تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 09:36
کد خبر: 281580

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مقام معظم رهبری تبیین دین را وظیفه اصلی دانشگاه می دانند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فلسفه گروه معارف بیان حقایق دینی است و آنچه نسبت به نسل جوان و دانشجویان مورد نیاز بود با تشکیل گروه های معارف تحقق یافت و مقام معظم رهبری نیز موضوع تبیین دین را وظیفه اصلی دانشگاه می دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در زمان امام خمینی(ره) به بالندگی رسید و شاهد تاسیس نظام اسلامی در کشور محب اهل بیت(ع) بودیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: اینکه بگوییم اگر گروه‌های معارف نبودند الآن چه اتفاقی می‌افتاد؛ امری نیست که به آسانی بتوان تحلیل کرد و به آن پاسخ داد. ما و شما به عنوان مجموعه نمایندگان بیان دین در دانشگاه‌ها، رسالت سنگینی به عهده داریم و این رسالت به این معنی نیست که اگر محتواهای کتاب‌های معارف را ارائه دهیم وظیفه‌ی خود را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که همه‌ افراد در دانشگاه‌ها به روحانیت نیاز دارند، گفت: اساتید معارف باید با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند. در سیستم دینی، معلم صرفاً ابزار فراگیری دانش نیست و معلم کسی است فرآیند تربیت را در کنار تعلیم هدفمند انجام می‌دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه دانشجو، استاد معارف را نماینده نظام می‌داند، خطاب به مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی تاکید کرد: شما مرزبانان و مجاهدان حریم اعتقادات در جبهه‌ای که به‌شدت مورد هجمه است، هستید که باید پاسخگو باشید، چون همه ما مورد سؤال قرار می‌گیریم و اگر در مسئولیت خود کوتاهی کرده باشیم، بخشیده نخواهد شد. اساتید معارف بیش از دیگران شاهد هجمه‌هایی که از طرف دانشجو ارائه می‌شود، هستند که در صحنه عمل دلسوزی، پاکی و سلامت را می‌طلبد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: مجاهدت شما را ارج می‌نهیم و از شما تقاضای کمک و هم‌افزایی در این جهاد فرهنگی را داریم. دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشگاه تراز انقلاب اسلامی باشد. باید قدر این دانشگاه انقلابی را بدانیم و برای به وجود آمدن دانشگاه تراز تلاش کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top