تاریخ انتشار: جمعه 1397/06/23 - 19:53
کد خبر: 282048

معاون دانشگاه حضرت معصومه(س):

هیچ کمبودی در زمینه ارائه خوابگاه به دانشجویان نداریم

معاون دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه(س) برنامه های این دانشگاه را عدالت محور و بر مبنای قانون دانست و گفت: خوابگاه‌های مورد استفاده در این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه‌های دولتی در دو نوع خوابگاه ملکی مستقر در دانشگاه و استیجاری خارج از دانشگاه تقسیم بندی می‌شود و خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه حضرت معصومه(س) شهر قم در چند روز گذشته در تماس با خبرگزاری فارس نسبت به کمبود ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه اعتراض داشته و اعلام کردند که به دلیل کمبود فضای خوابگاهی باید از خوابگاه دانشگاه دیگری که با دانشگاه خودشان فاصله زیادی دارد و هزینه‌بر است استفاده کنند.

محمد رضا فلاح معاون دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این موضوع صحت ندارد و خوابگاه‌های مورد استفاده در این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه های دولتی در دو نوع  خوابگاه ملکی مستقر در دانشگاه و استیجاری خارج از دانشگاه تقسیم بندی می شود، گفت: با پیش بینی تعداد دانشجویان غیربومی متقاضی خوابگاه در سال جاری، امکان اسکان 620 نفر از دانشجویان عزیز در این خوابگاه‌ها را تدارک دیده‌ایم و خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی علت تفاوت در هزینه دریافتی برای خوابگاه‌های مختلف را اینگونه توضیح داد: هزینه  اسکان در خوابگاه های ملکی بر اساس کیفیت خوابگاه به صورت مستقیم از سوی سازمان امور دانشجویان مشخص شده و پس از معرفی دانشجویان از طریق سامانه آن سازمان دریافت می‌شود. این مبلغ برای سال جاری کمتر از 200 هزار تومان برای هر ترم تعیین شده است. اما در مورد خوابگاه های استیجاری پس از بررسی های کارشناسانه از جوانب گوناگون و انتخاب مکان مناسب ، طبق توافق با طرف ارائه دهنده ی خوابگاه و متناسب با درجه کیفی آن ، مبلغ مشخص شده از سوی دانشگاه به طرف قرارداد پرداخت و پس از آن از دانشجویان دریافت می‌شود.

فلاح گفت: خوابگاه استیجاری که امسال برای دانشجویان در نظر گرفته شده ساختمان تازه تأسیس کوثر واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی با فاصله حدود 300 متری از خوابگاه ملکی دانشگاه حضرت معصومه است که از لحاظ کیفیت در رتبه A+ قرار دارد و برای اتاق های 4 نفره با امکانات بسیار خوب، صرفا مبلغ 600 هزار تومان برای هر نیم سال تحصیلی و به ازای هر نفر تعیین شده است که علاوه بر تخفیفی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان دانشگاه ما قائل شده اند،  به منظور مساعدت به خانواده دانشجویان عزیز، از سوی مدیریت دانشگاه، حضرت معصومه، یارانه 100 هزار تومانی برای هر دانشجو نیز درنظر گرفته شده است و مابقی اجاره هم در 5 قسط از دانشجویان اخذ می‌شود.

فلاح در پاسخ به علت اطلاع رسانی دیر هنگام هزینه قطعی خوابگاه های استیجاری گفت: اگر می خواستیم دانشجویان را در خوابگاه استیجاری سال گذشته اسکان دهیم با توجه به بعد مسافت و هزینه ایاب و ذهاب مبلغ 900 هزار تومان به خانواده ها تحمیل می شد. همین مطلب ما را بر آن داشت تا پس از بررسی ها مفصل و زمانبر در همین روز های اخیر موفق به عقد قرارداد با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شده و صرفه جویی 300 هزار تومانی برای خانواده دانشجویان را به ارمغان بیاوریم. همین جا باید از  مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تشکر کنم که علاوه بر همکاری با این مجموعه، با احداث درب ورودی و خروجی مشترک با هدف سهولت در رفت و آمد و کوتاه کردن مسیر تردد دانشجویان نیز موافقت کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه(س) برنامه های این دانشگاه را عدالت محور و بر مبنای قانون دانست و در پاسخ به دانشجویانی که احتمالا از انتقال خود از خوابگاه ملکی به استیجاری معترض هستند، گفت: با توجه به تعداد دانشجویان و لزوم توزیع عادلانه تسهیلات رفاهی دانشگاه مقرر شد که هر دانشجو بتواند حداقل 4 نیم سال تحصیلی در خوابگاه ملکی و بقیه دوران تحصیل خود در همان مقطع را در خوابگاه استیجاری دانشگاه مستقر شود. انتقال برخی از دانشجویان به خوابگاه استیجاری با این هدف است که دانشجویان جدیدالورود روزانه هم بتوانند از خوابگاه داخلی استفاده کنند، البته علیرغم عدم تعهد دانشگاه ها نسبت به ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم مندرج در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ، به منظور رفاه حال آنان امکان استفاده از خوابگاه استیجاری به قیمت مناسب برای دانشجویان نوبت دوم هم مهیا شده است.

فلاح اظهار داشت: در هر دو خوابگاه هیچ اجباری در انتخاب هم اتاقی برای دانشجویان وجود ندارد و این عزیزان می توانند گروه هایی با تعداد برابر با ظرفیت اتاق ها تشکیل داده و به مسؤول خوابگاه ارائه کنند.

وی از تلاش مسؤولان دانشگاه برای احداث خوابگاه های جدید خبر داد و گفت: با کمک خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه (س) و رایزنی هایی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است به خواست خداوند در آینده ای نزدیک شاهد توسعه خوابگاه های ملکی در این دانشگاه خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top