تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/18 - 21:45
کد خبر: 281370

پیاده سازی کشاورزی هوشمند با استفاده از داده های فضایی

معاون سازمان فضایی ایران گفت: کشاورزی هوشمند با استفاده از داده های فضایی از طریق استارتاپها و بدون دخالت دولت، در کشور قابل اجرا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علی صادقی نائینی معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران، در برنامه تلویزیونی چرخ با موضوع «فناوری فضایی و تاثیرات آن در زندگی روزمره» در مورد لزوم گسترش فناوری فضایی گفت: امروز فناوری فضایی در دنیا به سطحی رسیده که وارد زندگی عموم مردم شده و کاربردهای آن در زندگی شهری، باعث شده ایران نیز در این زمینه فعالیت کند.

وی گفت: ممکن است در آینده مردم از میوه فروش سوال کنند این میوه در چه باغی پرورش یافته یا با آب سالم آبیاری شده و یا اینکه چه میزان از کود و سم برای آن مصرف شده است.با این تغییر رویکرد و نیاز جدید، باید کسب وکارهای جدید را وارد حوزه فناوری فضایی کنیم.

صادقی نائینی گفت: رویکرد حمایت از استارتاپ ها حدود سه سال است که توسط سازمان های معتبر دنیا در حوزه فناوری فضایی در حال انجام است.

معاون سازمان فضایی با تاکید براینکه ورود فناوری های فضایی از طریق این شرکت ها به زندگی مردم، نیازمند حمایت از کسب و کارها است، افزود: یکسری نیازها حکومتی هستند و دولت برای آنها تعریف و برنامه ریزی دارد؛ برای مثال در زمینه کشاورزی هوشمند، مزارعی که باید مدیریت شوند و افزایش تولید داشته باشند، می توانند از طریق استارتاپها و بدون دخالت دولت، مورد حمایت قرار گیرند.

در این برنامه، رضا کلانتری نژاد، کارشناس فناوری فضایی، با بیان اینکه سبک زندگی امروزه متاثر از حوزه فناوری فضایی است، گفت: درک ما از تحولات زمین از ابزارهایی است که حوزه فضایی در اختیارمان قرار داده است. مثلا امکان مکان یابی یا آنچه تحت عنوان گوشی، همراه خود دارید در قالب مخابرات فضایی تعریف می شود.

وی در مورد اولویت ادامه فعالیت های فضایی در کشور تاکید کرد: ایران جزء ۹ کشور کلوپ فضایی دنیا است و قادر بوده حامل مناسب برای پرتاب ماهواره، حمل موجود زنده و نیز پردازه های زیر مداری را تجربه کند.

کلانتری نژاد با بیان اینکه در این زمینه ما با یک موج مواجهیم و شرکت های مهمی در حال متحول کردن کاربردهای فضایی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از تحولات بزرگ بخش فضایی حضور بخش خصوصی است و سعی ما بر تغییر رویکرد اقتدارگرایانه به سمت خدمت به جامعه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top