تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/06/21 - 18:08
کد خبر: 281871

سخنگوی وزارت خارجه:

سیاست‌های آمریکا در عراق ثمری جز ناامنی و بی‌ثباتی نداشته است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌گوید آشوب‌های اخیر در عراق از جمله حمله و آتش زدن ساختمان سرکنسول‌گری ایران در بصره نتیجه سیاست‌ها و حمایت‌های آشکار و نهانِ ایالات متحده از گروه‌های خشن و افراطی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه کاخ سفید درخصوص ناآرامی‌های چند روز اخیر در عراق و شهر بصره، صدور چنین بیانیه‌ای را فاقد هرگونه وجاهت، حیرت‌انگیز، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه دانست و به‌شدت آن را محکوم کرد.

قاسمی سیاست‌های تنش‌زا و اقدامات مداخله‌جویانه و دخالت‌های تجاوزکارانه دولت آمریکا را عامل و علت اصلی بی‌ثباتی، ناآرامی و ایجاد تنش و تفرقه در منطقه دانست و افزود: سیاست‌های این کشور در عراق حاصل و ثمری جز ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی بدنبال نداشته و شرایط و آشوب‌های اخیر در عراق از جمله حمله و آتش زدن ساختمان سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در بصره نتیجه این سیاست‌ها و حمایت‌های آشکار و نهانِ نابخردانه و کوته‌بینانه آن‌ها از گروه‌هایی است که خشونت و افراط‌گرایی را توسعه و ترویج داده و آن را به امری روزمره و عادی بدل نموده‌اند و دولت آمریکا باید پاسخگوی حمایت‌های چندین ساله خود از اینگونه گروه‌ها در منطقه باشد و صدور چنین بیانیه‌های فرافکنانه و مشکوک که به نوعی فرار به جلو قلمداد می‌شود هم نمی‌تواند از بار مسئولیت آن‌ها در ایجاد تنش و حمله به اماکن دیپلماتیک و ساختمان‌های دولتی در آن کشور و دیگر مناطق جهان بکاهد.

بهرام قاسمی گفت: امروز بسیاری از دولتمردان‌، سیاست‌ورزان و روشنفکران در جای جای جهان به نقش فزاینده ایالات متحده در ایجاد بی‌ثباتی، نا امنی و زیاده‌خواهی‌های قلدرمأبانه آن به خوبی آگاهند. آمریکا باید بداند با این گونه فرافکنی‌های ناشیانه قادر به سرپوش نهادن به نتایج سیاست‌های غلط، بی‌حاصل و ثبات زدای خود در منطقه نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه ضمن تأکید بر سیاست اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات و امنیت در کشورهای منطقه، گفت: عراقِ امن و توسعه‌یافته همواره از خواسته‌ها و اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و توطئه‌های طرف‌های ثالث نمی‌تواند مانع توسعه و ارتقاء این روابط دیرینه و مستحکم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top