تاریخ انتشار: جمعه 1397/06/23 - 22:23
کد خبر: 282062

بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مازندران به نمایندگان مجلس

انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران در اعتراض به مخالفت نمایندگان مجلس با طرح شفافیت آرا بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

خدمت نمایندگان محترم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم.

به راستی که اگر بخواهیم عملکرد مجلس دهم را در زمینه های مختلف بررسی کنیم، باید از سیاه ترین دوران های تاریخ پارلمان در ایران سخن به میان آوریم.

مجلس در شان خانه ملت امروز جایگاه زدوبند های سیاسی و نفع پرستی های شخصی شده.

نمایندگانی که باید در راستای مشکلات و معضلات موکلانشان سخن بگویند، مطالبه گری کنند و حق مظلوم را احقاق نمایند، روزی مشغول گرفتن عکس سلفی با موگرینی اند یا از کم و کیف برگزاری کنسرت می گویند!

جالب اینجاست که بعضی از این حضرات به هر کجا که مطالبه مردم را فقط رفع حصر می بینند و غوغاسالاری و تشنج اوضاع را دامن میزنند.

شاید اینجاست که باید گفت مجلس به راستی رکورد زد!، از منتفی شدن ارسال سوال رئیس جمهور به قوه قضائیه گرفته تا مخالفت با طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی و ممنوعیت بکارگیری مدیران دوتابعیتی، که فقط گوشه از تصمیمات عجیب وکلای ملت در خانه ملت است.

و اما مسئله ای که بشدت باعث تعجب افکار عمومی و بالاخص جریان های دانشجویی استان شده است مخالفت با طرح شفافیت آرا نمایندگان بعنوان طرحی است که می توانست بستر های موجود فساد و زدوبند های گسترده ای را بگیرد، همچنین باعث افزایش شفافیت و تعمیم آن به دستگاه های دیگر باشد.

سال‌ها فقدان طرح شفافیت آرا نمایندگان، صدمات جبران ناپذیری به بار آورده است که از جملهٔ آن میتوان به کند بودن رشد کارآمدی و ارتقاء سلامت نظام قانون گذاری اشاره کرد.

ناچیز شمردن بدیهی‌ترین و تعیین کننده‌ترین وظیفه نمایندگان ملت، یعنی شرکت در رای گیری‌ها از دیگر آسیب‌های شفاف نبودن آرا و پاسخگو نبودن نمایندگان در قبال این وظیفه است.
درصد عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری‌های صحن علنی مجلس، در مواردی بسیار قابل توجه است.

چه بسیار طرح‌هایی که به دلیل کار غیر کارشناسی و نبود آگاهی و علم کافی نسبت به آن در بین نمایندگان، هزینه‌های گزافی برای کشور به بار آورده؛ اما هیچ کس مسئولیتی در قبال آن به عهده نگرفته و پاسخگو نبوده است.

مورد مهم دیگر که به آن اشاره کردیم نگرانی از بابت فشار‌های ارگان‌هایی همچون دولت در تخصیص اعتبارات و حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه است که استقلال نمایندگان را هدف گرفته است. ریشه این مشکل، ضعف قانونی نهاد‌هایی همچون شورا‌های شهر و روستا و ناهمگونیِ ساختاری و قانونی در کشور است؛ که مجلس را از یک نهاد تصمیم گیری ملی به مکانی برای سهم‌خواهی‌های محلی تقلیل داده است.

با توجه به اجرای موفق این طرح در چند کشور دیگر و تبدیل شدن آن به یک مطالبه‌ی عمومی، انتظار می‌رود تدابیر ویژه‌ای در راستای اجرایی شدن آن اتخاذ گردد. کمک گرفتن از تجربه‌ی سایر کشور‌ها در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

ما بعنوان نمایندگان دانشجویان در تشکل های اسلامی دانشگاه های استان مازندران به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی یادآور می شویم، طرح شفافیت آرا طرح خوبی بود که با حرکت ناصواب نمایندگان در تنها گذاشتن آن لکه ننگی شد که بر دامان این مجلس خواهد ماند، ما همین طور پاسخگو بودن نماینده را حق ملت می دانیم و لحظه ای از رسالت خود در روشنگری آحاد جامعه دست بر نخواهیم داشت و در راه این هدف متعالی روز و شب نمیشناسیم.

و السلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشگاه مازندران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل

انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی بابل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top