تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/06/15 - 10:16
کد خبر: 280982

رونمایی از شعار امسال هیات «میثاق با شهدا»

مسئول هیئت میثاق با شهدا گفت: امسال شعار هیئت ما ا:ین است «من کجای سپاه حسینم؟» که با تاکید بر سه محور جنگ اقتصادی، تداوم انقلاب در راه عاشورا و وظیفه شناسی انتخاب شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مجتبی شریفی مسئول هیئت دانشگاه امام صادق پیرامون برنامه‌های هیئت «میثاق با شهدا» ویژه ایام محرم گفت: این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور برنامه ویژه محرم خود را شروع می‌کند و این برنامه تا شام غریبان و شب عاشورا با روایت‌گری حاج حسین یکتا و مداحی میثم مطیعی پایان می‌یابد. سخنران هیئت در ده شب اول محرم استاد پناهیان و مداح میثم مطیعی می‌باشد هم چنین در خلال این برنامه بخشی به نام لطایف قرآنی داریم و در سه شب آخر نیز اطعام ویژه عزاداران را داریم.

وی افزود: هم چنین در روز تاسوعا و عاشورا دسته عزاداران را از درب اصلی دانشگاه به راه می‌اندازیم که دسته روز تاسوعا از درب اصلی دانشگاه حرکت می‌کند و تا درب ایران زمین دانشگاه به عزاداری و سینه زنی می‌پردازد،  دسته روز عاشورا نیز از درب دانشگاه حرکت می‌کند و تا میدان شهید طهرانی مقدم به عزاداری می‌پردازد، سپس در میدان شهید طهرانی مقدم تجمع ۱۵ هزار نفری عزاداران با مداحی میثم مطیعی انجام می‌شود، سپس نماز ظهر آنجا اقامه می‌شود و عزاداران به دانشگاه برمی گردند و اطعامی صورت می‌گیرد و سپس بعدازظهر روز عاشورا را داریم که مراسم مقتل خوانی انجام می‌شود و در شام عاشورا نیز مراسم شام غریبان را داریم.

شریفی با اشاره به حضور خوب دانشجویان گفت: دانشجویان حضور خوبی در این مراسم دارند، اما قشر عام و ساکنین مناطق سعادت آباد و مناطق دیگر نیز بسیار به این هیئت می‌آیند، در واقع تعداد افرادی که به صورت خانوادگی به این هیئت می‌آیند نسبت به دانشجویان کمتر است و تعداد افرادی که در این هیئت شرکت می‌کنند میانگین از شب اول بین ۱۷ هزار نفر و تا شب آخر به ۲۷ هزار نفر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: هیئت دانشگاه امام صادق یک هیئت دانشجویی است و هیئت امنایی دارد که متشکل از چند تن از اساتید و دوستان هیئتی می‌باشد. مسئول هیئت نیز از بین دانشجویان از سوی هیئت امنای هیئت انتخاب شده و عضوی از هیئت امنا است. تمام بدنه هیئت و خدام دانشجویان هستند و البته یک تعدادی خادم نیز از بیرون هیئت داریم، اما افراد اصلی و بدنه کار همه دانشجو هستند که کار را اداره می‌کنند و جلو می‌برند و خود دانشگاه نیز پشتیبانی مکان و غذا را به عهده دارد کار آشپزی سه شب آخر نیز با همکاری خود دانشجویان و آشپزخانه دانشگاه انجام می‌شود.

مسئول هیئت میثاق با شهدا اظهار داشت: هیئت میثاق با شهدا به دلیل ویژگی‌هایی که دارد بین هیئت‌های دانشجویی جزو هیئت‌های خوب شناخته می‌شود و خیلی از دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند دانشگاه امام صادق را ابتدا به اسم هیئت میثاق می‌شناسند و بعضا به وسیله این هیئت با دانشگاه آشنا شده اند.

