تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 14:28
کد خبر: 281639

رئیس دانشگاه تهران در مراسم تودیع و تکریم رئیس دفتر نهاد رهبری تاکید کرد؛

ضرورت تعامل هر چه بیشتر دفاتر نهاد رهبری با بدنه دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه تهران بر ضرورت تعامل و همدلی هر چه بیشتر دفاتر نهاد رهبری با بدنه دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: یقینا بدون ایجاد این تعامل و همدلی اهداف بلندمدت در عرصه علم و توسعه کشور محقق نخواهد یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر محمود نیلی احمد آبادی در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد نقش این نهاد و مدیریت آن در دانشگاه‌ها را نقشی مهم و با جایگاه ویژه توصیف کرد و گفت: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از یک طرف باید منویات مقام معظم رهبری را پیاده نمایند و از طرفی دیگر با غاطبه دانشگاهیان که پرسشگر، علاقمند و فعال هستند مواجه شوند که البته این مواجهه دارای ارزش معنوی می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضور در شورای تحول، دروس معارف و عرصه‌های دیگر از جمله مسئولیت‌های مهم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است که این مسئولیت با ارتباطی که دفتر نهاد با روحانیون در دانشگاه‌ها دارند ایفا می‌شود. به همین دلیل مسئولیت بسیار بزرگ و خطیری بر عهده آنها گذاشته شده است و مسئولین آنها شخصیت‌هایی هستند که توفیقات دریافت حکم از سوی رهبر انقلاب را دریافت نمودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به دلایل مختلف و دوره‌های مختلف همواره خدمت حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های می‌رسیدم و تعامل بسیار خوب و نزدیکی با دفتر ایشان داشتم که خوشبختانه آن بزرگوار با روح بزرگی که داشتند پشتیبانی‌های بسیاری از دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف انجام می‌دادند.

دکتر نیلی یادآور شد: در طول خدمتم در دانشگاه تهران این دانشگاه همواره با موضوعات و مسائل مختلفی مواجه بوده است. بنابراین باید با رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تعامل داشته باشیم. چرا که دانشجویان همواره با مسائل مختلفی درگیر می‌شدند و نیازمند راهوری‌ها و حمایت‌های این دفتر بودیم. در شورای تحول علوم انسانی نیز از نظریات و نگاه‌های ارزشمند حجت الاسلام محمدیان بهره‌های بسیاری بردم و حضور و تکریم ایشان در جلسه امروز نشان از نقش و جایگاه والای او در طول دوره مسئولیت بوده است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: خوشبختانه اولین بار که با حجت الاسلام رستمی رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی کشور و دومین بار نیز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها آشنا شده‌ام،در این دیدار از بیانات و نگاه‌های بلند او بسیار لذت بردم و فکر می‌کنم وی در ادامه خدمات دفتر نهاد بسیار موفق‌تر خواهند شد و دانشگاه‌ها در طول مسئولیت ایشان بتوانند همکاری، تعامل و همدلی موفقی با دفتر نهاد رهبری داشته باشند.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دانشگاه‌ها با مسائل و موضوعات مختلف از جمله مسائل بودجه‌ای و ... درگیر هستند. بنابراین لازم است تعامل بین بخش‌های مختلف از جمله دفتر نهاد رهبری مستحکم‌تر باشد تا بتوانیم مشکلات را با همدلی و همراهی بیشتر رفع نماییم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی رشد و پیشرفت علمی کشور را مایه اقتدار ایران توصیف کرد و گفت: آنچه که امروزه در دانشگاه‌ها و کشور حاصل شده است کاملا مرتبط با رویکردی است که پس از انقلاب اسلامی از جانب معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و همچنین توسط رهبری ادامه یافته است. در واقع این عالمان نه تنها دانشگاه را که سوغات مدرنیته بود، نقد نکردند بلکه این مراکز پس از انقلاب به کارخانه انسان سازی تبدیل شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه کشور ما در شرایطی قرار دارد که جزء دهمین کشور دنیا از نظر جمعیت دانشجویی قرار گرفته و در عرصه‌های علمی و فناوری نیز پرچم دار این عرصه قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید کرد:‌ اگرچه در گذشته به عنوان مدیر یک دانشگاه دولتی ارتباط نزدیکی با حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها داشتم اما آنچه که طی یک سال اخیر از نزدیک توفیق ارتباط برقرار شد مهربانی او که دانشجو را با تمام وجود دوست داشتند بسیار زبان زد و مشهود بود.

دکتر تهرانچی در پایان اظهار کرد: حجت الاسلام محمدیان رئیس سابق دفتر نهاد رهبری تلاش‌های بسیاری کردند تا علم و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی رونق پیدا کند و گاهی نیز یک تنه در این زمینه مجاهدت کردند و کوتاه نیامدند و خوشبختانه در حال حاضر دانشگاهی که شاید در گذشته با دفتر نهاد رهبری فاصله بزرگی داشت امروزه با مجاهدت ایشان مجددا با دفتر نهاد رهبری متصل شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top