تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/06/22 - 16:21
کد خبر: 281978

جانشین مسی و رونالدو در آینده؛

ام‌باپه، پادشاه جدید دنیای فوتبال؟

ام‌باپه، پادشاه جدید دنیای فوتبال؟

عملکرد ام‌باپه ۱۹ ساله برترین بازیکن جوان جام روسیه بسیار بهتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این سن و سال بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از 90، تا مدتی قبل برای دوست داران فوتبال دنیا این سوال مطرح بود که بعد از پایان دوران سلطه لیونل مسی و کریس رونالدو، چه کسی قرار است پادشاه جدید دنیای فوتیال باشد. اما وارث احتمالی این دو فوق ستاره، احتمالا زودتر از پیش بینی ها به فوتبال معرفی شده است.

وقتی کیلیان ام‌باپه در آخرین روزهای ماه دسامبر ۲۰۱۵، نخستین بازی رسمی خود را در لیگ ۱ برای موناکو انجام داد و با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز سن، رکورد جوان ترین بازیکن باشگاه را-که در اختیار تیری آنری بود-شکست، خیلی ها او را با آنری مقایسه کردند. اما روند پیشرفت او نشان داده که ام‌باپه قصد دارد از این اسطوره فوتبال فرانسه و آرسنال نیز پیشی گیرد.

روند پیشرفت او در فصل بعد و در جریان قهرمانی تاریخی موناکو در لیگ ۱ شکل جدی تری به خود گرفت. شاید فصل اول حضور او در پاریسن‌ژرمن تحت تاثیر انتقال گران قیمت نیمار و گلزنی های کاوانی قرار گرفت، اما جام جهانی عرصه ای بود که توانایی های ام باپه را به منتقدان ثابت کرد.

او در جام جهانی ۴ گل به ثمر رساند (از جمله ۲ گل در مقابل آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی و یک گل در مقابل کرواسی در بازی فینال، که او را به اولین نوجوانی تبدیل کرد که بعد از پله، در فینال های جام جهانی گلزنی می‌کند) و در پایان عنوان برترین بازیکن جوان جام را نیز از آن خود کرد.

این دستاورد ها برای بازیکنی که ۳ ماه دیگر تولد ۲۰ سالگی خود را جشن خواهد گرفت، فراتر از حد انتظار بوده اند. به همین بهانه قصد داریم ببینیم پادشاهان کنونی دنیای فوتبال یعنی لئو مسی و کریس رونالدو، زمانی که همسن ام‌باپه بودند چه دستاورد هایی داشته اند.

ام‌باپه در عرصه رقابت های باشگاهی ۵۲ گل برای موناکو و پی اس جی به ثمر رسانده است. این در حالی است که مسی در این سن ۲۵ گل برای بارسا زده بود و رونالدو برای دو باشگاه اسپورتینگ لیسبون و منچستریونایتد، مجموعا ۱۷ گل به ثمر رسانده بود.

ام‌باپه تنها گلزنی در لیگ داخلی را تجربه نکرده بلکه نشان داده راه گلزنی به رقبای اروپایی را به خوبی بلد است. ام‌باپه ۱۸ بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و ۱۰ گل به ثمر رسانده است. این آمار برای مسی ۲ گل بود و کریس رونالدو، آقای گل ادوار لیگ قهرمانان اروپا زمانی که همسن ام‌باپه بود، هنوز گلی در این رقابت ها به ثمر نرسانده بود.

در عرصه ملی هم دست بالاتر با ستاره فرانسوی است. ام‌باپه تاکنون ۹ گل برای تیم ملی فرانسه زده و در تعطیلات بازی های ملی ماه اکتبر، فرصت آن را دارد تا قبل از رسیدن به ۲۰ سالگی، تعداد گل های ملی اش را دو رقمی کند. تعداد گل های ملی CR7 در این سن ۷ و تعداد گل های ملی مسی ۴ بوده است. مسی و رونالدو اکنون برترین گلزنان تاریخ تیم های ملی آرژانتین و پرتغال هستند.

ام‌باپه در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸، ۳ گل وارد دروازه رقبا کرد اما مسی و رونالدو در ۴ جام جهانی که تجربه کرده اند، هنوز نتوانسته اند طعم گلزنی در مرحله حذفی را بچشند. و البته در نهایت، ام‌باپه تا قبل از ۲۰ سالگی قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده، آرزویی که شاید رونالدو و مسی بدون برآورده کردن آن به فوتبال خود پایان دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top