تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 17:16
کد خبر: 281667

معرفی ویچت و اپلیکیشن‌های مرتبط

مثلا با استفاده از قابلیت فوروارد پیشرفته، امکان ارسال پیام های مورد نظر خود را به چندین نفر یا گروههای مختلف به صورت همزمان در این برنامه خواهید داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حال حاضر بسیاری از کاربران تلفنهای همراه هوشمند، از اپلیکیشن های شبکه اجتماعی تنها برای تفریح و گذران وقت استفاده نمی نمایند، بلکه استفاده از آنها به صورت ضرورت برای بسیاری از مخاطبین درآمده است. مثلا با ایجاد کانالها و گروهها قصد معرفی محصولات خود و افزایش فروش را دارند. با محدودیتی که در حال حاضر بر روی تلگرام به وجود آمده است بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند تا نرم افزار مشابهی را - بلکه با امکانات بیشتر - به عنوان جایگزین تلگرام برای کسب و کار خود انتخاب نموده و از امکانات آن بهره مند گردند. از برنامه هایی که به خوبی میتواند این جایگزینی را انجام دهند و حتی شاید برتری ویژه ای هم نسبت به تلگرام داشته باشد برنامه ویسپی می باشد.

معرفی ویچت و اپلیکیشن های مرتبط

این اپلیکیشن طبق اظهار نظر برخی از صاحبنظران در ابتدا توسط کشور چین طراحی و در اختیار کاربران قرار داده شده است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در گذشته ای نه چندان دور، برنامه یک بار مورد فیلترینگ توسط ایران قرار گرفته که البته در حال حاضر این محدودیت روی نرم افزار وجود ندارد. اما اظهار نظرهای متفاوتی در این خصوص وجود دارد که نرم افزار ویسپی نه تنها توسط شرکت چینی مدیریت و کنترل نمیشود بلکه در ایران توسط یکی از بزرگترین اپراتورهای اینترنت در کشور که همان شرکت شاتل است اداره می گردد. از یکی دیگر از برنامه های همین گروه میتوان به دانلود نسخه رسمی وایر مسنجر اشاره نمود.

برنامه وایر منسجر با پشتیبانی از زبان فارسی میتواند انتخاب خوبی برای کاربران فارسی زبان باشد. علاوه بر این امکان تماس صوتی رایگان موجب محبوب شدن این  نرم افزار شده است. نکته دیگر اینکه کلیه ارتباطات و مکالمات توسط این نرم افزار رمز گذاری میشود و به همین دلیل است که برنامه میتواند مدعی تاکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران خود باشد. از دیگر برنامه های مرتبط در این حوزه میتوان به آخرین آپدیت ویچت اشاره کرد.

قبلا نرم افزار ویچت به دلیل عدم رعایت حریم خصوصی مورد فیلتر قرار گرفت که هم اکنون بعد از ایجاد محدودیت بر روی تلگرام مجددا رفع فیلتر شد. البته جای این سوال هنوز باقی است که نرم افزار وی چت به صورت کامل با تمام امکانات خود در اختیار کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت یا اینکه بعضی از امکانات آن این جمله امکان شناسایی و ایجاد ارتباط با افرادی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی کاربر قرار دارند محدود خواهد شد.

البته توسعه دهندگان تلگرام با ارائه API آن در اختیار توسعه دهندگان برنامه های موبایل به صورت رایگان این امکان را برای آنها به وجود اورده اند که بتوانند نسخه هایی غیر رسمی از تلگرام ایجاد کنند. از نمونه های این نسخه های غیر رسمی میتوان به آخرین نسخه فیلگرام اشاره نمود. از مهمترین مزایای این برنامه این است که شما بدون اینکه به فیلتر شکن نیازی داشته باشید میتوانید از طریق آن به اکانت تلگرام خود متصل شوید و اطلاعات، کانالها، گروهها و تماسهای خود را پیگیری نمایید. علاوه بر این با افزودن ویژگیهایی علاوه بر ویژگیهای موجود بر روی نسخه اصلی تلگرام برنامه فیلگرام به خوبی توانسته است در دوران محدودیت تلگرام بر محبوبیت خود بیفزاید. مثلا با استفاده از قابلیت فوروارد پیشرفته، امکان ارسال پیام های مورد نظر خود را به چندین نفر یا گروههای مختلف به صورت همزمان در این برنامه خواهید داشت.

نرم افزار هاتگرام نیز یکی دیگر از نسخه های غیر رسمی تلگرام است که مشابه فیلگرام به فیلتر شکن برای اتصال به تلگرام نیاز ندارد. از نظر امنیت نیز میتوان گفت چون از API تلگرام استفاده میکند، و مستقیما به سرورهای آن متصل میشود مشابه نسخه اصلی تلگرام است. در این برنامه شما میتوانید علاوه بر امکانات تلگرام، از ویژگیهای مختص آن نیز استفاده نمایید. مثلا میتوانید در گروهها و کانالهایی تلگرام بدون اینکه عضو باشید، به جستجو بپردازید و تماس پست های داغ کانالها را بدون عضویت در آنها داشته باشید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شبکه های اجتماعی و پیامرسانها همواره هم تهدید و فرصت را برای کاربران خود ایجاد میکنند. اینکه چگونه از این برنامه ها استفاده شود، میتواند فرصت های بهتر یا تهدیدهای بالقوه را برای کاربران رقم بزند. پس در هنگام استفاده از این برنامه ها همواره مراقب باشید تا در دام سودجویان قرار نگیرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top