وی افزود: به غیر از ایام محرم و فاطمیه یکی از کارویژه‌هایی که برای هیئت در نظر گرفته ایم بحث تربیتی و اخلاقی دانشگاه است و مبنای خود را بر این گذاشتیم که تا جای ممکن این مسئله را در دانشگاه پوشش دهیم و دانشجویانی که به این دانشگاه می‌آیند و مشغول درس می‌شوند فقط تک بعدی نباشند بلکه به غیر از مباحث مربوط به کلاس درس و خوابگاه به سمت مسائل تربیتی و اخلاقی نیز جذب گردند و ما تلاشمان این است که این دانشجویان را به این سو جذب کنیم و حتی اگر به عنوان خادم شده در هیئت حضور داشته باشند.

شریفی گفت: ما هم چنین جلسات هفتگی نیز هر سه شنبه در دانشگاه داریم که به صورت مداوم برگزار می‌شود این جلسات در ایام تابستان نیز تشکیل شد و افراد مختلفی می‌آیند بحث‌های تشکیلاتی اخلاقی و تربیتی می‌کنند هم چنین جلسات کوچکی در خوابگاه‌های دانشجویی داریم برای افرادی که نمی‌توانند خارج از فضای خوابگاه با برنامه‌ها و این مسائل ارتباط بگیرند.

شریفی افزود: ما در چند سال گذشته بحث مهدکودک را در هیئت خود داشته ایم و در جلسات هفتگی نیز این مهدکودک برپا است. امسال مسئله مهدکودک جدی‌تر شده است و در بخش خواهران مربیانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده هم چنین یک کار ویژه‌ای که داریم بحث هیئت نوجوانان است که از گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال را در برمی گیرد و یک محوطه جدایی را برایشان در نظر گرفته ایم و آن‌ها سخنران و مداح مخصوص به خود را دارند. کار‌های فرهنگی متناسب با سن خود را در این هیئت دارند و جدایی از کل مراسم نیستند و ما در چند شبی که مخصوص به نوجوانان است مثل شب حضرت قاسم آن‌ها را به داخل مراسم بزرگسالان می‌آوریم چرا که محتوایی که مداح می‌خواهد بخواند متناسب با جوانان است و ما به این موضوع اهمیت می‌دهیم. در مابقی شب‌ها نیز این هیئت دسته و سینه زنی در مسیر را دارند و بعد از اتمام مراسم نزد خانواده هایشان باز می‌گردند.

وی گفت: هم چنین غرفه مادر و کودک نیز در هیئت دایر است و این غرفه برای راحت‌تر بودن خانم‌های باردار و یا خانم‌هایی که بچه کوچک دارند تعبیه شده که می‌توانند راحت‌تر به مسائل جلسه گوش دهند و در فشار جمعیت اذیت نشوند. هم چنین امسال در نظر داریم بحث خیریه هیئت را به صورت جدی پیگری کنیم و آسیب‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی که می‌توانیم داشته باشیم را مورد پردازش قرار دهیم.

شریفی بیان داشت: هر سال دهه اول محرم فراخوان می‌دهیم برای غرفه‌های متعددی که داریم و متقاضیان طرح هایشان را برای ما می‌فرستند. کارگروه‌های ما طرح‌ها را بررسی می‌کنند و طرحی که متناسب با شعار سال هیئت می‌باشد چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه فروش اقلام منتخب می‌شود امسال شعار هیئت ما این است «من کجای سپاه حسینم» که با تاکید بر سه محور جنگ اقتصادی، تداوم انقلاب در راه عاشورا و وظیفه شناسی انتخاب شده است. آنچه ما در تمام فضای هیئت ارایه می‌دهیم با توجه به این سه مورد و شعار است لذا پرداختن به بحث‌هایی که در راستای شعار ما است مثل حمایت از کالای ایرانی از موارد اصلی و مورد توجه ما در هیئت است.  برای مثال ما امسال نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی را داریم که در واقع از تولید کننده خواسته‌ایم که بیاید و اجناسش را با توجه به اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و به جهت حمایت از تولید داخلی به فروش برساند. هم چنین در بخش بانوان غرفه عفاف و حجاب را داریم که محصولات مرتبط با حجاب اسلامی ایرانی در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top