تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/06/21 - 11:43
کد خبر: 281781

پخش زنده از تلویزیون

همایش شیرخوارگان عاشورایی، جمعه ۲۳ شهریور در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفایش، جمعه ۲۳ شهریورماه برابر با چهارم محرم الحرام، مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا، در قطب عبادی - فرهنگی پایتخت ایران اسلامی برگزار می شود.

مصلی امام خمینی (ره) در آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر (ع)، از ساعت ۶:۳۰ صبح میزبان شیرخوارگان عاشورایی و خانواده آنهاست.

سخنرانی این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و حاج‌عبدالباقی از ساعت ۸:۳۰ به طور رسمی آغاز می‌شود،

حاج مرتضی طاهری، مجید بادکوبه و امیر عباسی و همچنین حامد سهندی و امیرعباس ناهیدی در این برنامه به ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) می‌پردازند. شعرخوانی شاعر اهل‌بیت (ع) سیدحمیدرضا برقعی و اجرای گروه همخوانی نسیم‌قدر از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

مصلی امام خمینی (ره) شرایط حضور پدران را نیز در این مراسم فراهم کرده و شبستان شرقی مصلی، به همین منظور تدارک دیده شده است.

اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی امسال نیز همچون سال گذشته، عطرآگین به حضور خانواده‌های معظم شهدا است و جمعی از خانواده شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم میهمانان ویژه این مجلس هستند.

به گفته مدیر امور مراسم مصلی امام خمینی (ره)، در‌های مصلی از ساعت ۶:۳۰ صبح  باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های شماره ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۲، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند. علاوه بر این، همانند سایر برنامه‌های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی آماده خدمت رسانی هستند.

همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌های شماره ۱۷ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره ۷ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ چهل‌سرا در خیابان شهید مفتح خیابان شهید نقدی، به طور رایگان برای خدمات رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است.

در ضمن برنامه‌های جنبی نظیر برپایی نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «من و دوست اربعینی‌ام» در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.

در این مراسم علاوه بر استقرار نیرو‌های اورژانس و آتش نشانی، اتاق مادر و کودک برای رفاه حال عزیزان در شبستان تدارک دیده شده است.

این سوگواره به طور مستقیم از شبکه دو سیما و شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.

«غنچه سرخ» از رادیو ایران پخش می شود

ویژه برنامه «غنچه سرخ» همزمان با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی جمعه 23 شهریور از رادیو ایران در سراسر کشور پخش می شود.

این سفرنامه رادیویی با هدف آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با آداب و رسوم شهر های مختلف در برگزاری همایش شیر خواران حسینی تلاش می کند که از طریق ارتباط زنده با گزارشگران شبکه در شهرهای مختلف کشور این همایش را پوشش می دهد.

کارشناس برنامه حجت الاسلام نوچمنی در خصوص موضوع و همچنین اهمیت و تاثیر حضور حضرت علی اصغر به عنوان کوچک ترین شهید حماسه عاشورا در ماندگاری این واقعه بزرگ تاریخی نکاتی رو تقدیم شنوندگان می کند.

این برنامه روز جمعه ساعت 9:30 با اجرای فاطمه مینا خانی و تهیه کنندگی احسان زارع و محمد حسین خسروجردی از رادیو ایران پخش خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top