تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 01:51
کد خبر: 281538

هزینه‌ ۱۰۰ میلیاردی صندوق رفاه برای ارتقاء سراهای دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از هزینه‌کرد حدود 100 میلیارد تومانی این صندوق در 2 سال گذشته به منظور ارتقاء سطح، تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی و راه‌اندازی اتاق‌های تندرستی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه در سال 95 حدود 80 میلیارد ریال برای ارتقاء سراهای دانشجویی و همچنین 210 میلیارد ریال به منظور تعمیر و تجهیز آن هزینه شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه در حال حاضر هیچ خوابگاهی در کشور در سطح 5 (خیلی ضعیف) وجود ندارد.

وی تصریح کرد: 60 میلیارد ریال در سال مذکور بابت ارتقاء سطح 65 سرای دانشجویی رتبه 5 و در نهایت ارتقاء 59 سرا به رتبه‌های بالاتر پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: در سال گذشته 233 میلیارد ریال بابت ارتقاء سطح سراهای دانشجویی رتبه 3، 4 و 5 با مشارکت 64 دانشگاه و مشتمل بر 463 سرای دانشجویی اقداماتی صورت گرفت که 314 سرا در نهایت به رتبه بالاتر ارتقاء یافتند. همچنین پرداخت مبلغ 75 میلیارد ریال بابت ارتقاء سایر سطوح و مبلغ 218 میلیارد ریال بابت تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی در سال 96 بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

یزدان‌مهر تاکید کرد: در مجموع مبلغ 947 میلیارد ریال در سال‌های 95 و 96 به منظور ارتقاء سطح و تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی و راه‌اندازی اتاق‌های تندرستی توسط صندوق رفاه دانشجویی هزینه شده است.

وی گفت: طرح رتبه‌بندی سرای دانشجویی با هدف بهبود کیفیت خدمات رفاهی به دانشجویان، عادلانه‌سازی نرخ اجاره بهای سراهای دانشجویی و همچنین شناسایی و ارتقاء سراهای فرسوده در کشور اجرایی شده است. این در حالی است که ابتدای سال 94 تعداد خوابگاه‌های دانشجویی سطح 5 و خیلی ضعیف در کشور 65 عدد بوده است. همچنین در همان سال 231 خوابگاه در سطح 4 و 232 در سطح 3 داشتیم. اما کوشیدیم با برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات جهادی تعداد سراهای سطح یک و دو در کشور که به ترتیب 41 و 173 سرا بود را ارتقاء دهیم که عملا همین کار صورت گرفت به طوری که در سال 97 با توسعه این کار موفق شدیم در تابستان سال جاری 200 سرای دانشجویی را بهبود داده و قرار است تا پایان سال این تعداد را به 240 سرا برسانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top