تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 13:50
کد خبر: 281624

آیت الله گلپایگانی:

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید سنگ صبور دانشجویان باشد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید سنگ صبور دانشجویان باشد و درددل و حرف آن‌ها را بشنود

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیت الله محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بنده حامل سلام گرم حضرت آقا به همه شما هستم و ایشان همه شما را سلام رساندند.

وی ضمن قرائت حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت الاسلام رستمی به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دوستان در مورد جناب آقای محمدیان مستوفاً صحبت کردند و قطعا کسانی که با ایشان همراه بوده اند بیش از من آقای محمدیان را می‌شناسند، اما آنچه که بنده در زمان حضور ایشان در دفتر رهبر معظم انقلاب شاهد بودم چیزی جز حسن خلق و دلسوزی نبوده است.

وی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در این حکم ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ی حجت الاسلام محمدیان خطاب به حجت الاسلام رستمی آمده است: شما از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه می‌باشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب می‌کنم.

دانشگاه مهمترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ی چشم‌انداز آینده‌ی کشور و رقم‌زننده‌ی سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند – به توفیق و هدایت الهی – خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ی کشور و دانش آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت‌های علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند.

آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه ضمن عرض تبریک عید سعید غدیرخم تصریح کرد: این عید سند بزرگی برای حقانیت اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به یک حدیث مورد اتفاق علمای اهل سنت و شیعه تصریح کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند شخصی نزد پیامبر آمد و گفت: شما هر دستوری اعم از نماز، روزه، زکات و ... را به ما دادید عمل کردیم حال شما این جوان را فرمانده‌ای بر سر ما قرار دادید آیا این کار را پیش خودتان کردید و یا خدا به شما فرمان داد که پیامبر در پاسخ گفتند خداوند به من دستور داده است که آن شخص از سر عصبانیت گفت: خدایا اگر تو خواستی علی جانشین پیامبر شود همین الان سنگی از آسمان بفرستد و بر سر من بیاور و همان لحظه سنگ از آسمان آمد و او را کشت. در هر حال امیدواریم که خداوند ما را از شیعیان امام علی علیه السلام قرار دهد.

وی در بخشی از اظهارات خود به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و افزود: امام حسین علیه السلام کسی است که نهضتش تا قیام قیامت جاودانه و همیشگی خواهد بود.

وی افزود: حوادث و جنگ‌های بزرگی مانند جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و حمله مغول‌ها در دنیا اتفاق افتاده است به گونه‌ای که تنها جنگ جهانی دوم ۵۵ میلیون نفر تلفات داشته است، اما همه ما می‌دانیم که این اتفاقات جز در گوشه‌هایی از کتاب‌های تاریخی نامی از آن‌ها نیست و گذشت زمان این مسائل را فراموش می‌کند، اما در مورد واقعه عاشورا که تعداد شهدای آن بیش از ۷۲ نفر نبوده قضیه فرق می‌کند و در واقع تمام آنچه را که در آن روز اتفاق افتاده امروز جلوی چشم ماست.

وی با بیان اینکه تمام آنچه را که در عاشورا اتفاق افتاده در کتاب دل ما نقش بسته است، چون رهبر این نهضت حسین بن علی علیه السلام و یک شخصیت ممتاز، برجسته و با سلب و ریشه پاک بوده تصریح کرد: هم شخصیت امام حسین علیه السلام غیرقابل انکار است و هم اینکه هدفش مقدس بوده در واقع امام حسین علیه السلام به دنبال گرفتن قدرت نبوده است از این رو برای تحقق این هدف مقدس هر آنچه را که داشت اعم از خودش و فرزندانش را داد خانواده اش نیز به اسارت رفتند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از عاشورا درس بگیریم، تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک نهاد مقدس است از این رو کسانی که در این نهاد مقدس مشغول خدمت هستند باید آن گونه که پیامبر عمل کرده عمل کنند.

آیت الله گلپایگانی با اشاره به اخلاق خوش پیامبر (ص) تصریح کرد: باید در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اخلاق خوش پیامبر (ص) الگو باشد چرا که این نهاد با جوانانی در ارتباط است که به صورت گسترده تحت هجمه ماهواره‌ها هستند بنابراین آن‌ها هیچ پناهی جز روحانیت ندارند از این رو باید حوصله داشته باشیم و به مانند پیامبر با آن‌ها خوشرو و خوش اخلاق برخورد کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید سنگ صبور دانشجویان باشد و درددل و حرف آن‌ها را بشنود، تصریح کرد: راز موفقیت شما در نهاد و انجام وظیفه خطیری که برعهده دارید شنیدن حرف و درددل دانشجویان است.

وی با بیان اینکه با هزینه نمی‌توان دل‌ها را متوجه خود کرد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید دل‌ها را متوجه خود سازید باید با مردم با روی باز برخورد کنید.

وی بر ضرورت تبلیغ تاکید کرد و افزود: یکی از ابزار موفقیت این است که زبان در تبلیغ کند نشود از این رو باید از قدرت تبلیغ استفاده کرد.

آیت الله محمدی گلپایگانی خطاب به مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جوانان آماده شنیدن نصایح شما هستند از این رو باید اساس کار نهاد مبتنی بر احادیث اهل بیت علیهم السلام و قرآن باشد. در هر حال اگر این گونه عمل کنیم آنچه را انجام می‌دهید ذخیره آخرت شما خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top