تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/17 - 14:36
کد خبر: 281186

سلطانی‌فر: با جدیت به‌دنبال موفقیت تاریخی در المپیک ۲۰۲۰ هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای رشته‌های ناموفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ باید آسیب شناسی ویژه داشته باشیم تا ناکامی‌های‌شان در رویدادهای آینده جبران شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در ابتدای نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور گفت: باید از تمام دست‌اندرکاران و زحمتکشان که باعث ثبت این نتیجه تاریخی در بازی های آسیایی 2018 شدند تشکر ویژه داشته باشم. هرگز بعد از انقلاب اسلامی 62 مدال در بازی‌های آسیایی نگرفته بودیم و پیام مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار دلگرم کننده بود و خستگی را از تن همه ورزشکاران، مربیان و مسئولان درآورد. مدال آوران به پرچم ما عزت دادند ولی باید از تمام ورزشکارانی که تمام تلاش خود را کردند هم تشکر کنیم، هرچند منجر به کسب مدال هم نشده باشد.

وی به پیام های دلگرم کننده رئیس جمهور و رئیس مجلس اشاره کرد و افزود: این پیام ها و همچنین تقدیر 190 نماینده مجلس شورای اسلامی از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نشان می دهد مسئولین نظام چقدر نسبت به نتایج ورزشکاران، ایجاد شور و شعف در جامعه و حفظ غرور ملی حساس هستند. و باید به گونه ای عمل کنیم که این موفقیت ها در رقابت های پیش رو استمرار داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان المپیک 2020 توکیو را بسیار نزدیک دانست و گفت: این دو سال مانده تا المپیک به سرعت می گذرد و نظارت به تمام اردوهای ملی را همچون گذشته به همراه صالحی امیری در دستور کار داریم. برای رشته‌های ناموفق هم باید آسیب شناسی ویژه داشته باشیم تا ناکامی‌های‌شان در رویدادهای آینده جبران شود.

سلطانی فر سپس به موفقیت بانوان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 اشاره و عنوان کرد: حدود یک سوم مدال های کاروان ایران در اندونزی توسط زنان ورزشکارمان بدست آمد که بسیار قابل توجه است. طلای رشته تیمی مثل کبدی برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان بدست آمد و 6 نقره و 10 برنز هم توسط سایر بانوان ما بدست آمد و افزایش مدال آوری در بازی‌های آسیایی نتیجه توجه به ورزش زنان است.

وی افزود: در والیبال یک ست هم به بقیه ندادیم و مقتدرانه قهرمان شدیم. در کبدی به سلطه هندی ها پایان دادیم و دو طلا گرفتیم. واترپلو بعد از 44 سال و تنیس روی میز بعد از 52 سال به مدال ارزشمند بازی های آسیایی رسید. گرفتن مدال در تنیس روی میز که تمام ابرقدرت های جهان در آسیا هستند بسیار حائز اهمیت است. کاراته با 8 ورزشکار 8 مدال و کشتی با 12 ورزشکار 8 مدال گرفت که موفقیت های بسیار مهمی است. در ووشو نتایج بسیار خوب بود و رکوردشکنی سهراب مرادی و سومین مدال طلای بهداد سلیمی بسیار ارزشمند بود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: اندونزی هیچگاه جزو 10 قدرت برتر آسیا نبوده و به لطف 14 طلای پنچاک سیلات، طلاهای پاراگلایدر و رشته هایی مثل جت اسکی و بریج توانست به 31 مدال طلا برسد و رتبه چهارم آنها واقعی نیست. علاوه بر این حداقل 4 مدال نقره کاروان ایران در رشته هایی مثل کاراته، جودو و تکواندو باید تبدیل به طلا میشد که ناداوری مانع آن شد. به همراه اینها اگر طلاهایی که شورای المپیک آسیا به میزبان با ورود رشته هایی مانند پنچاک سیلات اهدا کرد کنار بگذاریم رتبه واقعی ایران میتوانست با 23 یا 24 مدال طلا چهارم باشد و ظرفیت واقعی ورزش ما هم همین است که با برنامه ریزی و آسیب شناسی بهتر باید در دوره‌های بعد به آن برسیم.

وزیر ورزش و جوانان از رسانه ها و بخصوص رسانه ملی که با انعکاس موفقیت های ورزش ایران موجب شادی مردم شدند صمیمانه تشکر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top