تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/06/22 - 11:28
کد خبر: 281932

۵ نکته ساده برای پذیرفته‌شدگان کنکور

به‌طور نمونه مرکز آموزشی صدرالمتالهین که به صدرا معروف است، از پرحاشیه‌ترین مراکز آموزشی طی یک سال گذشته بوده و برگزاری کلاس‌ها در یک محیط غیراستاندارد اعتراضات زیادی را در پی داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: 1- سرانجام کنکور 97 با اعلام نهایی نتایج این آزمون به پایان رسید و ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر در رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام‌نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد و دانشگاه فرهنگیان محل تحصیل خود را شناختند. این آزمون در روزهای هفتم و هشتم تیرماه ۹۷ برگزار شد و تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۲۱۸ نفر در آزمون ثبت‌نام کردند که از این میان، تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۹۱۰ هزار و ۲۵۱ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از بین آنها ۵۹۲ هزار و ۹۲۲ نفر انتخاب رشته کرده بودند.

2- پس از اعلام نتایج نهایی، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای روند چگونگی ثبت‌نام در دانشگاه‌ها، اعم از جدول زمانبندی، مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام و چگونگی ثبت‌نام در دوره‌های غیرمتمرکز را تشریح کرده است. بر این اساس برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی خود اعلام نکرده‌اند به این صورت است که شنبه 24 شهریورماه افرادی که حرف اول نام خانوادگی آنها «الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ» باشد، یکشنبه «ح – خ- د – ذ– ر – ز- ژ – س»، دوشنبه «ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق – ک» و سه‌شنبه «گ – ل – م – ن – و - هـ - ی» باید جهت ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند. البته تعدادی از دانشگاه‌ها نیز زمان‌بندی جداگانه‌ای را برای این ثبت‌نام‌ها در نظر گرفته‌اند.

3- از نکات قابل‌تامل دیگر این اطلاعیه، صفر شدن پذیرش چند دانشگاه غیرانتفاعی است، به‌طوری که براساس اعلام دفتر گسترش آموزش‌عالی وزارت علوم درخصوص حذف پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی فرهمند (لاریجان)، نژند (ارومیه)، دیلمان (لاهیجان)، ابرار (تهران)، ثامن (نیشابور)، شمس تبریزی (خوی)، مجازی رایانه‌ای (تهران)، صدرالمتالهین (تهران) و شکوه شرق (زاهدان)، در کدرشته‌محل‌های موسسات مذکور هیچ داوطلبی به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد. به‌طور نمونه مرکز آموزشی صدرالمتالهین که به صدرا معروف است، از پرحاشیه‌ترین مراکز آموزشی طی یک سال گذشته بوده و برگزاری کلاس‌ها در یک محیط غیراستاندارد اعتراضات زیادی را در پی داشت.

4- از دیگر نکات مهم این اطلاعیه برای پذیرفته‌شدگان صرفا با سوابق تحصیلی است. بر این اساس ارائه ‌اصل کارنامه تحصیلی برای هر یک از پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک دیپلم‌ متوسطه‌ نظام‌جدید (سال سوم نظام جدید آموزش متوسطه) با امضا و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش برای دیپلمه‌های (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف‌اسلامی) سال‌های 1396 و قبل‌‌ آن ‌که ‌امتحانات‌ آنان ‌به صورت کتبی ‌و سراسری ‌برگزار شده است، در هنگام ثبت‌نام ضروری است.

5- و نکته آخر اینکه نتایج مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی متعاقبا اعلام خواهد شد و بدیهی است داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصرا می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top