تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/06/15 - 18:53
کد خبر: 281025

اسکان تمامی دانشجویان دانشگاه محقق در خوابگاه‌های دولتی

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با احداث ۳ خوابگاه دولتی جدید، در آینده تمامی دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی قرار خواهند گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق گفت: با تدابیر ریاست دانشگاه، ۳ خوابگاه دولتی در حال احداث است که با این وجود در آینده تمامی دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: دانشگاه حدود ۲۵ خوابگاه دولتی و خودگردان دارد که به همه دانشجویان اعم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی تعلق می‌گیرد و حداقل ۴۰ درصد از هزینه خوابگاه‌های خودگردان به دانشجویان تخفیف داده می‌شود. لازم به ذکر است در طول دو سه سال گذشته تمامی خوابگاه‌های برادران و خواهران با صرف هزینه بیش از ۳ میلیارد تومان بازسازی و رنگ‌آمیزی شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: بیش از ۹۰ درصد منو‌های غذایی غذاخوری دانشگاه دو منویی شده و با تغییر برنج مصرفی و افزایش درصد برنج ایرانی کیفیت غذا نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیداکرده است و به‌منظور رفاه دانشجویان، وعده شام و صبحانه خوابگاه­های خودگردان از سال گذشته در خوابگاه توزیع می­شود.

فنی اصل خاطرنشان کرد: دانشگاه دارای ۳ سالن ورزشی مجهز (دو سالن ویژه برادران و یک سالن مختص خواهران)، یک زمین چمن فوتبال با پیست دو و میدانی و یک زمین چمن در داخل محوطه اصلی دانشگاه است. همچنین دو زمین چمن مصنوعی به‌زودی در دانشگاه افتتاح خواهد شد و در طول سال دوره‌های مختلف ورزشی (بیش از ۱۲ رشته) به‌صورت رایگان برای خواهران و برادران برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت دانشگاه بسیار فعال بوده و پزشک (در طول روز) و دندان‌پزشک (دو روز در هفته) با تخفیف ویژه برای ارائه خدمت به دانشجویان حضور دارند. بخش مشاوره دانشگاه نیز با حضور ۱۸ مشاور در بخش‌های متعدد اعم از درسی، اخلاقی، دینی و ... در داخل دانشگاه و داخل خوابگاه‌های دانشجویی مشغول ارائه خدمات رایگان به دانشجویان هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ایجاد بوفه‌های دانشجویی در تمامی خوابگاه‌ها، راه‌اندازی خشک‌شویی در دو بخش صنعتی و نیمه‌صنعتی، راه‌اندازی مرکز انتشارات و ارائه خدمات کامپیوتری و بخش‌های دیگر در فن بازار دانشگاه، راه‌اندازی پارکینگ دانشجویی و برگزاری نمایشگاه محصولات دانشجویی از دیگر خدمات رفاهی قابل‌ارائه به دانشجویان هست.

دکتر فنی اصل گفت: در راستای کاهش هزینه ­های زندگی دانشجویان و بهبود وضعیت رفاهی آنان، دانشگاه علاوه بر تجهیز خوابگاه خودگردان، حدود ۴۰ درصد اجاره‌بها و سایر هزینه­های خوابگاه خودگردان را به دانشجویان تخفیف داده است. امسال نیز اجاره‌بهای ترمی خوابگاه خودگردان بیش از ۷۵۰ هزار تومان است که حداقل ۳۰۰ هزار تومان به دانشجویان تخفیف داده خواهد شد.

وی افزود: اداره رفاه دانشجویی نیز آماده واگذاری حدود بیست نوع وام بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان هست. گفتنی است در سال گذشته به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان بیش از ۵۰ میلیارد ریال وام از طریق اداره رفاه دانشگاه پرداخت‌شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: علاوه بر ارائه تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشجویان، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند با کمک خیرین در دانشگاه راه‌اندازی شده است که در سال گذشته به حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان نیازمند کمک مالی بلاعوض و وام قرض­الحسنه پرداخت کرده است.

فنی اصل گفت: در حال حاضر در این معاونت ۶۰ انجمن علمی، بیش از ۶۰ نشریه دانشجویی، ۵ تشکل اسلامی و ۲۳ کانون فرهنگی با مشارکت دانشجویان فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۶ دوره به‌صورت رایگان توسط کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار و گواهی‌های معتبر به دانشجویان ارائه می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top