تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/17 - 18:40
کد خبر: 281219

معاون علوم‌پزشکی لرستان خبر داد؛

دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد «پرستاری اورژانس» دانشجو می‌پذیرد

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پذیرش دانشجو در رشته «پرستاری اورژانس» مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابوالفضل عباس زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پی رای صادره از دویست و شصت و هشتمین جلسه از این شورا و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال تحصیلی پیش رو می تواند در رشته پرستاری اورژانس در مقطع ارشد و به تعداد چهار نفر پذیرش دانشجو داشته باشد.

تعداد رشته‌های مقطع ارشد علوم پزشکی لرستان به ۱۴ مورد رسید

وی عنوان کرد: طی آمایش های صورت گرفته این رشته از رشته های ضروری برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در حوزه درمان استان به شمار می رود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: با اضافه شدن رشته پرستاری اورژانس تعداد رشته های تخصصی پرستاری در مقطع ارشد به عدد پنج مورد رسید.

عباس زاده، تأکید کرد: با این حساب رشته های پرستاری که در مقطع ارشد پذیرش می کنیم شامل پرستاری داخلی جراحی، مراقبت های ویژه، سالمندی، اطفال و اورژانس است.

وی، بیان داشت: تربیت دانشجو در این رشته ها علاوه بر کمک به ارائه خدمات درمانی به مردم، در تربیت دانشجویان مقطع کارشناسی نیز می تواند موثر باشد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه، اظهار داشت: با دریافت مجوز پذیرش دانشجو در رشته پرستاری اورژانس شمار رشته های مقطع ارشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان به ۱۴ رشته رسید.

عباس زاده، افزایش رشته های کارشناسی ارشد به این تعداد را دستاوردی مهم برای حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قلمداد کرد و گفت: طی پنج سال اخیر با پیگیری های مستمر و حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توانستیم تعداد رشته های ارشد را از سه به ۱۴ رشته برسانیم.

پذیرش بیش از ۳۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

وی در مورد برنامه های در دست اجرای این معاونت، عنوان داشت: رشته های مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، میکروب شناسی و مامایی در مقطع ارشد نیز در دست پیگیری است که در صورت دریافت موافقت های لازم از مقام وزارتی برای سال آینده به مجموعه رشته های ارشد افزوده خواهند شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت های پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی(phD) برخی رشته ها مانند پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان وجود دارد که در حال پیگیری آن نیز هستیم.

عباس زاده همچنین در خصوص برنامه های توسعه استانی آموزش، گفت: در سال تحصیلی آینده دانشکده علوم پزشکی الیگودرز در رشته های علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی و اتاق عمل پذیرش خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دانشکده تا کنون فقط در رشته پرستاری پذیرش دانشجو داشت.

معاون آموزش دانشگاه با عنوان این مطلب که در سال تحصیلی جدید سه هزار و ۳۶۵ دانشجوی ثابت و ۱۰۴ دانشجو به صورت مهمان را پذیرش خواهیم کرد، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همواره ثابت کرده اند که در برنامه های علمی و تحقیقاتی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

عباس زاده ادامه داد: موفقیت های گذشته و اخیر دانشجویان ما در المپیادهای علمی کشور این ادعا را ثابت می کند.

وی آموزش و تحقیقات را دو حلقه ناگسستنی دانشگاه ها دانست و بیان داشت: ما همواره آمادگی لازم خود را برای تعامل و همکاری با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در راستای پیشبرد برنامه های پژوهشی اعلام کردیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: بدون تردید با توجه بیشتر به این دو مقوله مهم درهای رشد و توسعه کشور بیش از پیش باز خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top