تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/06/22 - 12:06
کد خبر: 281939

گزارش کامل عملکرد بسکتبال سه نفره بانوان از زبان گلاره کاکاونپور:

عدم تشکیل اردوی تیم ۵ نفره کمک زیادی به تیم ۳ نفره بسکتبال کرد

مسئول دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان فدراسیون بسکتبال در رابطه با عملکرد تیم های ملی بسکتبال بانوان در بخش چند نفره گزارشی ارائه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کاکاونپور در گفت و گو با سایت فدراسیون عنوان کرد: تیم ملی بسکتبال بزرگسالان سه نفره از اوایل سال ۹۷ در اردوی آماده‌سازی حضور داشت و روند صعودی قابل قبولی در رقابت‌ها نشان داد. تیم های حاضر در کاپ آسیا، جام جهانی و مسابقات آسیایی قزاقستان همگی از بازیکنان حرفه‌ای و باتجربه خودش استفاده کردند و ترکیب تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها کمترین تغییر را داشت. بازیکنان تیم های دیگر از رده های مختلف سنی در کنار هم حضور داشتند و به میدان می رفتند. در واقع سایر رقبا با ترکیب اصلی در مسابقات شرکت کرده بودند.

مسئول دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان افزود: با توجه به اینکه در بخش بسکتبال ۵ نفره به دلیل نبودن رویداد خاص اردوی آماده سازی برگزار نشده است، برگزاری منظم اردوهای بسکتبال سه نفره کمک شایانی به آمادگی بازیکنان هر دو بخش کرده است. در طی این اردوها در هر رده سنی ۱۵ الی ۲۰ بازیکن به طور متناوب در تمرینات حضور داشتند.

کاکاونپور در ادامه گفت: همزمان با روند آماده سازی تیم ملی بزرگسالان، آماده سازی تیم زیر ۲۳ سال آغاز شد. عدم تشکیل تیم‌های ملی سه نفره در هر سه رده در سال‌های گذشته کار را برای ما دشوار کرد و باید همزمان با برگزاری اردوهای مربوط به اعزام، به استعدادیابی و جذب نیروهایی با پتانسیل بالا پرداخته می شد. در این راستا مسابقات قهرمانی کشور زیر ۲۳ سال برای اولین بار به میزبانی شهرستان گرگان برگزار شد که از میان بازیکنان این مسابقات شش بازیکن برای اردوی آماده سازی مسابقات جام جهانی زیر ۲۳ سال چین دعوت به عمل آمد. اردوی آماده سازی این تیم از ۳۱ شهریور در سالن بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

وی در رابطه با عملکرد تیم ملی بسکتبال زیر ۲۳ سال در رقابتهای بسکتبال سه نفره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نیز بیان داشت: این تیم در گروه خود دوم شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در این مرحله با وجود ارائه یک بازی خوب برابر تیم چین که در همین رقابت‌ها قهرمان شد شکست خورد. با توجه به پتانسیلی که این تیم دارد آینده بهتر و نتایج درخشان تری را پیش بینی می کنم.

کاکاونپور خاطرنشان کرد: تیم ملی بسکتبال بزرگسالان نیز قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را به دست آورد و جواز حضور در رقابت‌های کوئست قزاقستان را کسب کرد۰ تیم در قزاقستان بدون باخت به مرحله بعدی رسید اما مصدومیت سعیده علی دردسرساز شد. ایران در میان چهار تیم برتر رقابت ها قرار گرفت و در نهایت به مقام چهارم رسید.

مسئول دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان فدراسیون بسکتبال یادآور شد: تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۱۸ سال نیز در کاپ آسیایی مالزی شرکت کرد. چین و نیوزیلند حریفان ایران در این رقابت ها اول و دوم شدند که هر دو مقابل ایران به میدان رفتند. بازیکنان مقابل هر دو تیم با وجود شکست نمایش بسیار خوبی داشتند. با اینکه با قرعه سختی روبرو شده بود تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و به نیوزیلند باخت.

گلاره کاکاونپور در پایان گفت: تیم‌های ملی بسکتبال بانوان رقابت‌های مهمی را در پیش رو دارند. تیم زیر ۲۳ سال به جام جهانی چین اعزام می شود و تیم زیر ۱۸ سال نیز به المپیک زیر ۱۸ سال آرژانتین می رود که هر دو رویداد مهر ماه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top