله، جریان تهاجمی است که تمام داشته‌های جامعه را هدف قرار داده است و به دنبال تزریق روحیه ناامیدی و ناتوان کردن جامعه و بی‌اعتماد کردن عناصر جامعه به یکدیگر است که این مسئله خطرناکی است و کار را سخت‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در شرایط سخت وعده کمک داده است و در این شرایط سخت جامعه، فرصت پیشرفت وجود دارد که ما باید امروز عرصه رشد را در این شرایط برای خودمان و جامعه ایجاد کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top