تاریخ انتشار: جمعه 1397/06/23 - 22:08
کد خبر: 282061

سنگ‌اندازی‌های دانشگاه پیام‌نور بجنورد مقابل یک هیئت انقلابی

این شب‌ها مراسم عزاداری در دانشگاه پیام‌نور بجنورد مورد استقبال کم نظیر دانشجویان و مردم قرار گرفته است؛ اما این هیئت بی‌حاشیه نیز نبوده و مسئولان تا حد توان مقابل خادمین هیئت سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، این شب‌ها مراسم عزاداری در دانشگاه پیام نور بجنورد که به همت هیئت فاطمه الزهرا‌ی این دانشگاه برپا شده، مورد استقبال کم نظیر دانشجویان و مردم قرار گرفته است؛ به طوری که در همین ابتدای محرم خیمه مملو از جمعیت می‌شود و فقط کافی است چند دقیقه دیرتر به هیئت بروی تا جایی برای نشستن پیدا نکنی.

این هیئت که با کمک‌های مردمی پذیرای مردم است، یکی از انقلابی‌ترین هیئت‌های بجنورد محسوب می‌شود. این هیئت نشان داده است که چطور می‌توان قیام حسین بن علی (ع) را با شرایط کنونی تطبیق داد و از آن درس گرفت.

هرچند این هیئت با استقبال مردم و دانشجویان مواجه شده؛ اما به نظر می‌رسد به مذاق عده‌ای خوش نیامده است. تنها سه شب پس از برگزاری این هیئت، فشار‌هایی مبنی بر تغییر روند هیئت بر مسئولان دانشجویی دیده می‌شود. از طرفی مسئولان دانشگاه با کم کاری و گاهی با سنگ اندازی‌ها سبب می‌شوند کیفیت کار هیئت پایین بیاید.

در یکی از این سنگ اندازی‌ها، دانشگاه پیام نور از در اختیار گذاشتن حتی میز و صندلی برای برقراری نمایشگاه کتاب در حاشیه مراسم عزاداری جلوگیریکرد

حتی میز و صندلی هم ندادند!/ یک مسئول خطاب به دانشجو: مدرکت یک کاغذ باطله است

امید باغچقی، دانشجوی فعال هیئت فاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور بجنورد می‌گوید: برای بالا رفتن کیفیت هیئت تصمیم گرفتیم در حاشیه مراسم دهه اول محرم، یک نمایشگاه کتاب برگزار کنیم. ابتدا نامه نگاری‌ها برای در اختیار گذاشتن امکانات حداقلی را انجام دادیم.

باغچقی ادامه می‌دهد: امکانات حداقلی که شامل میز و صندلی و چند قفسه بود با انواع منت گذاری مسئولان به ما داده شد. مثلا ما گفتیم سه قفسه می‌خواهیم؛ اما مسئول مربوطه با لج بازی می‌گفت نه، فقط دو قفسه به شما می‌دهیم. این حرف من است؛ این در حالی است که این کالای مورد نظر در جایی از دانشگاه مدت هاست قرار دارد و استفاده نیز نمی‌شود. زمانی که از کارپرداز دانشگاه می‌خواستم لوازم را تحویل بگیرم با بهانه اینکه شما دانشجو نیستید از دادن لوازم امتناع کرد؛ این درحالی است که مدرک من هنوز در دست دانشگاه است. این فرد در جواب گفت مدرکت یک تکه کاغذ باطله است و به درد نمی‌خورد و راحت پاره می‌کنید و سطل آشغال می‌ریزید.

این دانشجوی فعال هیئت فاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور بجنورد خاطرنشان می‌کند: وقتی خود کادر دانشگاه این طور به مدرک دانشجو توهین می‌کنند، چطور توقع دارند دانشگاه رشد کرده و دانشجوی ممتاز جذب کند؟

وی می‌افزاید: به هر حال امکانات تهیه و نمایشگاه دایر شد؛ اما بعد از دو شب به یکباره نمایشگاه را جمع کردند و دلیلشان این بود که میز‌ها کثیف شده است! واقعا این حرکات چه معنایی دارد؟ این نمایشگاه برای با کیفیت‌تر بودن هیئتی است که منتسب به این دانشگاه است.

باغچقی تاکید می‌کند: دانشگاه باید محل تلفیق علم، هنر، مذهب و فرهنگ باشد. این نمایشگاه چقدر می‌توانست به این موضوع کمک کند؟ از طرفی در آستانه ثبت نام ورودی‌های جدید هستیم که این نمایشگاه می‌توانست یک تبلیغ مثبت برای دانشگاه باشد. دانشگاه همواره با کم کاری‌های خود و اهمیت ندادن به مسئله علم و دانش، مانعی برای اقدامات فرهنگی بوده است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد می‌گوید: مسئولان دانشگاه پیام نور با هیئت همکاری نمی‌کنند و سنگ اندازی‌هایی نیز می‌کنند. در بحث مالی برای این حجم بالای کار ۵۰۰ هزار تومان بودجه دادند؛ البته ما از کمک‌های مردمی مراسم را دایر می‌کنیم و به کمک دانشگاه نیاز نداریم.

جلوگیری از شعرخوانی انقلابی در هیئت

اما این تنها حاشیه این هیئت نبود. دانشجویان خادم از فشار‌های مسئولان دانشگاه به هیئت خبر می‌دهند. خواسته مسئولان دانشگاه این است که مداح این هیئت باید تغییر کند.

محمد رضا ایزی، مداح اهل بیت (ع) یکی از مداحان انقلابی استان است. این مداح همواره از هیئت سکولار دوری جسته است و در مداحی و شعر خوانی خود سعی داشته یزیدیان زمان را به مخاطبین خود بشناساند.

باغچقی در این باره می‌گوید: مسئولان دانشگاه به خادم‌ها زنگ می‌زنند و فشار می‌آورند تا زمان کمتری به مداح اختصاص داده شود. همچنین می‌گویند که نباید مداح شعرخوانی‌های سیاسی داشته باشد.

این مداح که نشان داده از جناح‌های سیاسی فاصله دارد، اما به اسلام سیاسی معتقد است، با مداحی‌های خود باعث نگرانی برخی شده است. سئوال اینجاست که مداحی علیه آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل، چه ایرادی دارد که برخی از مسئولان این چنین واکنش نشان داده اند؟ چرا مسئولان دانشگاه پیام نور بجنورد به دانشجویان فشار می‌آورند که مداح از مواضع انقلابی خود دست بردارد؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top