تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 13:19
کد خبر: 281615

وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد؛

ضرورت رونق کرسی‌های آزاداندیشی و امکان ابراز عقاید مختلف در دانشگاه‌ها

وزیر بهداشت بر ضرورت رونق کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و امکان بیان آزادانه عقاید مختلف در این مراکز تاکید کرد و گفت: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از جمله مراکزی هستند که می‌توانند در رونق این کرسی‌ها و تحقق تضارب آراء تاثیرگذار باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید حسن هاشمی در مراسم تکریم رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و معارفه رئیس جدید این دفتر که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: از نگاه دشمنان وقتی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید به این دلیل بود که وحدت بین دانشگاه و حوزه اتفاق افتاد که اگر این امر صورت نمی‌گرفت این پیروزی بزرگ حاصل نمی‌شد، چرا که بزرگ‌ترین اتفاق، اتصال دانشگاهیان با روحانیون بود و شهید مطهری، ‌شهید بهشتی، ‌باهنر، مفتح و بخشی از بزرگان دیگر از جمله کسانی بودند که برای ایجاد این وحدت تلاش‌های زیادی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: اوایل انقلاب زمانی که مشهد زندگی می‌کردم با بخشی از زندگی رهبری در مشهد که با دانش‌آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان که ارتباط صمیمی و نزدیکی داشتند آشنایی داشتم و رفتارهای ایشان را شاهد بودم در واقع این نوع رفتارها از طرف بزرگان و روحانیون باعث جذب دانشگاهیان به روحانیون و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حضور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند حیات انقلاب اسلامی را که در مسیر علم و تحقیق و آموزش فعالیت می‌کند به مسیر معنویت پیوند بدهد تا این مراکز بتوانند در هر دو مسیر به وظایف خودشان عمل کنند. در واقع در شرایط فعلی تلاش‌های زیادی می‌شود که مسیر حرکت دانشگاه‌ها در جهت معنویت کم‌رنگ شود و ارتباط این مراکز با روحانیون ضعیف‌تر شود که اگر این اتفاق بیفتد، مقصر اصلی آن روحانیون خواهند بود.

دکتر هاشمی همچنین تاکید کرد: روحانیون باید اصرار بیشتری برای شکل‌گیری ارتباط حوزه و دانشگاه و جاودانگی این رابطه داشته باشند و در شرایط فعلی از روحانیون انتظار بیشتری برای تقویت این حلقه ارتباطی می‌رود که البته یکی از این وظایف بر عهده دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است و باید این دفاتر در شکل‌گیری فضای معنوی و رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و همچنین هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی با جدیت تلاش کنند. در این صورت است که خودباوری، استقلال فکری و رشد شکوفایی در محیط‌های علمی ایجاد خواهد شد و در این صورت است که دانشگاهیان می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

به گفته دکتر هاشمی در دوره‌ای همه جریانات فکری در دانشگاه‌ها حضور داشتند،‌ فضای غالب این مراکز فضای دل‌ها بود ، بنابراین گوهرهای درخشان در جمع‌های دانشجویی برای اهمیت این ارتباط روحانیون و دفاتر نهاد رهبری هستند و هر چه و هر اندازه در این حوزه تلاش بیشتری صورت بگیرد، توفیق بیشتری در دفاتر نهاد حاصل خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که حجت‌الاسلام رستمی رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت خود را شروع می‌کند، بیشتر به تقویت و شکل گیری دانشگاه و نهاد نیاز داریم و امیدواریم هستیم ایشان نیز همانند قبل دانشگاهیان و دانشجویان را زیر بیرق خود که همان بیرق اسلام است،‌ جمع‌آوری و هدایت کنند.

وی در ادامه بر ضرورت رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید با راه‌اندازی این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها امکان اظهارنظر و فعالیت تمامی دانشجویان از گروه‌های مختلف با تفکرات مختلف را فراهم کنیم،‌ در واقع هنر این است که بتوانیم افرادی که در وادی اهداف نهاد رهبری نیستند را در این مسیر هدایت کنیم. امیدوار هستیم در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به گونه‌ای پیش بروند که این محیط را به محل اندیشه‌ورزی تحقق و تضارب آراء تبدیل کنند و بتوانند آزادانه سئوالات بی‌شمار خود را مطرح نمایند.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: من جز دفاع از حق، از حجت‌الاسلام محمدیان در دوران مسئولیاتشان در دفتر نهاد رهبری ندیده‌ام و امیدوار هستیم حجت‌الاسلام رستمی نیز با حرکت در این مسیر بر تحقق اهداف انقلابی در دانشگاه‌ها و همراهی قشر جوان دانشجو در این مسیر گام‌های بلندی بردارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top